Mercedes-Benz C320 4matic: luxus do dvou milionů (megatest)

Třída C je nejmenší a nejlevnější limuzína této německé značky. V základu stojí těsně pod devět set tisíc, pokud si jej ale vyšperkujete, můžete se dostat až k hranici dvou milionů. Zkusili jsme verzi s nejvýkonnějším motorem a pohonem všech čtyř kol.
Mercedes-Benz C320 4matic: luxus do dvou milionů (megatest)
Seznam kapitol
  1. Vzhled, zavazadlový prostor (I)
  2. Zavazadlový prostor (II), profil, kůže v interiéru, přední sedačky
  3. Palubní deska, středový tunel, ukazatele přístrojů
  4. Ovladače, nožní parkovací brzda, místo na zadních sedadlech
  5. Motor, zrychlení, spotřeba, pohon čtyř kol, automat, zhodnocení
  6. Parametry, sériová a příplatková výbava, ceny

Céčkový Mercedes je nejmenší a nejlevnější limuzínou této značky. Začíná na ceně 899 tisíc, kterou zaplatíte za verzi s motorem 1,8 l s kompresorem. Ovšem pokud zvolíte pořádný šestiválec 3,2 litru s pohonem všech čtyř kol, jste rázem na ceně téměř o půl milionu vyšší. A pokud k tomu přidáte různou příplatkovou výbavu, můžete si gratulovat k ceně okolo dvou milionů. Vozu, který jsem testoval, do nejvyšší výbavy chybělo jen málo; v autě nebyl např. navigační systém nebo adaptivní tempovat, který se přizpůsobuje vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla. Cena proto činila „jen“ 1,7 milionu korun.

Klasický vzhled

Vzhled vozů Mercedes-Benz je nezaměnitelný. Na našich silnicích se s dvojitými předními světlomety setkáváme už poměrně běžné; nejběžnější je malé áčko (i když ono není zase až tak malé, verze long už je pěkný cvalík) a právě třída C; důvod je jasný, oba vozy se vejdou se solidní výbavou do milionu, áčko můžete dokonce pořídit už za hezkých pět set tisíc (za tuto cenu máte samozřejmě obyčejné holátko s nepříliš výkonným motorem).

Přední část céčka je pro tuto značku charakteristická. Velká chromovaná maska chladiče s podélnými pruhy, které chybí znak automobilky (ten najdete na masce třeba u kupé CLK). Znak je totiž umístěn na tenkém stojánku na začátku kapoty. Poměrně exkluzivní umístění však láká nenechavce, kteří sbírají hezké suvenýry. Škoda, že znak nemůže zajet do kapoty jako u nového Rolls Royce Phantom. Na obou stranách masky jsou vždy dva spojené světlomety, které byly v testovaném voze vybaveny halogeny. Mlhovky jsou umístěny mimo, a sice ve spoileru.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Světlomety jsou částečně spojené, narozdíl od éčka, kde jsou
zcela samostatné, a od eska, kde se spojily prakticky v jeden.
Výrazná je chromovaná maska a značka na stojánku.

Docela obyčejná záď

Zatímco příď céčka působí velmi majestátně a luxusně, záď už je poměrně obyčejná. Víko zavazadlového prostoru je dole zúženo, takže přístup do „kufru“ je omezen. Víko sice částečně zasahuje do nárazníku, ale nakládací hrana je i přesto poměrně vysoká. Světlomety mají stejně jako vpředu čirou optiku a navazují na hranu víka – směrem dolů se rozšiřují. Nechybí ani třetí brzdové světlo, které není integrované do zadního skla, ale do hrany víka zavazadlového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Záď je poměrně nudná, dominují světlomety; víko zavazadelníku
se směrem dolů zužuje, což zmenšuje nakládací hranu.

Do „kufru“ se dostanete snadno

Zavazadlový prostor se otvírá buď přímo z místa řidiče nebo pomocí dálkového ovládání. Není třeba se bát toho, že by slabší nátury s víkem nepohnuly – to se totiž otvírá samo a zcela, takže při nakládání nákupu na něj nemusíte ani sáhnout; to je jistě výhoda. Zavřít ho ale už musíte sami. Zavazadlový prostor není příliš objemný, necelých 450 litrů je docela málo i na nižší střední třídu. Může za to pohon všech čtyř kol - v místě nad zadní nápravou je podlaha trošku vyšší, takže předměty, které se rády kutálejí, je vhodné přichytit.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Otevřené víko při nakládání zavazadel nevadí, zámek má
navíc takové provedení, že nemůže poranit.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Pod víkem se skrývá výstražný trojúhelník.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor má jen průměrný objem. Po stranách jsou malé kapsy,
kam lze umístit třeba menší nákup, takže pak při jízdě „nelítá“ sem a tam.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vzhled, zavazadlový prostor (I)
  2. Zavazadlový prostor (II), profil, kůže v interiéru, přední sedačky
  3. Palubní deska, středový tunel, ukazatele přístrojů
  4. Ovladače, nožní parkovací brzda, místo na zadních sedadlech
  5. Motor, zrychlení, spotřeba, pohon čtyř kol, automat, zhodnocení
  6. Parametry, sériová a příplatková výbava, ceny

bazar

Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 856 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes R 3
Rok výroby: 2007
Stav: 189 683 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes SL 3,5
Rok výroby: 2009
Stav: 59 580 km
Cena: 580 000 Kč
Mercedes Viano 2,1
Rok výroby: 2006
Stav: 187 610 km
Cena: 290 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků