Mercedes Benz C250 CDI BlueEfficiency: ve znamení úspornosti

Prémiová automobilka Mercedes Benz představí na nadcházejícím Pařížském autosalonu zcela novou řadu vznětových agregátů nesoucích označení BlueEfficiency, které bude zárukou, že jezdíte v opravdu úsporném vozu s přijatelnou spotřebou a nízkými emisemi.

Jako první vlaštovka bude v Paříži představen model C-klasse s 2,2 litrovým čtyřválcem nesoucím označení C250 CDI BlueEfficiency Prime Edition. Tento úsporný agregát však nebude žádný lenivec, o čemž svědčí i první oficiální údaje. S tímto čtyřválcem nabízejícím maximální výkon 204 koní a maximální točivý moment 500 Nm zvládne „céčko“ sprint z nuly na stovku za 7 sekund a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Nyní však přichází to nejzajímavější, udávaná kombinovaná spotřeba činí pouhých 5,2l/100 km a podle slov výrobce, by se ani s trochu „těžší nohou“ neměla spotřeba vyšplhat do příliš vysokých hodnot. Lze tedy předpokládat, že ani při velmi svižné jízdě by neměla kombinovaná spotřeba přesáhnout hranici 10l/100 km, samozřejmě i zde záleží od toho kterého řidiče. Nový agregát, který se později objeví i v modelech E a GLK, „obohatí“ vzduch o 138 gramů emisí CO2 na kilometr.

Odhlédneme-li od pohonného ústrojí, Mercedes C250CDI Prime Edition se od svých soukmenovců odlišuje i zevnějškem. Na první pohled si nelze nevšimnout nových zpětných zrcátek s novým typem integrovaných směrovek a mírně upravený bodykit. Jako na každém správném úsporném vozu, ani zde nechybějí pneumatiky s nižším valivým odporem a úsporný posilovač řízení. Premiérová edice šetrného Mercedesu C bude dostupná již od 40 638 eur (zhruba 950 000 Kč) a vyrobeno jich bude pouze 5 tisíc kusů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes Benz C250 BlueEfficiency Prime Edition
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků