Mercedes-Benz C 32 AMG.

Brzy po uvedení nové třídy C přestavila automobilka Mercedes-Benz sportovní variantu C 32 AMG. Přestože, má motor nový motor podstatně menší objem než jeho předchůdci, díky přeplňování dosahuje většího výkonu.
Mercedes-Benz C 32 AMG.
Brzy po uvedení nové třídy C přestavila automobilka Mercedes-Benz sportovní variantu C 32 AMG. Přestože, má motor nový motor podstatně menší objem než jeho předchůdci, díky přeplňování dosahuje většího výkonu.

C 32 AMG navazuje na předchozí generace sportovních modelů C, do kterých byly postupně montovány motory o objemu 3.6, 4.3 a 5.5 litru. Mercedes-AMG věří, že nový model bude stejně úspěšný jako jeho předchůdci, očekávají tedy výrobu 3 500 ks každý rok.

V nově představeném modelu najdeme kompresorem přeplňovaný šestiválcový motor s objemem 3.2 litru, výkonem 354 koní a točivým momentem 450 Nm. Důležitější než maximální hodnota točivého momentu je skutečnost, že hodnota točivého momentu neklesá pod hranici 400 Nm a to v rozmezí od 2300 ot. do 6100 ot./min. C 32 AMG právě díky popsanému průběhu točivého momentu akceleruje z 0 na 100 km/h za 5,2 vteřiny. Maximální rychlost je podle zvyklostí Mercedesu omezena na hodnotu 250 km/h. Za toto výkony si C 32 AMG řekne v průměru jen 11,3 l bezolovnatého benzínu.

Stejně jako Mercedes-Benz E 55 AMG je C 32 AMG vybaven pětistupňovou převodovkou tiptronic. Podvozek C 32 AMG vychází z modelu C 320 přičemž hlavní rozdíl je v upravených tlumičích a pružinách. Zmíněnými úpravami se snížila světlá výška o 30 mm. O bezpečný kontakt s vozovkou se starají 17“ litá kola v designu AMG. Přední jsou obuta do pneumatik 225/45 R17 a zadní 245/45 R17.

O účinné zpomalení se starají nepřehlédnutelné přední kotouče o průměru 345 mm a zadní o průměru 300 mm. Ve výbavě samozřejmě nechybí ASR, ABS, brzdový asistent a ESP.

Mercedes-Benz C 32 AMG poznáte podle sportovního předního nárazníku s integrovanými mlhovkami a prahových spoilerů. Samozřejmostí je dvojitá oválná koncovka výfuku produkující charakteristický zvuk AMG modelů Mercedesu.

V interiéru dominuje rychloměr ocejchovaný do rychlosti 300 km/h, sportovní volant AMG obšitý kůží. Kůží, a to špičkovou kůží Nappa, jsou čalouněna také sedadla.

O ceně Mercedesu-Benz C 32 AMG zatím nebylo rozhodnuto, protože do prodeje by měl přijít na jaře roku 2001.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků