Mercedes-Benz buduje vlastní nabíjecí síť. Zajistí prioritu přístupu a maximální rychlost dobíjení

14 komentářů

David
8. ledna • 9:23

Stále nechápu proč polský ORLEN dříve Benzina nebo státní EuroOil nepodepíšou dohodu s Eon ČR a není nabíjecí stojan u každé ČS v ČR. Vždyť právě majitel El auta je ten co si rád koupí kafe a zmrzlinu v jejich prodejně. Za každou kW by měl provozovatel od dodavatele provize.

Ocashontas
8. ledna • 22:19

A obed, pripadne veceri a kdyz tak i nocovani :-D

Gouda
8. ledna • 19:45

A ta elektrická přípojka na stovky kW se na každé benzínce vezme jak? Vykouzlí ji tam Harry Potter?Tyhle naivní bláboly už mě vážně přestávají bavit. Elektrifikovat silniční infrastrukturu by byl řádově větší projekt, než elektrifikace železnic, kterou třeba ČR dělá už 120 let, a je hotovo ze 35 %.

KDSD
8. ledna • 10:30

Protože je po elektromobilech malá poptávka a vybudování nabíječky není zdarma. Některé Benzinky nabíječky už mají a zatím to stačí.

David
8. ledna • 9:16

Krásné. Je dobré budovat nabíjecí centra. Aktuálně je nabíječek dost, ale za 2 roky bude aut víc. Zejména ojetit z dovozu a nabíječek bude málo. Takže super nápad. Představa 3 v ČR naprosto stačí. Při cestování po ČR se tam vždy rád zastavím. Pokud bude nízká cena za kW a bude spolupráce s Eon ČR u které mám atební čip. Nebo bude možnost běžnou platební kartu.
Pokud to bude pouze pro klienty MB je to totální hovadina.
Hlavně, aby u toho byla možnost jít se slušně a kvalitně vysrat, vychcat, dát si kafe, zmrzlinu nebo oběd. Vše je to o cenách

M. Upoer
7. ledna • 10:53

Co takhle částečně využít ta obrovská parkoviště kolem obchodních center a nezastavovat další volnou půdu? Vidím to i tady v malé ČR, kde jsou tato parkoviště zbytečně velká a když díky elektromobilům poklesne počet prodávaných aut (už se někde děje), tak se ještě další prostor objeví.

David
8. ledna • 9:28

A že ti nevadí v každém městě 10 zbytečných benzínek. Nikde na světě není tolik pump, jako v ČR. Víc než polovina by mohla mít místo stojanů fosilu dobíjecí stojany.

Ocashontas
8. ledna • 22:17

A zasuvka na elektriku uz tam take je, vid?

Net
8. ledna • 7:51

Já nevím, třeba den před Vánoci jsem měl problém najít jakékoli zbytečně velké parkoviště u OC, před všemi v okolí byly dlouhé kolony.

petr r. (petrumr)
8. ledna • 8:24

tři kolečka to jistila, u nás je problém před actionem, jyskem a penny to, že tam parkují stále co bydlí na sídlišti a jak lidi parkovali na ohnostroj a reflexy, tak zlomili schválně závoru Lidlu aby nemuseli platit.

Gouda
7. ledna • 17:16

Nabíjecí stanice se 350kW potřebuje elektrickou přípojku industriální kvality a kapacity. Elektrifikace stávajících parkovišť by vyžadovala překopat celá města, což by bylo nejen neúnosně drahé, ale taky ekologicky mnohem horší, než pokračovat s fosilními palivy.K integraci elektromobility do stávající infrastruktury nikdy nedoje, vždy to bude paralelní a menšinová část.

Q
8. ledna • 9:31

Přesně tak. Zde už narážíme na technické limity stávající infrastruktury. Když bude mít nabíjecí stanice 3 rychlodobíjecí místa o 350 kW, bude stanice potřebovat cca 1,5 MW přípojku. Pokud to má být na parkovišti někde uprostřed města, tak vybudování takové přípojky že strany distribuční společnosti je projekt na mnoho let s obrovskými investičními náklady kvůli "rozkopání půlky města".

Ocashontas
8. ledna • 22:16

Co to meles? Vsak se normalne napoji na zasuvku, ne? Nebo kde sis myslel, ze se bere elektrina? :-D

petr r. (petrumr)
7. ledna • 14:43

přeci každý obchodní centrum má už nabíječku, je to zeleně natřené a článek je o mercedesu a není nám jasné proč by mu třeba Schwarz měl dávat svůj pozemek a už vůbec proč by se měl někdo podřizovat mercedesu a jejich zákazníkům?

Doporučujeme

Články odjinud