Mercedes-Benz C350 CGI BlueEfficiency: úsporný a výkonný

Mercedes-Benz postupně odhaluje své úsporné motory s přívlastkem BlueEfficiency, které postupně začnou vytěsňovat ostatní „neekologické“ agregáty z nabídky. Další novinkou nesoucí toto označení je zážehový 3,5 litrový šestiválec, který po úpravách nabídne nejen nižší spotřebu ale i o málo vyšší výkon, pojďme se tedy hned podívat „na čísla“.

Inovovaný šestiválec nabízí nyní 215 kW (oproti předchozím 200 kW) a to díky drobným úpravám v řídící jednotce, o 10 procent nižší spotřebu pak dosáhl přes novou technologii vstřikování a řadu šetřících prvků, jako třeba pneumatikám s nižším valivým odporem. Co se týče kombinované spotřeby, výrobce udává hodnotu 8,3 l/100 km, což je na zážehový agregát tohoto výkonu a objemu velmi slušné, a jako třešnička na dortu se jeví informace, že šestiválec splňuje emisní normy Euro 5.

I navzdory „zelenšímu“ naladění agregátu, se vůz může pochlubit celkem slušným zrychlením, z nuly na stovku mu to potrvá pouhých 6,2 vteřin. Závěrem připomeňme, že agregát bude zpočátku dostupný pouze k výbavovému stupni Elegance a sekundovat mu bude převodovka 7G-Tronic. Mercedes C350 CGI se v Evropě dostane do prodejů přibližně koncem měsíce za přibližně stejnou cenu, jako stávající C350.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes Benz C350 CGI BlueEfficiency
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků