Kapitoly článku:
- Vzhled, zavazadlový prostor (I)
- Zavazadlový prostor (II), profil, kůže v interiéru, přední sedačky
- Palubní deska, středový tunel, ukazatele přístrojů
- Ovladače, nožní parkovací brzda, místo na zadních sedadlech
- Motor, zrychlení, spotřeba, pohon čtyř kol, automat, zhodnocení
- Parametry, sériová a příplatková výbava, ceny
Vysoký středový tunel
Středový tunel je velmi vysoko, plynule navazuje na pevnou loketní opěrku, kterou tak není možné odklonit – to ale vůbec nevadí, protože opěrka maximálně zvyšuje pohodlí pří jízdě. Řadící páka automatu je tak hodně vysoko; kdyby tu byl manuál, možná by měli menší řidič s vysokým umístění problémy, ale je to jen moje domněnka. Opěrka má dva úschovné boxy, jeden menší třeba na brýle nebo mobil, druhý větší, kam se dají dát třeba cédéčka; mimochodem, na ně byl v testované voze changer včetně dodatečného zásobníku na dalších šest cédéček. Jen to bohužel ubralo místo ve schránce u spolujezdce, kam se vešel sotva manuál k autu.
Několik poloh loketní opěrky vpředu. K dispozici jsou dvě odkládací schránky.
Odkládací prostory ve středovém tunelu: popelník a malý stojánek na nápoje.
Poznámka: Když jsem už u manuálu, ten byl německy, takže studium funkce některých doplňků se docela protáhlo.
Hezká palubovka
Bezesporu povedená je palubní deska. Má typicky německy strohý, ale funkční charakter, nikde vás nic nepřekvapí. Všechny ovladače jsou tam, kde byste je hledali. Pod výdechy klimatizace se nachází ovladače jako vypnutí ESP, vyhřívání sedaček či centrální zamykání, níže je autorádio s kazetovým přehrávačem (k dispozici je samozřejmě changer na CD), pod ním malá odkládací schránka, následuje ovládání dvouzónové plně automatické klimatizace bez vlastního displeje a šikovně schovaný popelník. Na palubní desce pod oknem je malý displej předního parkovacího asistentu, o němž bude řeč dále.
Několik pohledů na palubní desku a pracoviště řidiče.
Ve schránce u spolujezdce se skrývá měnič na šest cédéček plus zásobník na dalších šest CD.
Ukazatele přístrojů se schovávají v „kapličce“ za volantem. Zde dominuje velký rychloměr, uvnitř něhož je displej palubního počítače. Ten zobrazuje běžná data jako průměrnou spotřebu, dojezd či průměrnou rychlost; spotřeby aktuální se ale nedočkáte, snad proto, abyste u tak „žravého“ motoru nevycházeli z údivu. Součástí je systém hlídání poruch, např. při testu praskla žárovka brzdového světla. Palubní počítač na tuto skutečnost upozornil okamžitě a opakovaně ji hlásil po každém startu. Trošku mne překvapila malá velikost otáčkoměru, který se nachází vlevo od rychloměru, na rozdíl od obrovského ukazatele zbytku paliva v nádrži. Počet otáček je tak docela špatně čitelný, i když u automatu na tom ani tolik nezáleží.
Ukazatale přístrojů a displej palubního počítače.