Mercedes-Benz C 2010: novinky pro střední řadu

Ve Stuttgartu připravili pro své „céčko“ detailní úpravy, ale především nové, přímovstřikové motory a pohon všech kol pro dieselový čtyřválec.

Inovovaná řada C přináší hned několik, alespoň pro Mercedes převratných vylepšení, díky nim tedy můžeme konstatovat: konečně zde máme start/stop system a v dějinách značky Mercedes-Benz vůbec poprvé možnost kombinovat trvalý pohon všech kol s čtyřválcovým vznětovým motorem.  Nezůstalo ale jen u toho.

První velkou novinkou je instalace nových zážehových motorů řady CGI s objemem 1,8 l a přímým vstřikováním benzínu v rámci programu BlueEfficiency. V kombinaci s šestistupňovou manuálně řazenou převodovkou a již zmíněnou soustavou start/stop mají vynikat spotřebou paliva a emisemi CO2 sníženými o zhruba 10 % v porovnání s parametry stávajících, výkonově porovnatelných jednotek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Základní provedení nese označení Mercedes-Benz C 180 CGI BlueEfficiency a naladěno je na nejvyšší výkon 156 koní (115 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 250 Nm. Tento vůz má zrychlit z klidu na 100 km/h za rovných 9 s a dosáhnout nejvyšší rychlosti 225 km/h.

Výkonnější verze C 200 CGI BlueEfficiency pak dává 184 koní (135 kW) a točivý moment 270 Nm, což umožňuje akceleraci na „stovku“ za 8,2 s při průměrných emisích CO2 ve výši přijatelných 158 g/km.

Do řady BlueEfficiency však patří i vznětový čtyřválec s označením C 220 CDI a skutečným objemem 2,1 l, jenž je naladěn na 170 koní (125 kW) a točivý moment 400 Nm. V kombinaci s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou a systémem start/stop má činit průměrná spotřeba nafty jen 4,4 l/100 km, což je vůbec nejnižší hodnota v dějinách řady C.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Jak jsme naznačili výše, do programu se dostalo i provedení C 250 CDI 4MATIC BlueEfficiency  poháněné posledně zmiňovaným vznětovým čtyřválcem 2,1 l, ovšem posíleným na 204 koní (150 kW). Tento model údajně zrychluje z klidu na 100 km/h za 7,0 s a dosáhne rychlosti 240 km/h.

Pro všechny modely vybavené manuálními převodovkami pak bude k dispozici systém start/stop, který vám za přesně daných podmínek „chcípne” motor na křižovatce. Nevíme zatím, zda půjde vypnout, nebo nejlépe ho vůbec nemít. To by byla dost možná ještě lepší zpráva než to, že do nabídky přibyl...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz C 2010

bazar

Mercedes ML 3
Rok výroby: 2006
Stav: 163 510 km
Cena: 276 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 97 958 km
Cena: 650 000 Kč
Mercedes Viano 2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 969 km
Cena: 372 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 119 323 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2005
Stav: 172 928 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2010
Stav: 161 900 km
Cena: 540 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků