Mercedes Benz C250 CDI BlueEfficiency: ve znamení úspornosti

Prémiová automobilka Mercedes Benz představí na nadcházejícím Pařížském autosalonu zcela novou řadu vznětových agregátů nesoucích označení BlueEfficiency, které bude zárukou, že jezdíte v opravdu úsporném vozu s přijatelnou spotřebou a nízkými emisemi.

Jako první vlaštovka bude v Paříži představen model C-klasse s 2,2 litrovým čtyřválcem nesoucím označení C250 CDI BlueEfficiency Prime Edition. Tento úsporný agregát však nebude žádný lenivec, o čemž svědčí i první oficiální údaje. S tímto čtyřválcem nabízejícím maximální výkon 204 koní a maximální točivý moment 500 Nm zvládne „céčko“ sprint z nuly na stovku za 7 sekund a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Nyní však přichází to nejzajímavější, udávaná kombinovaná spotřeba činí pouhých 5,2l/100 km a podle slov výrobce, by se ani s trochu „těžší nohou“ neměla spotřeba vyšplhat do příliš vysokých hodnot. Lze tedy předpokládat, že ani při velmi svižné jízdě by neměla kombinovaná spotřeba přesáhnout hranici 10l/100 km, samozřejmě i zde záleží od toho kterého řidiče. Nový agregát, který se později objeví i v modelech E a GLK, „obohatí“ vzduch o 138 gramů emisí CO2 na kilometr.

Odhlédneme-li od pohonného ústrojí, Mercedes C250CDI Prime Edition se od svých soukmenovců odlišuje i zevnějškem. Na první pohled si nelze nevšimnout nových zpětných zrcátek s novým typem integrovaných směrovek a mírně upravený bodykit. Jako na každém správném úsporném vozu, ani zde nechybějí pneumatiky s nižším valivým odporem a úsporný posilovač řízení. Premiérová edice šetrného Mercedesu C bude dostupná již od 40 638 eur (zhruba 950 000 Kč) a vyrobeno jich bude pouze 5 tisíc kusů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes Benz C250 BlueEfficiency Prime Edition
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků