Mercedes-Benz C320 4matic: luxus do dvou milionů (megatest)

Třída C je nejmenší a nejlevnější limuzína této německé značky. V základu stojí těsně pod devět set tisíc, pokud si jej ale vyšperkujete, můžete se dostat až k hranici dvou milionů. Zkusili jsme verzi s nejvýkonnějším motorem a pohonem všech čtyř kol.
Mercedes-Benz C320 4matic: luxus do dvou milionů (megatest)
Seznam kapitol
  1. Vzhled, zavazadlový prostor (I)
  2. Zavazadlový prostor (II), profil, kůže v interiéru, přední sedačky
  3. Palubní deska, středový tunel, ukazatele přístrojů
  4. Ovladače, nožní parkovací brzda, místo na zadních sedadlech
  5. Motor, zrychlení, spotřeba, pohon čtyř kol, automat, zhodnocení
  6. Parametry, sériová a příplatková výbava, ceny

Céčkový Mercedes je nejmenší a nejlevnější limuzínou této značky. Začíná na ceně 899 tisíc, kterou zaplatíte za verzi s motorem 1,8 l s kompresorem. Ovšem pokud zvolíte pořádný šestiválec 3,2 litru s pohonem všech čtyř kol, jste rázem na ceně téměř o půl milionu vyšší. A pokud k tomu přidáte různou příplatkovou výbavu, můžete si gratulovat k ceně okolo dvou milionů. Vozu, který jsem testoval, do nejvyšší výbavy chybělo jen málo; v autě nebyl např. navigační systém nebo adaptivní tempovat, který se přizpůsobuje vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla. Cena proto činila „jen“ 1,7 milionu korun.

Klasický vzhled

Vzhled vozů Mercedes-Benz je nezaměnitelný. Na našich silnicích se s dvojitými předními světlomety setkáváme už poměrně běžné; nejběžnější je malé áčko (i když ono není zase až tak malé, verze long už je pěkný cvalík) a právě třída C; důvod je jasný, oba vozy se vejdou se solidní výbavou do milionu, áčko můžete dokonce pořídit už za hezkých pět set tisíc (za tuto cenu máte samozřejmě obyčejné holátko s nepříliš výkonným motorem).

Přední část céčka je pro tuto značku charakteristická. Velká chromovaná maska chladiče s podélnými pruhy, které chybí znak automobilky (ten najdete na masce třeba u kupé CLK). Znak je totiž umístěn na tenkém stojánku na začátku kapoty. Poměrně exkluzivní umístění však láká nenechavce, kteří sbírají hezké suvenýry. Škoda, že znak nemůže zajet do kapoty jako u nového Rolls Royce Phantom. Na obou stranách masky jsou vždy dva spojené světlomety, které byly v testovaném voze vybaveny halogeny. Mlhovky jsou umístěny mimo, a sice ve spoileru.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Světlomety jsou částečně spojené, narozdíl od éčka, kde jsou
zcela samostatné, a od eska, kde se spojily prakticky v jeden.
Výrazná je chromovaná maska a značka na stojánku.

Docela obyčejná záď

Zatímco příď céčka působí velmi majestátně a luxusně, záď už je poměrně obyčejná. Víko zavazadlového prostoru je dole zúženo, takže přístup do „kufru“ je omezen. Víko sice částečně zasahuje do nárazníku, ale nakládací hrana je i přesto poměrně vysoká. Světlomety mají stejně jako vpředu čirou optiku a navazují na hranu víka – směrem dolů se rozšiřují. Nechybí ani třetí brzdové světlo, které není integrované do zadního skla, ale do hrany víka zavazadlového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Záď je poměrně nudná, dominují světlomety; víko zavazadelníku
se směrem dolů zužuje, což zmenšuje nakládací hranu.

Do „kufru“ se dostanete snadno

Zavazadlový prostor se otvírá buď přímo z místa řidiče nebo pomocí dálkového ovládání. Není třeba se bát toho, že by slabší nátury s víkem nepohnuly – to se totiž otvírá samo a zcela, takže při nakládání nákupu na něj nemusíte ani sáhnout; to je jistě výhoda. Zavřít ho ale už musíte sami. Zavazadlový prostor není příliš objemný, necelých 450 litrů je docela málo i na nižší střední třídu. Může za to pohon všech čtyř kol - v místě nad zadní nápravou je podlaha trošku vyšší, takže předměty, které se rády kutálejí, je vhodné přichytit.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Otevřené víko při nakládání zavazadel nevadí, zámek má
navíc takové provedení, že nemůže poranit.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Pod víkem se skrývá výstražný trojúhelník.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor má jen průměrný objem. Po stranách jsou malé kapsy,
kam lze umístit třeba menší nákup, takže pak při jízdě „nelítá“ sem a tam.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vzhled, zavazadlový prostor (I)
  2. Zavazadlový prostor (II), profil, kůže v interiéru, přední sedačky
  3. Palubní deska, středový tunel, ukazatele přístrojů
  4. Ovladače, nožní parkovací brzda, místo na zadních sedadlech
  5. Motor, zrychlení, spotřeba, pohon čtyř kol, automat, zhodnocení
  6. Parametry, sériová a příplatková výbava, ceny
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků