Mercedes-Benz C350 CGI BlueEfficiency: úsporný a výkonný

Mercedes-Benz postupně odhaluje své úsporné motory s přívlastkem BlueEfficiency, které postupně začnou vytěsňovat ostatní „neekologické“ agregáty z nabídky. Další novinkou nesoucí toto označení je zážehový 3,5 litrový šestiválec, který po úpravách nabídne nejen nižší spotřebu ale i o málo vyšší výkon, pojďme se tedy hned podívat „na čísla“.

Inovovaný šestiválec nabízí nyní 215 kW (oproti předchozím 200 kW) a to díky drobným úpravám v řídící jednotce, o 10 procent nižší spotřebu pak dosáhl přes novou technologii vstřikování a řadu šetřících prvků, jako třeba pneumatikám s nižším valivým odporem. Co se týče kombinované spotřeby, výrobce udává hodnotu 8,3 l/100 km, což je na zážehový agregát tohoto výkonu a objemu velmi slušné, a jako třešnička na dortu se jeví informace, že šestiválec splňuje emisní normy Euro 5.

I navzdory „zelenšímu“ naladění agregátu, se vůz může pochlubit celkem slušným zrychlením, z nuly na stovku mu to potrvá pouhých 6,2 vteřin. Závěrem připomeňme, že agregát bude zpočátku dostupný pouze k výbavovému stupni Elegance a sekundovat mu bude převodovka 7G-Tronic. Mercedes C350 CGI se v Evropě dostane do prodejů přibližně koncem měsíce za přibližně stejnou cenu, jako stávající C350.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes Benz C350 CGI BlueEfficiency
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků