Mercedes-Benz B-klasse: ceny a výbavy v Česku

Na českém trhu se začátkem dubna začala prodávat nová třída B, prostorné MPV s téměř 2,8m rozvorem. Ceny začínají na 630 tisích, v základu najdete bohatou výbavu včetně ESP a klimatizace. (přehled výbavy, ceník, desítky nových fotografií)
Mercedes-Benz B-klasse: ceny a výbavy v Česku
Seznam kapitol
  1. Stručné představení, výbava, ceny
  2. Velká fotogalerie: exteriér, interiér, motory, technika

Ceník Mercedes-Benzu se rozrostl o novou třídu B, kompaktní MPV postavené na loni uvedené nové generaci třídy A. Výstavní premiéru si Béčko odbylo na letošním ženevském autosalonu, k jehož příležitosti jsme vydali stručné představení novinky včetně technických parametrů a fotogalerie. Pro jistotu ale zopakujme alespoň základní údaje.

Béčko je velké

Technicky je třída B derivátem loni uvedeného Áčka. S délkou 4,27 m je o 43 cm delší než třída A a rozvor se protáhl o 21 cm - to už je slušná porce prostoru. Áčko má totiž rozvor „jen“ 2 568 mm, Béčko dostalo téměř 2,8 m, což je v této třídě nevídané. Ostatně na fotografiích je velikost prostoru vzadu více než patrná.

Zavazadelník má základní objem 544 l, což musí stačit i rodině, která veze na na dovolenou třeba i klec s andulkami. Dno je samozřejmě dvojité a je možné ho rozdělit přepážkami na více částí. Po vyjmutí zadních sedadel a sedadla spolujezdce (za příplatek) se zavazadlový prostor zvětší až na 2 245 l. Maximální délka nákladní plochy je v tomto případě 2,95 m. Pro srovnání: Áčko má zavazadelník o objemu 435 l. 

Šestice motorů

Pod kapotu Béčka směřují čtyři benzínové a dva naftové motory - ty kopírují Áčko, chybí jen základní nafťák 160 CDI. Nejsilnějším motorem je B200 turbo, který má výkon 142 kW. S ním se Béčko rozjede na stovku za 7,6 s a dosáhne maximálky 225 km/h. Oba naftové motory splňují emisní normu Euro 4 a je možné je doplnit filtrem pevných částic. Nejslabším motorem je naopak B150, s nímž se vůz rozjede na stovku za 13,2 s. Spotřeby jednotlivých motorů zatím nebyly zveřejněny.  

Parametry

B150

B170

B200

B200T

B180 CDI

B200 CDI

Motor R4
Objem (ccm) 1 498 1 699 2 034 2 034 1 991 1 991
Výkon (kW/k) 70/95 85/116 100/136 142/193 80/109 103/140
  při otáčkách 5 200 5 500 5 750 5 000 4 200 4 200
Točivý moment 140 155 185 280 250 300
  při otáčkách 3 500-4 000 3 500-4 000 3 500-4 000 1 800-4 850 1 600-2 600 1 600-3 000
Převodovka 5 st. 5 st. 5 st. 6 st. 6 st. 6 st.
Zrychlení na stovku (s) 13,2 11,3 10,1 7,6 11,3 9,6
Max. rychlost 174 184 196 225 183 200
Spotřeba neuvedeno neuvedeno neuvedeno neuvedeno neuvedeno neuvedeno
Zavazadlový prostor (l) 544
  po vyjmutí sedadel (l) 2 245
Hmotnost (kg) 1 300 1 310 1 345 1 370 1 435 1 435
Užitečná hmotnost (kg) 535 520 535 510 445 445
Pneumatiky 195/65 R15 195/65 R15 205/55 R16 205/55 R16 205/55 R16 205/55 R16
Velikost disků (palce) 6Jx15 6Jx15 6Jx16 6Jx16 6Jx16 6Jx16
Délka (mm) 4 270
Šiřka (mm) 1 777
Výška (mm) 1 603 1 604
Rozvor (mm) 2 778
Průměr otáčení (m) 11,95

Ceny a výbava

Základní výbava je velmi bohatá, takže pokud nejste příliš nároční a nepotřebujete třeba tempomat, bi-xenony či duální automatickou klimatizaci, nemusíte nijak zvlášť připlácet:

  • aktivní opěrky hlavy vpředu s možností nastavení sklonu a výšky 
  • adaptivní airbagy a hlavové/hrudní airbagy řidiče a spolujezdce (zadní boční airbagy s přídavnou ochranou hlavy)
  • hliníkové obložení dveří, středové konzoly a okolí tunelu hnacího ústrojí
  • protiblokovací systém brzd (ABS)
  • loketní opěrka vpředu s úložným prostorem, který se otevírá stisknutím
  • držáky lahví ve dveřích, držáky nápojů ve středové konzole
  • brzdový asistent (BAS)
  • zvedák vozu a těsnící systém na pneumatiky TIREFIT s elektrickým kompresorem
  • centrální zamykání se spínačem v interiéru, automatickým zamykáním a senzorem tříštění
  • dětské pojistky, mechanické zamykání zadních dveří 
  • klimatizace (včetně prachového filtru, recirkulace vzduchu a klimatizované schránky v palubní desce)
  • hliníkové prahy dveří se znakem Mercedes-Benz vpředu
  • výškově nastavitelné sedadlo řidiče 
  • elektronický imobilizér se systémem elektronického zamykání, infračerveným dálkovým ovládáním a vizuálním potvrzením uzamknutí
  • elektronický program stability vozu (ESP)
  • vnější zpětná zrcátka s vyhříváním, asférickým zrcadlem vlevo a vpravo a elektrickým nastavením z interiéru 
  • přední a zadní ochranné pásky proti nárazu v barvě karoserie
  • sedadlo předního spolujezdce s možností sklopení opěradla dopředu 
  • opěrky hlavy (3 vzadu), výškově nastavitelné a sklápěcí
  • všechna tepelně izolační skla
  • upevňovací systém ISOFIX pro dětské sedačky vzadu
  • podlaha zavazadlového prostou s možností nastavení dvou výšek 
  • multifunkční volant
  • zobrazení venkovní teploty 
  • parabolická zadní náprava
  • posilovač řízení, elektrický, účinek závislý na rychlosti vozu, vč. pomoci při řízení 
  • elektrické ovládání předních oken (B200T, B180 CDI, B200 CDI) s automatickou funkcí úplného otevření na jedno stisknutí
  • projekční světlomety a mlhová světla 
  • zadní sedadla dělená/sklopitelná v poměru 1/3:2/3, demontovatelný sedák zadního sedadla
  • zadní stěrač s cyklovačem a automatickým zapnutím při zařazení zpátečky, pokud jsou zapnuté přední stěrače
  • navíjecí kryt zavazadlového prostoru
  • zobrazení stavu bezpečnostních pásů na zadních sedadlech
  • předpínače bezpečnostních pásů a automatické výškové nastavení bezpečnostních pásů na vnějších zadních sedadlech
  • výškově nastavitelné bezpečnostní pásy, předpínače bezpečnostních pásů a adaptivní omezovače síly bezpečnostního pásu na předních sedadlech
  • senzor obsazení sedadla předního spolujezdce 
  • selektivní systém tlumení
  • servisní systém (ASSYST)
  • stříbrná mřížka chladiče
  • sloupek řízení s mechanickým nastavením výšky 
  • systém upozornění na únik tlaku z pneumatik

V tabulce s cenami najdete kromě cen samotné třídy B ještě srovnání s cenami třídy A, a to v pětidveřovém provedení. Základní výbava je obdobná, chybí ale klimatizace, což rozdíl cen snižuje. Některé motorizace Béčka jsou dražší než stejná verze Áčka o 130 tisíc, jiné zase o 50 tisíc.

Motor Výkon (kW/k) Třída B Třída A
150 70/95 629 000 499 000
170 85/116 679 000 559 000
200 100/136 729 000 679 000
200 Turbo 142/193 829 000 -
180 CDI 80/109 729 000 599 000
200 CDI 103/140 829 000 699 000
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Stručné představení, výbava, ceny
  2. Velká fotogalerie: exteriér, interiér, motory, technika

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 193 078 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků