Mercedes-Benz bude nabízet turbem přeplňované agregáty

Německá automobilka Mercedes-Benz se zřejmě také sveze na módní vlně a podle některých informací bude nabízet pouze turbem přeplňované agregáty. Nutno říci, že cíl je jasný: snížit normované emise a spotřebu bez ohledu na reálné dopady. Nejjednodušší cestou k dosažení tohoto cíle je tzv. downsizing, se nímž se budeme setkávat stále více a to i v případě takových automobilek, jakou je Mercedes-Benz. U ní navíc musíme brát v potaz i nahrazení již dnes přeplňovaných motorů kompresorem alternativami s přeplňováním turbem.

Představitelé Stuttgartské automobilky oznámili, že hromadné nasazení turba plánují od roku 2010. V této souvislosti můžeme poukázat třeba na agregát DiesOtto, který automobilka představila na loňském frankfurtském autosalonu, a který byl taky součástí extravagantního konceptu F700. Testům se podrobil i 1,8 litrový turbem přeplňovaný čtyřválec s výkonem 238 koní a maximálním točivým momentem 400 Nm. Agregát byl testován v S-klasse, přičemž testovacím jezdcům se podařilo dosáhnout kombinované spotřeby 6l/100 km. Jaká je však životnost takto zatíženého motoru se můžeme jen domnívat.

Představitelé zatím neoznámili své konkrétnější úmysly, dá se však očekávat, že klasický osmiválec nahradí třeba šestiválec s turbem. Ačkoliv, do té doby se toho ještě může mnoho změnit, v plánu jsou totiž i nové hybridní a elektrické agregáty…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 9 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků