Mercedes-Benz C 220 CDI: céčko není žádné béčko (kompaktní test)

V klasickém pojetí automobilových tříd značky Mercedes-Benz patří třída C na počátek firemní hierarchie modelových řad. Novodobé Áčko je kapitola sama pro sebe a do tradičního pořadí klasických mercedesů tříd C, E a S nezasahuje. Testovali jsme Céčko s nafťákem o objemu 2,2 l.
Mercedes-Benz C 220 CDI: céčko není žádné béčko (kompaktní test)
Seznam kapitol
  1. Jízdní vlastnosti, komfort, motor
  2. Spotřeba, standardní a příplatková výbava, parametry

Limuzína Mercedes-Benz C 220 CDI patří svými rozměry do střední třídy, ale užitnou hodnotou splňuje nároky kategorie o řád vyšší. V kombinaci s dynamickým a přitom úsporným turbodieselem 220 CDI (výkon 105 kW/143 k) pod kapotou je tento vůz vábničkou pro řadu českých motoristů ochotných zaplatit za líbivý a precizní automobil milion korun.

Přesněji řečeno 1 074 000 Kč. Za tuto cenu je k mání základně vybavený Mercedes-Benz C 220 CDI. Jeho standardní výbava je ovšem tak bohatá, že i náročný majitel nemusí o navýšení příliš uvažovat. K výbavě se ale ještě dostanu. Nejprve „naťuknu“ jízdní vlastnosti testovaného automobilu.

Tip: Přečtěte si megatest Mercedesu C320 4matic, v němž se věnujeme důkladném popisu tohoto vozu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Příjemný kompromis

Mercedes musí být pohodlný, to se nedá nic dělat. Myslím přitom nejen komfort výbavy, ale také vyladění podvozku. Jeho tradiční zákazníci by mu opak neodpustili. Jenže konstruktéři vozu dokázali skvěle skloubit základní a povinný předpoklad s poměrně sportovními jízdními vlastnostmi. V zatáčkách se testovaný mercedes s pohonem kol zadní nápravy choval nejen neutrálně, ale ani se příliš nenakláněl. Zvolenou stopu držel přesně a suverénně, zároveň si ponechal jistou plavnost, typickou pro modely s třícípou hvězdou ve znaku.

Pětimístný čtyřdveřový sedan nabízí „kufr“ objemu 455 l. Na střední třídu je to bohužel jen průměrná hodnota, nicméně „měkkých“ zavazadel jako jsou tašky či kufry pozře zavazadlový prostor poměrně dost. S převážením neskladných předmětů jako je třeba televizní přijímač je to o něco horší. Ačkoli je zavazadelník dostatečně objemný, televizi do něj kvůli nízkému průchodu nedostanete a při převážení podobného nákladu musíte ubrat místo jednomu ze zadních cestujících.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Za volantem testovaného mercedesu jsem se cítil ihned příjemně díky vyváženosti tvarů, kvalitě materiálů a proporčnosti rozměrů interiéru a přístrojové desky. Ve voze nikde nic nevrzalo, perfektní zpracování bylo cítit ze všech detailů. Přes bohatou standardní výbavu doplněnou některými prvky navíc mne však překvapilo, že ve dveřích řidiče se nenašlo místo na varovné světýlko nebo alespoň odrazku upozorňující blížící se řidiče na otevřený vůz.

Turbodiesel uspokojil

Kdo někdy řídil mercedes vybavený skvostnou pohonnou jednotkou 270 CDI (přečtěte si náš test tohoto motoru v třídě E), podvědomě od těch tří téměř „zázračných“ písmen vždy čeká podobné výkony nehledě na číslice před nimi. Pravda je, že 220 CDI je velmi dobrý přeplňovaný naftový agregát s nejmodernější technikou vstřikování typu common-rail, ale s větší pohonnou jednotkou 270 CDI přece jen srovnání nesnese.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Motor 220 CDI --- Srovnání výkonových křivek 200 a 220 CDI

Motor přesto nabízí z objemu 2148 ccm výkon 105 kW/143 k a především 315 Nm točivého momentu v rozmezí 1800 - 2600 otáček za minutu. Výsledkem je maximální rychlost 215 km/h, přičemž tato hodnota je snížená kvůli automatické převodovce. S manuální šestistupňovou, která je součástí základní výbavy, jede 220 CDI až 220 km/h. Zrychlení je ovšem téměř shodné: 10,3-10,5 sekundy z 0 na 100 km/h ve prospěch verze s klasickým ručním řazením převodů.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Jízdní vlastnosti, komfort, motor
  2. Spotřeba, standardní a příplatková výbava, parametry

bazar

Mercedes GLE 3
Rok výroby: 2017
Stav: 8 324 km
Cena: 1 760 000 Kč
Mercedes GLE 3
Rok výroby: 2017
Stav: 9 778 km
Cena: 1 800 000 Kč
Mercedes C 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 122 648 km
Cena: 240 000 Kč
Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2003
Stav: 277 205 km
Cena: 70 000 Kč
Mercedes CLK 3,2
Rok výroby: 2003
Stav: 44 842 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes B 1,8
Rok výroby: 2011
Stav: 74 480 km
Cena: 310 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků