Mercedes-Benz omladil C kupé i kabrio. V základu je nová patnáctistovka

Zatímco pro ženevský autosalon připravil Mercedes-Benz modernizaci třídy C v provedení sedan a kombi, do New Yorku míří kupé a kabriolet. V základu je patnáctistovka se systémem EQ Boost.

Stejně jako u sedanu a kombi se Mercedes-Benz v případě modernizace třídy C zaměřil spíše na techniku než změny vzhledu. Kupříkladu přední světlomety vypadají skoro stejně jako před faceliftem, novinkou je však plně diodová technika už v základu (Multibeam LED). Ani vzadu se nějakých brutálních změn nedočkáte, vždyť do toho co funguje, není třeba příliš zasahovat, v nabídce se objeví nová litá kola a či nové odstíny karoserie.

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe přijde i jako full-hybrid. Zřejmě v roce 2020

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe přijde i jako full-hybrid. Zřejmě v roce 2020

Uvnitř už se viditelně zapracovalo v souladu s nejnovějšími trendy značky. Před řidičem se objevuje nový digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3 palce (v základu je 5,5palcový palubní počítač), nad středovou konzolou ční až 10,25palcový displej infotainmentu (v základu je 7palcová obrazovka), a všechno ovládáte jak tradičním sdruženým ovladačem na středovém tunelu, tak novými tlačítky na volantu, které reagují na tažení jako u smartphonů. Na tohle ovládání se zvyká opravdu hezky, navíc pro vyvolání řady funkcí denní potřeby ani nemusíte sundat ruce z volantu.

Mercedes-Benz třídy C má po faceliftu. Najdete vůbec nějaký rozdíl?

Mercedes-Benz třídy C má po faceliftu. Najdete vůbec nějaký rozdíl?

Revoluce nastala pod kapotou. Mercedes totiž v souladu s normou Euro 6d TEMP dosadil do nabídky nový základní benzinový motor o objemu 1,5 litru, výkonu 135 kW a točivém momentu 280 N.m. Vůz pracuje se 48voltovou palubní sítí, což umožnilo přítomnost startér-generátoru EQ Boost, který dokáže krátkodobě pomoci dalšími 10 kW a 160 N.m. Výsledkem je spotřeba 6,1 až 6,4 l/100 km podle toho, zda jde o kupé, nebo kabriolet.

Nafťák bude v době uvedení na trh v nabídce jediný, a sice dvoulitrový s hliníkovým blokem, ocelovými písty a sníženým třením daným povrchovou úpravou stěn válců Nanoslide. Výkon činí 143 kW, o 18 kW více než před modernizací, točivý moment vrcholí hodnotou 400 N.m.

Nový Mercedes-Benz A (W177) oficiálně. Je skutečně inteligentní!

Nový Mercedes-Benz A (W177) oficiálně. Je skutečně inteligentní!

Vedle dosud zmíněných agregátů bude v době uvedení modernizovaného Mercedesu třídy C na trh (připadá na červenec) dostupná také verze AMG C43 4Matic, kterou pohání třílitrový vidlicový šestiválec o výkonu 278 kW (390 koní, o 23 koní více než před modernizací) a točivém momentu 520 N.m v rozmezí 2500-5000 otáček.

U AMG C43 4Matic je standardem devítistupňový automat a pohon 4Matic s upraveným rozdělením hnacích sil. Zatímco standardní systém posílá dozadu 55 procent, u verze AMG C 43 je to 69 procent. Stejně jako vznětový dvoulitr jsou i zážehové verze v Evropě vybaveny filtrem pevných částic.

Mercedes-Benz C kupé a kabrio - motory dostupné v době uvedení na trh
Motor C200 C200 4Matic C220d AMG C43 4Matic
Zdvihový objem [cm3] 1497 1497 1951 2996
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 135/5800 135/5800 143/3800 287/6100
Točivý moment [N.m/min] 280/3000 280/3000 400/1600 520/2500
Max. rychlost [km/h] 239(235) 234(230) 240(233) 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,9(8,5) 8,4(8,8) 7,0(7,5) 4,7(4,8)
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,1(6,4) 6,6(6,8) 4,6(4,8) 9,2(9,5)
*údaje v závorkách platí pro kabrio, C200 je doplněno systémem EQ Boost (10 kW, 160 N.m)
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků