Mercedes-Benz C 32 AMG.

Brzy po uvedení nové třídy C přestavila automobilka Mercedes-Benz sportovní variantu C 32 AMG. Přestože, má motor nový motor podstatně menší objem než jeho předchůdci, díky přeplňování dosahuje většího výkonu.
Mercedes-Benz C 32 AMG.
Brzy po uvedení nové třídy C přestavila automobilka Mercedes-Benz sportovní variantu C 32 AMG. Přestože, má motor nový motor podstatně menší objem než jeho předchůdci, díky přeplňování dosahuje většího výkonu.

C 32 AMG navazuje na předchozí generace sportovních modelů C, do kterých byly postupně montovány motory o objemu 3.6, 4.3 a 5.5 litru. Mercedes-AMG věří, že nový model bude stejně úspěšný jako jeho předchůdci, očekávají tedy výrobu 3 500 ks každý rok.

V nově představeném modelu najdeme kompresorem přeplňovaný šestiválcový motor s objemem 3.2 litru, výkonem 354 koní a točivým momentem 450 Nm. Důležitější než maximální hodnota točivého momentu je skutečnost, že hodnota točivého momentu neklesá pod hranici 400 Nm a to v rozmezí od 2300 ot. do 6100 ot./min. C 32 AMG právě díky popsanému průběhu točivého momentu akceleruje z 0 na 100 km/h za 5,2 vteřiny. Maximální rychlost je podle zvyklostí Mercedesu omezena na hodnotu 250 km/h. Za toto výkony si C 32 AMG řekne v průměru jen 11,3 l bezolovnatého benzínu.

Stejně jako Mercedes-Benz E 55 AMG je C 32 AMG vybaven pětistupňovou převodovkou tiptronic. Podvozek C 32 AMG vychází z modelu C 320 přičemž hlavní rozdíl je v upravených tlumičích a pružinách. Zmíněnými úpravami se snížila světlá výška o 30 mm. O bezpečný kontakt s vozovkou se starají 17“ litá kola v designu AMG. Přední jsou obuta do pneumatik 225/45 R17 a zadní 245/45 R17.

O účinné zpomalení se starají nepřehlédnutelné přední kotouče o průměru 345 mm a zadní o průměru 300 mm. Ve výbavě samozřejmě nechybí ASR, ABS, brzdový asistent a ESP.

Mercedes-Benz C 32 AMG poznáte podle sportovního předního nárazníku s integrovanými mlhovkami a prahových spoilerů. Samozřejmostí je dvojitá oválná koncovka výfuku produkující charakteristický zvuk AMG modelů Mercedesu.

V interiéru dominuje rychloměr ocejchovaný do rychlosti 300 km/h, sportovní volant AMG obšitý kůží. Kůží, a to špičkovou kůží Nappa, jsou čalouněna také sedadla.

O ceně Mercedesu-Benz C 32 AMG zatím nebylo rozhodnuto, protože do prodeje by měl přijít na jaře roku 2001.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

dnes | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků