Mercedes Benz C250 CDI BlueEfficiency: ve znamení úspornosti

Prémiová automobilka Mercedes Benz představí na nadcházejícím Pařížském autosalonu zcela novou řadu vznětových agregátů nesoucích označení BlueEfficiency, které bude zárukou, že jezdíte v opravdu úsporném vozu s přijatelnou spotřebou a nízkými emisemi.

Jako první vlaštovka bude v Paříži představen model C-klasse s 2,2 litrovým čtyřválcem nesoucím označení C250 CDI BlueEfficiency Prime Edition. Tento úsporný agregát však nebude žádný lenivec, o čemž svědčí i první oficiální údaje. S tímto čtyřválcem nabízejícím maximální výkon 204 koní a maximální točivý moment 500 Nm zvládne „céčko“ sprint z nuly na stovku za 7 sekund a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Nyní však přichází to nejzajímavější, udávaná kombinovaná spotřeba činí pouhých 5,2l/100 km a podle slov výrobce, by se ani s trochu „těžší nohou“ neměla spotřeba vyšplhat do příliš vysokých hodnot. Lze tedy předpokládat, že ani při velmi svižné jízdě by neměla kombinovaná spotřeba přesáhnout hranici 10l/100 km, samozřejmě i zde záleží od toho kterého řidiče. Nový agregát, který se později objeví i v modelech E a GLK, „obohatí“ vzduch o 138 gramů emisí CO2 na kilometr.

Odhlédneme-li od pohonného ústrojí, Mercedes C250CDI Prime Edition se od svých soukmenovců odlišuje i zevnějškem. Na první pohled si nelze nevšimnout nových zpětných zrcátek s novým typem integrovaných směrovek a mírně upravený bodykit. Jako na každém správném úsporném vozu, ani zde nechybějí pneumatiky s nižším valivým odporem a úsporný posilovač řízení. Premiérová edice šetrného Mercedesu C bude dostupná již od 40 638 eur (zhruba 950 000 Kč) a vyrobeno jich bude pouze 5 tisíc kusů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes Benz C250 BlueEfficiency Prime Edition
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 17 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků