Kapitoly článku:
- Vzhled, zavazadlový prostor (I)
- Zavazadlový prostor (II), profil, kůže v interiéru, přední sedačky
- Palubní deska, středový tunel, ukazatele přístrojů
- Ovladače, nožní parkovací brzda, místo na zadních sedadlech
- Motor, zrychlení, spotřeba, pohon čtyř kol, automat, zhodnocení
- Parametry, sériová a příplatková výbava, ceny
Objem prostoru lze zvětšit sklopením zadních sedaček, které se odjišťují právě ze zavazadlového prostoru, takže případný zloděj se zevnitř do „kufru“ nedostane. Sklopením sedaček se sice prostor zvětší skoro až na čtrnáct set litrů, ale kvůli uspořádání sedanu není příliš využitelný. Pokud ale máte třeba lyže, nemusíte sedačky sklápět, stačí, když je prosunujete otvorem, který se vytvoří po sklopení loketní opěrky. Nechybí ochranný obal, takže se nemusíte bát, že z vašich mokrých lyží bude odkapávat voda na drahou kůži.
Sklopením zadních sedaček lze zavazadelník zvetšit, využitelnost
je ale poměrně nízká kvůli silné přepážce.
Pod podlahou se skrývá plnohodnotné 16" ocelové kolo.
Konzervativní design
Z profilu působí céčko velmi dobře. Mohutná a dlouhá příď kontrastuje s poměrně krátkou zádí. Zadní sklo se svažuje poměrně brzy, takže na zadních sedadlech mohou pocítit menší nabídku prostoru v oblasti hlavy ti, jejichž výška přesahuje cca 185 cm. Jinak celková designerská koncepce vozu nikde nepřekvapí, je německy klasická na rozdíl od francouzských experimentů. Právě proto může mít někdo problémy od sebe odlišit různé třídy, které se liší na první pohled jen v detailech. Vůz jsme testovali v provedení avantgarde, což se zvenčí ukazuje např. na šestnáctipalcových litých kolech s pěti paprsky (pneumatiky 205/55 R16) či chromovaných otěrových lištách.
Pohled shora
Z profilu vypadá céčko velmi dobře, nikde ale nenajdete žádnou designerskou výstřednost.
Svažující se záď může působit problémy vyšším cestujícím na zadních sedadlech.
Přední i zadní dveře lze otevřít opravdu zeširoka.
Hezká kůže
Interiér je proveden celý ve světle šedé barvě, kůže je samozřejmostí (výbava Avantgarde). Je to částečně nepraktické, protože světlá kůže se ráda špiní, zejména dveře (semiš) byly v oblasti nohou poznamenané nepřízní počasí, nicméně vnitřek vypadá jaksepatří luxusně. Přední sedadla jsou rozměrná, mají dlouhé sedáky i opěradla. Jejich nastavení je částečně elektrické, částečně manuální. Manuálně se posouvá sedadlo vpřed a vzad a nastavuje se sklo sedáku, výškové nastavení a sklon opěradla je však už elektrický. Nevím, proč se výrobce uchýlil zrovna k této kombinaci, protože tak není možné nastavit více poloh do paměti, ale budiž.
Přední sedačky jsou rozměrné a velmi pohodlné
s dobrým bočním vedením. Místa mají jak řidič, tak spolujezdec dostatek.
Elektrické ovládání všech oken na dveřích řidiče. Pod nimi je velká odkládací kapsa.
--- Elektrické a manuální ovládání sedačky řidiče.