Mercedes-Benz C 2010: novinky pro střední řadu

Ve Stuttgartu připravili pro své „céčko“ detailní úpravy, ale především nové, přímovstřikové motory a pohon všech kol pro dieselový čtyřválec.

Inovovaná řada C přináší hned několik, alespoň pro Mercedes převratných vylepšení, díky nim tedy můžeme konstatovat: konečně zde máme start/stop system a v dějinách značky Mercedes-Benz vůbec poprvé možnost kombinovat trvalý pohon všech kol s čtyřválcovým vznětovým motorem.  Nezůstalo ale jen u toho.

První velkou novinkou je instalace nových zážehových motorů řady CGI s objemem 1,8 l a přímým vstřikováním benzínu v rámci programu BlueEfficiency. V kombinaci s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou a již zmíněnou soustavou start/stop mají vynikat spotřebou paliva a emisemi CO2 sníženými o zhruba 10 % v porovnání s parametry stávajících, výkonově porovnatelných jednotek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Základní provedení nese označení Mercedes-Benz C 180 CGI BlueEfficiency a naladěno je na nejvyšší výkon 156 koní (115 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 250 Nm. Tento vůz má zrychlit z klidu na 100 km/h za rovných 9 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 225 km/h.

Výkonnější verze C 200 CGI BlueEfficiency pak dává 184 koní (135 kW) a točivý moment 270 Nm, což umožňuje akceleraci na „stovku“ za 8,2 s při průměrných emisích CO2 ve výši přijatelných 158 g/km.

Do řady BlueEfficiency však patří i vznětový čtyřválec s označením C 220 CDI a skutečným objemem 2,1 l, jenž je naladěn na 170 koní (125 kW) a točivý moment 400 Nm. V kombinaci s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou a systémem start/stop má činit průměrná spotřeba nafty jen 4,4 l/100 km, což je vůbec nejnižší hodnota v dějinách řady C.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Jak jsme naznačili výše, do programu se dostalo i provedení C 250 CDI 4MATIC BlueEfficiency  poháněné posledně zmiňovaným vznětovým čtyřválcem 2,1 l, ovšem posíleným na 204 koní (150 kW). Tento model údajně zrychluje z klidu na 100 km/h za 7,0 s a dosáhne rychlosti 240 km/h.

Pro všechny modely vybavené manuálními převodovkami pak bude k dispozici systém start/stop, který vám za přesně daných podmínek „chcípne” motor na křižovatce. Nevíme zatím, zda půjde vypnout, nebo nejlépe ho vůbec nemít. To by byla dost možná ještě lepší zpráva než to, že do nabídky přibyl...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz C 2010
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků