Mercedes-Benz C320 4matic: luxus do dvou milionů (megatest)

Mercedes-Benz C320 4matic: luxus do dvou milionů (megatest)

Kapitoly článku:


Samá elektronika

Palubní počítač a systém poruch se ovládá multifunkčním volantem, vlevo jsou čtyři tlačítka, dvě pro přepínání jednotlivých menu a dvě pro pohyb v nich. Napravo jsou pak tlačítka pro ovládání hlasitosti reproduktorů a dvě tlačítka pro příjem a zavěšení hovoru prostřednictvím vestavěného handsfree – zde pro Nokii 6210, 6310 apod.

  Multifunkční volant.

Za volantem není obvyklá pravá páčka pro ovládání stěračů; ostřikování je totiž umístěno na páčce ovládání blinkrů a nechybí rovněž inteligentní stírání v případě deště. U blinkrů mne zpočátku mátla jejich funkce: lehké klepnutí do páčky neblikne jen jednou, ale rovnou třikrát po sobě. Zpočátku jsem se tedy snažil vracet páčku do původní polohy, místo toho jsem ale zapnul opačný směr. Naštěstí jsem si zvyknul velmi brzy. Nad páčkou ovládání směrových světel je pak ještě jedna, která ovládá tempomat. S ní je také možné nastavit maximální rychlost, kterou zkrátka nepřekročíte, ať mačkáte plyn sebevíce.

Vedle volantu je pak na palubní desce elektrické ovládání tónovaných zpětných zrcátek, které je možné elektricky rovněž sklopit. Škoda, že chybí automatické polohování pravého zrcátka směrem dolů při parkování, abych si mohl lépe hlídat, zda neodírám pneumatiku o obrubník. Ovladač světel, který je umístěn níže, pak lze nastavit do polohy Auto, kdy se potkávací světla zapínají automaticky s nastartováním vozu.

 
Místa pro nohy řidiče je dostatek. --- Detail na ovládání zrcátek a světel vedle volantu.
Pod nimi vidíte ovladač uvolnění nožní parkovací brzdy.

Parkovací brzda je nožní, protože ruční ovládání by se na vysoký středový tunel spojený s loketní opěrkou zkrátka nevešlo. Po zaparkování v kopci (na rovině auto ustojí automat v poloze P) šlápnete na nožní brzdu a poté ji odbrzdíte malou páčkou pod palubní deskou. Jednoduché. Jen kamarád se divil, proč má céčko pedál spojky tak vysoko…

  Parkovací brzda je nožní, její pedál je ale docela vysoko.

Zajímavý je bezesporu parkovací asistent. Vpředu i vzadu jsou malé displeje, na nichž vidíte vzdálenost od překážek při parkování. Pokud je zařazena zpátečka, je aktivní zadní displej (u ovladačů světel nad zadním sklem, takže je vidět ve zpětném zrcátku), pokud je zařazeno D, je aktivní přední displej. Grafický ukazatel znázorňuje levou i pravou půlku zvlášť. Nechybí samozřejmě ani akustická signalizace.

Vzadu je místa dostatek

Díky rozvoru přes 2,7 metru je místa na zadních sedadlech dostatek, pokud ovšem řidič a jeho spolujezdec sedí alespoň trošku slušně. Na fotce se může zdát, že místa je nadbytek, sedáky jsou ale poměrně krátké, takže nohy hodně přesahují. Sklon opěradel je optimální, ani příliš neležíte, ani nesedíte prkenně jako ve škole. Sedadla jsou optimálně měkká, na dlouhých trasách nepobolívají záda. Pokud nepojedete v pěti, můžete sklopit část středního opěradla a použít jej jako loketní opěrku. Z ní lze vysunout dva držáky na nápoje. Za opěrkou se skrývá vak na lyže.

 
Přední a zadní opěrky hlavy nastavitelné v obou směrech.

   
Na zadních sedadlech je poměrně dost místa, když se řidič
a jeho spolujezdec příliš „nerozvalují“.

 
Pokud v autě nesedí pátý cestující, můžete využít výklopné
středové opěrky. V ní je umístěn výsuvný držák na nápoje.

 
Za opěrkou je kryt, pod nímž se skrývá vak na lyže.

 
Za zadními sedačkami jsou umístěny další reproduktory, celkem jich má vůz osm.
--- Výdechy klimatizace se nacházejí i vzadu za středovou opěrkou.

  Detail na zadní zavřené dveře.  Nechybí nezbytný reproduktor.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud