Mercedes-Benz C: nová generace oficiálně

Německá automobilka oficiálně představila svůj model střední třídy C-klasse. Zcela nový design a technika se postaví dalším prémiovým vozům.

Novou generaci Céčka poznáte oproti té stávající na první pohled. Vnější design se totiž radikálně změnil. Sedan střední třídy se svým vzhledem více přiblížil vlajkovému modelu značky, třídě S.

Podobnost s velkou limuzínou je patrná hlavně v přední části vozu. Tvarování přední masky, nárazníku a světlometů navozuje možná až příliš silný dojem většího modelu. Nové světlomety jsou nyní vybaveny xenonovými výbojkami a za příplatek budou dostupné i adaptivní.

Naopak z bočního pohledu působí Céčko poměrně kompaktně a zvětšení délky o 55 mm by jen tak někdo neuhádl. Nová C-klasse bude měřit na délku 4 581 mm (+ 55 mm), na šířku 1 770 mm (+ 42 mm), na výšku 1 450 mm (+ 18 mm) a rozvor bude mít hodnotu 2 760 mm (+ 45 mm). Přes tyto nárůsty zůstane Céčko svými rozměry v průměru střední třídy.

Zadní část Mercedesu pak zůstala věrna minulé generaci. Tvarování víka zavazadelníku i trojúhelníkový profil světlometů zůstal vcelku zachován.  Zavazadlový prostor bude mít u sedanu základní objem 475 l, což není největší hodnota této třídy, ovšem na sedan je dostačující.

Motory a pohon

Také pod kapotou se odehrály změny. Nová generace si s sebou přináší více výkonu u základních čtyřválců. Jak naftové verze 200 a 220 CDI, tak i benzínové 180 a 200 K nabídnou více výkonu, točivého momentu a tím i lepší dynamiku. To vše se odehraje s nižší kombinovanou spotřebou, která by měla v závislosti na modelu klesnout až o 10 procent.

Samozřejmostí bude nasazení i náhonu na všechna kola 4Matic, ale na ten si budou muset zákazníci ještě asi půl roku počkat. Mírné zdržení budou mít i ostré AMG modely, které by měly atakovat hranici čtyř set koní.

O pohon se bude i nadále starat dvojice převodovek. Šestistupňový manuál a inovovaný sedmistupňový automat 7G-Tronic.

Benzinové verze

 
180 K
200 K
230
280
350
Objem motoru (ccm)
1 796
1 796
2 396
2 996
3 498
Výkon (kW/k)
115/156
135/184
150/204
170/231
200/272
Točivý moment (Nm)
230
250
245
300
350
 
Zrychlení 0-100 (s)
9,5
8,6
8,4
7,3
6,4
Max. rychlost (km/h)
223
235
240
250
250

 

Naftové verze

 
200 CDI
220 CDI
320 CDI
Objem motoru (ccm)
2 148
2 148
2 987
Výkon (kW/k)
100/136
125/170
165/224
Točivý moment (Nm)
270
400
510
 
Zrychlení 0-100 (s)
10,4
8,5
7,7
Max. rychlost (km/h)
215
229
250

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Mercedes-Benz třídy C

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 193 078 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků