Mercedes-Benz C230K: radost z jízdy (velký test)

Mercedes-Benz C230K: radost z jízdy (velký test)

Kapitoly článku:


Na sníh s lopatou

Celkově podvozek snese hodně necitlivé zacházení a musím přiznat, že jsem si s mercedesem docela užíval. V základu je stabilizační systém, který se vyplatí v případě „hrátek“ vypnout. Zapíná totiž poměrně brzy a silně se plete do řízení; na druhou stranu v případě potíží dokáže pomoci, např. rozjezd do kopce na sněhu bych si bez asistence ESP asi těžko dokázal představit. Se zadním náhonem je zkrátka nutné počítat a myslet na to, že v případě zhoršené adheze (mokro, sníh) není vhodné parkovat tak, aby zadní kola zůstala stát na místě se zhoršenou přilnavostí. Problém nastává např. při couvání na sněhu do kopce (když parkujete v kopci předkem dolů a potřebujete pocouvnout) – tehdy se poháněná záď odlehčuje a mě nezbylo než přijít s lopatkou na sníh. Zadní náhon se mi vymstil na jedné neudržované okresce, kde jsem zapadl do cca 20 cm závěje. Na pomoc musel přijet kamarád se dvěma lopatami. Nakonec jsem ze sněhu dostal, ale příště se zadokolkou na sněhu raději štěstí pokoušet nebudu. Ovšem to nic nemění na faktu, že pohon zadních kol před předními preferuji.

Ticho, jen ten motor

Interiér Céčka je velmi dobře odhlučněn od aerodynamického svistu, při běžné cestovní rychlosti 140 km/h dovnitř neproniká nijak výrazný hluk. Dobrá je i izolace od valivého hluku kol, za což z části mohou i dobré pneumatiky. Brzdové kotouče (vpředu odvětrávané) zajišťují dostatečnou deceleraci, je však nutné si na brzdový pedál trošku přišlápnout, zpočátku je poněkud tuhý. Ani na suchu nebylo problém donutit k práci ABS, pístky se zakusují do kotoučů skutečně silně. Dávkování brzdy bylo trošku problematičtější, zvykal jsem si déle než obvykle. Ovladatelnost vozu při panickém brzdění byla dobrá. Jen podotýkám, že občas jsem od pravého předního kotouče slyšel slabé pískání (auto mělo najeto lehce přes dvacet tisíc km); to je ale jen drobná závada.

Spokojenost

Faceliftované Céčko, kterého se facelift dotknul především po technické stránce, je nyní o poznání sportovněji naladěné než dříve. Na jedné straně mi trochu chybělo měkčí odpružení, které bych ocenil v našich rozbitých městech, na druhou straně jsem ocenil agilnější jízdní vlastnosti a přímější řízení. Třída C se stala atraktivnější i po stránce standardní a příplatkové výbavy, základní cena 859 tisíc je vzhledem k základní výbavě velmi atraktivní. Testovaný model je už o poznání dražší, získáte ale docela dynamický motor. Na autě jako celku se mi jen těžko hledaly chyby, snad jen jednotlivé kvalty mohly být delší. Pokud mám srovnávat s BMW současné trojkové řady, měl bych docela problém rozhodnout, které auto bych bral raději. Jízdní vlastnosti jsou podobné, motor s kompresorem má dobrý zátah odspodu, motory BMW zase výkonovou špičku, která není k zahození. Těžká volba…

Plusy:

  • dobrá dynamika
  • pohodlný interiér
  • velmi dobré jízdní vlastnosti
  • pohon zadních kol (na suché silnici)
  • dobrá základní výbava

Minusy:

  • hlučnější motor
  • krátké kvalty
  • pohon zadních kol (za snížené adheze)

Základní výbava: airbag pro řidiče a spolujezdce, ABS, automatická duální klimatizace, automatické zapínání světlometů, bezpečnostní pásy vpředu i vzadu s omezovačem upínací síly, boční airbagy, dálkové otevírání víka zavazadlového prostoru, centrální dálkové zamykání, el.ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el.ovládaná boční okna, el.systém stability jízdy (ESP), imobilizér s plovoucím kódem, mlhová světla vpředu a vzadu, multifunkční volant, parkovací světla, palubní počítač, pneumaticky sklápěné opěrky hlavy vzadu (mimo kombi a kupé), vyhřívané trysky ostřikovačů, výškově a podélně nastavitelný volant, zásuvka 12V v zavazadlovém prostoru

Základní cena: 1 082 000 Kč

Technické parametry

Motor

  • Řadový kapalinou chlazený zážehový čtyřválec uložen vpředu podélně za přední nápravou přeplňovaný kompresorem
  • Objem: 1796 cm3
  • Největší výkon: 141 kW (192 koní) při 5 800 ot./min
  • Největší točivý moment: 260 Nm při 3 500-4 000 ot./min
  • Palivo: Natural 95
  • Převodovka: mechanická, šestistupňová

Provozní vlastnosti

  • Max. rychlost: 240 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 8,1 s
  • Spotřeba paliva (l/100 km):
  • Město: 12,6
  • Mimo město: 6,7
  • Kombinovaná: 8,9
  • Emise CO2 (g/km): 214
  • Objem palivové nádrže: 62 l

Podvozek

  • Zavěšení předních kol: -
  • Zavěšení zadních kol: -
  • Rozměr pneumatik: 225x45 R17

Hmotnosti

  • Pohotovostní hmotnost: 1 490 kg
  • Užitečná hmotnost: 480 kg

Vnější rozměry

  • Délka: 4 526 mm
  • Šířka: 1 728 mm
  • Výška: 1 426 mm
  • Rozvor náprav: 2 725 mm

Vnitřní rozměry

  • Základní objem zavazadlového prostoru: 455 l
  • Objem zavazadlového prostoru při sklopení zadních sedadel: -

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud