Mercedes-Benz bude nabízet turbem přeplňované agregáty

Německá automobilka Mercedes-Benz se zřejmě také sveze na módní vlně a podle některých informací bude nabízet pouze turbem přeplňované agregáty. Nutno říci, že cíl je jasný: snížit normované emise a spotřebu bez ohledu na reálné dopady. Nejjednodušší cestou k dosažení tohoto cíle je tzv. downsizing, se nímž se budeme setkávat stále více a to i v případě takových automobilek, jakou je Mercedes-Benz. U ní navíc musíme brát v potaz i nahrazení již dnes přeplňovaných motorů kompresorem alternativami s přeplňováním turbem.

Představitelé Stuttgartské automobilky oznámili, že hromadné nasazení turba plánují od roku 2010. V této souvislosti můžeme poukázat třeba na agregát DiesOtto, který automobilka představila na loňském frankfurtském autosalonu, a který byl taky součástí extravagantního konceptu F700. Testům se podrobil i 1,8 litrový turbem přeplňovaný čtyřválec s výkonem 238 koní a maximálním točivým momentem 400 Nm. Agregát byl testován v S-klasse, přičemž testovacím jezdcům se podařilo dosáhnout kombinované spotřeby 6l/100 km. Jaká je však životnost takto zatíženého motoru se můžeme jen domnívat.

Představitelé zatím neoznámili své konkrétnější úmysly, dá se však očekávat, že klasický osmiválec nahradí třeba šestiválec s turbem. Ačkoliv, do té doby se toho ještě může mnoho změnit, v plánu jsou totiž i nové hybridní a elektrické agregáty…

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků