Mercedes-Benz bude nabízet turbem přeplňované agregáty

Německá automobilka Mercedes-Benz se zřejmě také sveze na módní vlně a podle některých informací bude nabízet pouze turbem přeplňované agregáty. Nutno říci, že cíl je jasný: snížit normované emise a spotřebu bez ohledu na reálné dopady. Nejjednodušší cestou k dosažení tohoto cíle je tzv. downsizing, se nímž se budeme setkávat stále více a to i v případě takových automobilek, jakou je Mercedes-Benz. U ní navíc musíme brát v potaz i nahrazení již dnes přeplňovaných motorů kompresorem alternativami s přeplňováním turbem.

Představitelé Stuttgartské automobilky oznámili, že hromadné nasazení turba plánují od roku 2010. V této souvislosti můžeme poukázat třeba na agregát DiesOtto, který automobilka představila na loňském frankfurtském autosalonu, a který byl taky součástí extravagantního konceptu F700. Testům se podrobil i 1,8 litrový turbem přeplňovaný čtyřválec s výkonem 238 koní a maximálním točivým momentem 400 Nm. Agregát byl testován v S-klasse, přičemž testovacím jezdcům se podařilo dosáhnout kombinované spotřeby 6l/100 km. Jaká je však životnost takto zatíženého motoru se můžeme jen domnívat.

Představitelé zatím neoznámili své konkrétnější úmysly, dá se však očekávat, že klasický osmiválec nahradí třeba šestiválec s turbem. Ačkoliv, do té doby se toho ještě může mnoho změnit, v plánu jsou totiž i nové hybridní a elektrické agregáty…

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 6 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky