Mercedes-Benz C: nová generace oficiálně

Německá automobilka oficiálně představila svůj model střední třídy C-klasse. Zcela nový design a technika se postaví dalším prémiovým vozům.

Novou generaci Céčka poznáte oproti té stávající na první pohled. Vnější design se totiž radikálně změnil. Sedan střední třídy se svým vzhledem více přiblížil vlajkovému modelu značky, třídě S.

Podobnost s velkou limuzínou je patrná hlavně v přední části vozu. Tvarování přední masky, nárazníku a světlometů navozuje možná až příliš silný dojem většího modelu. Nové světlomety jsou nyní vybaveny xenonovými výbojkami a za příplatek budou dostupné i adaptivní.

Naopak z bočního pohledu působí Céčko poměrně kompaktně a zvětšení délky o 55 mm by jen tak někdo neuhádl. Nová C-klasse bude měřit na délku 4 581 mm (+ 55 mm), na šířku 1 770 mm (+ 42 mm), na výšku 1 450 mm (+ 18 mm) a rozvor bude mít hodnotu 2 760 mm (+ 45 mm). Přes tyto nárůsty zůstane Céčko svými rozměry v průměru střední třídy.

Zadní část Mercedesu pak zůstala věrna minulé generaci. Tvarování víka zavazadelníku i trojúhelníkový profil světlometů zůstal vcelku zachován.  Zavazadlový prostor bude mít u sedanu základní objem 475 l, což není největší hodnota této třídy, ovšem na sedan je dostačující.

Motory a pohon

Také pod kapotou se odehrály změny. Nová generace si s sebou přináší více výkonu u základních čtyřválců. Jak naftové verze 200 a 220 CDI, tak i benzínové 180 a 200 K nabídnou více výkonu, točivého momentu a tím i lepší dynamiku. To vše se odehraje s nižší kombinovanou spotřebou, která by měla v závislosti na modelu klesnout až o 10 procent.

Samozřejmostí bude nasazení i náhonu na všechna kola 4Matic, ale na ten si budou muset zákazníci ještě asi půl roku počkat. Mírné zdržení budou mít i ostré AMG modely, které by měly atakovat hranici čtyř set koní.

O pohon se bude i nadále starat dvojice převodovek. Šestistupňový manuál a inovovaný sedmistupňový automat 7G-Tronic.

Benzinové verze

 
180 K
200 K
230
280
350
Objem motoru (ccm)
1 796
1 796
2 396
2 996
3 498
Výkon (kW/k)
115/156
135/184
150/204
170/231
200/272
Točivý moment (Nm)
230
250
245
300
350
 
Zrychlení 0-100 (s)
9,5
8,6
8,4
7,3
6,4
Max. rychlost (km/h)
223
235
240
250
250

 

Naftové verze

 
200 CDI
220 CDI
320 CDI
Objem motoru (ccm)
2 148
2 148
2 987
Výkon (kW/k)
100/136
125/170
165/224
Točivý moment (Nm)
270
400
510
 
Zrychlení 0-100 (s)
10,4
8,5
7,7
Max. rychlost (km/h)
215
229
250

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Mercedes-Benz třídy C
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků