Mercedes-Benz C 220 CDI: céčko není žádné béčko (kompaktní test)

V klasickém pojetí automobilových tříd značky Mercedes-Benz patří třída C na počátek firemní hierarchie modelových řad. Novodobé Áčko je kapitola sama pro sebe a do tradičního pořadí klasických mercedesů tříd C, E a S nezasahuje. Testovali jsme Céčko s nafťákem o objemu 2,2 l.
Mercedes-Benz C 220 CDI: céčko není žádné béčko (kompaktní test)
Seznam kapitol
  1. Jízdní vlastnosti, komfort, motor
  2. Spotřeba, standardní a příplatková výbava, parametry

Limuzína Mercedes-Benz C 220 CDI patří svými rozměry do střední třídy, ale užitnou hodnotou splňuje nároky kategorie o řád vyšší. V kombinaci s dynamickým a přitom úsporným turbodieselem 220 CDI (výkon 105 kW/143 k) pod kapotou je tento vůz vábničkou pro řadu českých motoristů ochotných zaplatit za líbivý a precizní automobil milion korun.

Přesněji řečeno 1 074 000 Kč. Za tuto cenu je k mání základně vybavený Mercedes-Benz C 220 CDI. Jeho standardní výbava je ovšem tak bohatá, že i náročný majitel nemusí o navýšení příliš uvažovat. K výbavě se ale ještě dostanu. Nejprve „naťuknu“ jízdní vlastnosti testovaného automobilu.

Tip: Přečtěte si megatest Mercedesu C320 4matic, v němž se věnujeme důkladném popisu tohoto vozu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Příjemný kompromis

Mercedes musí být pohodlný, to se nedá nic dělat. Myslím přitom nejen komfort výbavy, ale také vyladění podvozku. Jeho tradiční zákazníci by mu opak neodpustili. Jenže konstruktéři vozu dokázali skvěle skloubit základní a povinný předpoklad s poměrně sportovními jízdními vlastnostmi. V zatáčkách se testovaný mercedes s pohonem kol zadní nápravy choval nejen neutrálně, ale ani se příliš nenakláněl. Zvolenou stopu držel přesně a suverénně, zároveň si ponechal jistou plavnost, typickou pro modely s třícípou hvězdou ve znaku.

Pětimístný čtyřdveřový sedan nabízí „kufr“ objemu 455 l. Na střední třídu je to bohužel jen průměrná hodnota, nicméně „měkkých“ zavazadel jako jsou tašky či kufry pozře zavazadlový prostor poměrně dost. S převážením neskladných předmětů jako je třeba televizní přijímač je to o něco horší. Ačkoli je zavazadelník dostatečně objemný, televizi do něj kvůli nízkému průchodu nedostanete a při převážení podobného nákladu musíte ubrat místo jednomu ze zadních cestujících.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Za volantem testovaného mercedesu jsem se cítil ihned příjemně díky vyváženosti tvarů, kvalitě materiálů a proporčnosti rozměrů interiéru a přístrojové desky. Ve voze nikde nic nevrzalo, perfektní zpracování bylo cítit ze všech detailů. Přes bohatou standardní výbavu doplněnou některými prvky navíc mne však překvapilo, že ve dveřích řidiče se nenašlo místo na varovné světýlko nebo alespoň odrazku upozorňující blížící se řidiče na otevřený vůz.

Turbodiesel uspokojil

Kdo někdy řídil mercedes vybavený skvostnou pohonnou jednotkou 270 CDI (přečtěte si náš test tohoto motoru v třídě E), podvědomě od těch tří téměř „zázračných“ písmen vždy čeká podobné výkony nehledě na číslice před nimi. Pravda je, že 220 CDI je velmi dobrý přeplňovaný naftový agregát s nejmodernější technikou vstřikování typu common-rail, ale s větší pohonnou jednotkou 270 CDI přece jen srovnání nesnese.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Motor 220 CDI --- Srovnání výkonových křivek 200 a 220 CDI

Motor přesto nabízí z objemu 2148 ccm výkon 105 kW/143 k a především 315 Nm točivého momentu v rozmezí 1800 - 2600 otáček za minutu. Výsledkem je maximální rychlost 215 km/h, přičemž tato hodnota je snížená kvůli automatické převodovce. S manuální šestistupňovou, která je součástí základní výbavy, jede 220 CDI až 220 km/h. Zrychlení je ovšem téměř shodné: 10,3-10,5 sekundy z 0 na 100 km/h ve prospěch verze s klasickým ručním řazením převodů.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Jízdní vlastnosti, komfort, motor
  2. Spotřeba, standardní a příplatková výbava, parametry
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků