Mercedes-Benz C-klasse s novými top-šestiválci

Mercedes-Benz třídy C dostane nové šestiválcové motory, které budou tvořit vrchol nabídky. Motor C350 bude mít výkon 200 kW, motor C320 CDI pak 165 kW. Novými motory a sportovním paketem bude céčko soupeřit s novou řadou BMW 3.
Mercedes-Benz C-klasse s novými top-šestiválci

Dva nové šestiválce

Do čela nabídky naftových motorů se v třídě C postaví nový vidlicový šestiválec s označením C320 CDI a výkonem 165 kW (224 k). Až dosud byl nejvýkonnějším nafťákem pětiválcový agregát s označením C270 CDI s výkonem 125 kW (170 k). Silnější pohonná jednotka má v kombinaci s optimalizovaným sedmistupňovým automatem 7GTronic maximální kroutící moment 510 Nm. Kdo zvolí klasický šestirychlostní manuál, musí se spokojit pouze s 415 Nm. Není bez zajímavosti, že motor používá třetí generaci vstřikování Common Rail s piezoelektrickým ovládáním vstřikovačů.

C320 CDI v provedení sedan a automatickou převodovkou akceleruje z klidu na stovku za sympatických 6,9 s a nejvyšší rychlost bude standardně elektronicky omezena na 250 km/h. U manuálu se rychlosti 100 km/h dočkáte za 8,1 s a maximálky 246 km/h. U spotřeby uvádí Mercedes-Benz průměrnou hodnotu 6,9-7,6 l/100 km. Filtr pevných částic (v Německu ve standardu) pomohl splnit emisní normy Euro 4. Cena za sedan C320 CDI je 38 338 eur (cca 1 250 000 Kč) a u kombi čekejte cenu 40 078 eur (cca 1 300 000 Kč).

Nejsilnější benzínový šestiválec s objemem 3.5 l disponuje výkonem rovných 200 kW (272 k) a maximálním kroutícím momentem 350 Nm. Tento agregát bude oproti zmiňovanému nafťáku v nabídce i pro sportovní kupé. Nový Mercedes-Benz C350 v kombinaci s příplatkovým automatem 7GTronic vystřelí z nuly na stovku za 6,4 s a nejvyšší rychlost je opět omezena na 250 km/h. Udávaná kombinovaná spotřeba je 9,5-10,1 l/100 km. Sedan C350 si pořídíte za 39 498 euro a kombi bude vaši kapsu stát 41 238 euro.

Paket Sport a Sport Plus

Od března 2005 bude pro sedan, kombi i kupé k dispozici speciální sportovní paket ve variantách Sport a Sport Plus. Kit bude mít jiný optický styling, než model AMG. V základní výbavě bude modifikovaná přední maska, oplechování zádě, sedmnáctipalcová šestipaprsková kola z lehkých slitin, pneumatiky o rozměru 225/45 R17 vpředu a 245/40 R17 vzadu a bi-xenonové světlomety. Verze Plus bude mít ještě navíc upravené boční prahy a sportovní podvozek.

Dalším poznávacím prvkem bude chromovaná mřížka chladiče, kliky v barvě vozu, chromovaný výfuk, stínítka na světlometech a nápis Sport Edition. V interiéru bude celokožený sportovní volant, audiosestava s CD přehrávačem, vlastní koberečky, chromovaná hlavice řadící páky a další doplňky. Mercedes-Benz má pro tuto edici nachystáno perleťové lakování v barvách černá a stříbrná. Interiér bude mít černé obložení.

Tip: Mrkněte se na sportovní paket pro E-klasse nebo si přečtěte informace o připravované nové generaci S-klasse.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků