Mercedes-Benz A45 AMG s maskováním již jen pro dekoraci

Blíží se premiéra špičkového provedení nejmenšího ze současných Mercedesů. A my pro vás máme další obrázky a informace.

Na rozdíl od předchozí generace modelu Mercedes-Benz A-Class, jež se soustředila především na praktický interiér, kompaktní rozměry a nízkou cenu, se ta současná zaměřila na odvážné, dynamicky střižené linie, přičemž důraz na praktičnost zůstal přenechán spíše větší řadě Mercedes-Benz B-Class. Nyní vám můžeme ukázat dva čerstvé snímky špičkové varianty, jež má sportovní akcent řady A-Class jen potvrdit.

Mercedes A45 AMG: malá štika potvrzena, první informace

Mercedes A45 AMG: malá štika potvrzena, první informace

Vůz ponese označení Mercedes-Benz A45 AMG a stane se jednou z novinek divize AMG avizovaných v rámci oslav 45 let existence společnosti AMG. My jsme vás o podrobnostech jeho přípravy informovali již v červnu a nyní vám můžeme ukázat i první snímky takřka zbavené jakéhokoli maskování. Na žlutém prototypu si všimneme snad jen černých polepů na znacích v přední i zadní části karoserie a ve spodní části předního nárazníku a prahových obkladů, to je prakticky vše.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz A45 AMG již prakticky bez maskování

Jistě si všimnete, že novinka na první pohled prakticky odpovídá provedení s již dříve představeným optickým paketem Mercedes-Benz AMG Sport nabízeným pro běžné verze nového „áčka“. A45 AMG se však bude vyznačovat především specifickými osmnáctipalcovými litými ráfky, mřížkami chladičů s jiným vzorem nebo koncovkami výfuků, jež nejsou oválné, ale lichoběžníkové.

Mercedes-Benz: AMG slaví, přinese další „čtyřkolky“

Mercedes-Benz: AMG slaví, přinese další „čtyřkolky“

Na druhou stranu, pod líbivou a v hrubých rysech již dobře známou slupkou se skrývá docela radikálně přepracovaná technika. O pohon se stará přepracovaný zážehový čtyřválec A250 s objemem 2,0 l, přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním turbodmychadlem. Oproti původním prognózám se konstruktérům AMG podařilo potenciál tohoto motoru ještě navýšit. Dosahovat tak bude výkonu 350 koní (257 kW) a točivého momentu 450 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz A s paketem AMG Sport: typ A45 bude vypadat prakticky stejně 

Je to zhruba o 15 koní, resp. 50 Nm více, než se předpokládalo, což by novince nakonec mohlo pomoci popasovat se s přímou konkurencí. Připomeňme tedy, že Audi RS3 má pětiválec EA255 s objemem 2,5 l, výkonem 340 koní (250 kW) a točivým momentem 450 Nm, zatímco BMW M135i disponuje šestiválcem N55 o objemu 3,0 l, výkonu „jen“ 320 koní (235 kW) a točivém momentu opět 450 Nm.

Mercedes-Benz třídy A má po premiéře

Mercedes-Benz třídy A má po premiéře

Nový Mercedes-Benz A45 AMG má být zároveň prvním modelem v rámci v červnu představené ofenzívy divize AMG směřující k vyznavačům pohonu všech kol, neboť dosud AMG nabízelo jako „čtyřkolky“ jen modely ML 63 AMG, G 63 AMG, G 65 AMG a GL 63 AMG. Točivý moment se bude u A45 AMG ke kolům přenášet skrze dvouspojkovou automatickou převodovku AMG SPEEDSHIFT DCT 7.

Podvozek pětidveřového kompaktního typu A45AMG se dočkal nově odladěných závěsů kol a řízení, rozšířil se rozchod kol a posílena byla brzdová soustava. Výstavní premiéra tohoto modelu je plánována až na jarní autosalon v Ženevě, kde se také dozvíme všechny další podrobnosti.
 

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků