Mercedes-Benz C-klasse s novými top-šestiválci

Mercedes-Benz třídy C dostane nové šestiválcové motory, které budou tvořit vrchol nabídky. Motor C350 bude mít výkon 200 kW, motor C320 CDI pak 165 kW. Novými motory a sportovním paketem bude céčko soupeřit s novou řadou BMW 3.
Mercedes-Benz C-klasse s novými top-šestiválci

Dva nové šestiválce

Do čela nabídky naftových motorů se v třídě C postaví nový vidlicový šestiválec s označením C320 CDI a výkonem 165 kW (224 k). Až dosud byl nejvýkonnějším nafťákem pětiválcový agregát s označením C270 CDI s výkonem 125 kW (170 k). Silnější pohonná jednotka má v kombinaci s optimalizovaným sedmistupňovým automatem 7GTronic maximální kroutící moment 510 Nm. Kdo zvolí klasický šestirychlostní manuál, musí se spokojit pouze s 415 Nm. Není bez zajímavosti, že motor používá třetí generaci vstřikování Common Rail s piezoelektrickým ovládáním vstřikovačů.

C320 CDI v provedení sedan a automatickou převodovkou akceleruje z klidu na stovku za sympatických 6,9 s a nejvyšší rychlost bude standardně elektronicky omezena na 250 km/h. U manuálu se rychlosti 100 km/h dočkáte za 8,1 s a maximálky 246 km/h. U spotřeby uvádí Mercedes-Benz průměrnou hodnotu 6,9-7,6 l/100 km. Filtr pevných částic (v Německu ve standardu) pomohl splnit emisní normy Euro 4. Cena za sedan C320 CDI je 38 338 eur (cca 1 250 000 Kč) a u kombi čekejte cenu 40 078 eur (cca 1 300 000 Kč).

Nejsilnější benzínový šestiválec s objemem 3.5 l disponuje výkonem rovných 200 kW (272 k) a maximálním kroutícím momentem 350 Nm. Tento agregát bude oproti zmiňovanému nafťáku v nabídce i pro sportovní kupé. Nový Mercedes-Benz C350 v kombinaci s příplatkovým automatem 7GTronic vystřelí z nuly na stovku za 6,4 s a nejvyšší rychlost je opět omezena na 250 km/h. Udávaná kombinovaná spotřeba je 9,5-10,1 l/100 km. Sedan C350 si pořídíte za 39 498 euro a kombi bude vaši kapsu stát 41 238 euro.

Paket Sport a Sport Plus

Od března 2005 bude pro sedan, kombi i kupé k dispozici speciální sportovní paket ve variantách Sport a Sport Plus. Kit bude mít jiný optický styling, než model AMG. V základní výbavě bude modifikovaná přední maska, oplechování zádě, sedmnáctipalcová šestipaprsková kola z lehkých slitin, pneumatiky o rozměru 225/45 R17 vpředu a 245/40 R17 vzadu a bi-xenonové světlomety. Verze Plus bude mít ještě navíc upravené boční prahy a sportovní podvozek.

Dalším poznávacím prvkem bude chromovaná mřížka chladiče, kliky v barvě vozu, chromovaný výfuk, stínítka na světlometech a nápis Sport Edition. V interiéru bude celokožený sportovní volant, audiosestava s CD přehrávačem, vlastní koberečky, chromovaná hlavice řadící páky a další doplňky. Mercedes-Benz má pro tuto edici nachystáno perleťové lakování v barvách černá a stříbrná. Interiér bude mít černé obložení.

Tip: Mrkněte se na sportovní paket pro E-klasse nebo si přečtěte informace o připravované nové generaci S-klasse.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků