Mercedes-Benz A160 a B160 CDI dostaly motory Renault 1,5 dCi

31 komentářů

Martin
3. července • 22:18

Teda louskat tu slovenštinu na českém fóru je na nic. Jako by nestačilo, že nám sem posílají hromady čikulíků. Ale vlastně je to jedno, prostě nebudu číst slovenské příspěvky, protože je to asi jen můj problém. Tímto se jich nechci dotknout, jen upozornit na jistou jazykovou přeplácanost :-)

Art Vandelay
3. července • 23:56

To mas raz tak, slovenske komenty na ceskych forach, ceske komenty na slovenskych forach (aj ked menej priznavam) to je asi tym ze internet je pre vsetkych, aspon bud rad ze sa nieco naucis ty drevokocur jeden...:)

Petr
3. července • 13:41

MERCEDES ZA 545 TISÍC, to stojí vybavený Rapid...

xxl
3. července • 14:35

asi by bylo dobré napsat jaký Mercedes (+ čím je vybavený) a Rapid vybavený čím?

Petr
3. července • 13:40

NENÍ TU NĚJAKÝ ZANLEC, kdo by potvrdil zda jsou motory opravdu shodné s těmi z Dacie nebo jde o jiné série a nelze to takto jednoduše srovnávat

Jiří  Duchoň
3. července • 17:16 • redaktor AutoRevue.cz

Dobrý den, předesílám, že mnoho informací k motorům Renault v Mercedesech není, ani v tiskových zprávách M-B se výraz "renault" nevyskytuje. Ano, osmiventilový (!) turbodiesel Renault K9K se do modelů A a B dává od začátku. U Mercedesu mu říkají OM607 a zatím byl znám z verzí 180 CDI BE. Má výhradně manuální převodovku a identické parametry s K9K/80 kW, pouze točivý moment byl zvýšen o 20 Nm na 260 Nm, což je mimochodem o 10 Nm více než u souběžně nabízeného motoru Mercedes-Benz 1,8 l (OM651) pro verze 180 CDI s automatickými převodovkami. Co se nových verzí 160 CDI týče, ani tam není známo, zda a do jaké míry motor K9K/66 kW u Mercedesu upravili. I v tomto případě byl ale pro M-B zvýšen točivý moment o 20 Nm, tentokrát na 220 Nm, přičemž ostatní parametry pohonné jednotky zůstaly opět zachovány.

Petr
5. července • 16:14

díky, vzpomínám na VR6 ve Vianech, když jsem jej kupoval tvrdili mi u Mercedesu, že motor je značně upraven, jejich SW, písty, a kdo ví ještě co, už si nevzpomínám, bylo by zajímavé zjistit zda MB upravené VR6 byly lepší než původní VW, jak jsem psal výše, mnoha automobilek používá cizí motory a ani o tom nevědí novináři

goro
3. července • 11:39

mb je v řitním otvoru už docela dlouho a tohle je počátek konce.
s takovou strategii můžou tak akorát podělit prodejní ceny třikrát a postavit to vedle renaultů a peugeotů a připsat k tomu cedulku "nyní může jezdit v mercesu každý"... kdo nezažil, nebo netuší o čem píšu, mb dělal auta neskutečně masivní, kvalitní a s nejlepší, v dané době, dostupnou technikou. ten rozdíl oproti průměru nebyl 20%, ale dalo by se říci, že mb vydržel 5x tolik, co průměrné auto. takové "piáno", "mamut", to bylo něco...
tohle se zlomilo někdy okolo roku 1997 a od té doby mb žije z ozvěny své pověsti.

kam
3. července • 16:05

Myslim ze se to zlomilo drive nez v roce 1997. Podle me to bylo 1993. Treba ten mamut co uvadis uz se neda porovnavat s predchudcem. Posledni opravdu kvalitni MB je W124.

fogel
3. července • 15:48

Pravdou je,že okolo roku 2000 šel MB s kvalitou dolů.Ale byl znám svou spolehlivostí proto,že si vybíral nejlepší dodavatele komponentů pro svá auta.Současnost je už jiná a myslím si,že si zachovává svou image.Tento motor,co tam dává je navíc ještě upravený pro větší spolehlivost a životnost alá mercedes(zesílená ložiska na klice,jiná řídící jednotka....a já nevím co ještě).Osobně si myslím,že technici od MB vše zvážili a rozhodli se správně.

kam
3. července • 16:08

tak ja ti uvedu priklad z vlastni zkusenosti s tim jak je MB znam ze si vybira nejlepsi dodavatele komponentu. Mel jsem kdysi 220 D r.v. 1996 a cerpadlo tam vylo Lucas. Coz je vyhlaseny smejd. Kdyby tam byl Bosh nemel bych s tim autem problem. Samozrejme ten Lucas odesel..

fogel
3. července • 16:33

lucas epic asi nebyla správná volba,ale všude se najde malá piha na kráse...

kam
3. července • 18:02

Ale oni to udelali ZAMERNE aby usetrili! Jiny duvod proc tam prestali davat BOSH neni..

Efo
3. července • 11:28

1,5 dCi se do nové generace Áčka dává už od začátku v té nejvyšší výkonové variantě pod označením A180 CDI (pouze ve spojení s manuálem).

xxl
3. července • 14:41

to je pravda! ...a vesměs má všude dobré hodnocení

Václav
3. července • 10:41

Pokud mě auto odveze z bodu A do bodu B bez problému, je mi jedno, jaký motor tam bude!;-)

Fantomas
3. července • 16:28

Pak ti je určitě i jedno, jestli si koupíš Mercedes, nebo Dacii.

kam
3. července • 18:00

dnes je zkutecne jedno jestli Dacii nebo Mercedes. Ale muzes byt chytry a koupit si treba Toyotu nebo Hondu.

Miloš
3. července • 20:49

Ano rozumný člověk volí japonskou spolehlivost,ale Evropa je plná blbů co si připlatí za značku jen aby ukázali,že jsou něco víc. Dokoupit hvězdu na Dačii za 300 000,no nevim,nevim,to už je velká demence.

kam
3. července • 13:56

ono te odveze z bodu A do bodu B ale jednoho krasneho dne az se ti to bude nejmene hodit se ti nekde v lese v noci vysere.

Anndy
3. července • 8:59

Mercedes s motorom z renaultu. Bez ohladu na kvalitu motora, neznie to dobre.
Toto image neprospeje. A nie je dolezite, ze v poriadnych mercedesoch (od C vyssie) to nie je. Iba to zbytocne vyvolava otazky - dokedy?

kukol
3. července • 9:35

Pokud může mít Audi techniku od VW, tak proč by nemohl mít Mercedes techniku a i celá auta od Renaultu. Renault je přece jenom objektivně spolehlivější než VW a jeho naftové motory jsou lepší než ty od VW za které nikdo Audi nekritizuje.

Anndy
3. července • 10:32

No lebo audi je len lepsi VW :-D, teda chcem povedat, nema image MB . A akosi tvoria koncern jeden, tak sa predpoklada urcite zdielanie komponentov. A navyse obvykle su tie kompnenty prislusne upravene a skor sa to komunikuje opacne - VW zdiela techniku z AUDI, co aj lepsie znie :).

Veto
3. července • 10:20

Pravda. Len audi nema image mercedesu

Celuar
3. července • 7:43

Mercedes s motorom od "diamantu" ktorý pripomína vyzuálne aj celkovo ehmm :-D Ale prečo nie, motory majú francúzi celkom dobré, horšie je to už so všetkým ostatním B-]

Antiautomat
3. července • 8:47

Vobec, aj s tymito motormi to nemusi byt ziadna vyhra - spomenme si na prvu generaciu 1.5 resp.1.9, to je jedna z najvacsich motorovych tragedii, ktoru mozete stretnut, plne porovnatelna s prvou generaciou fau-ve te-es-i : ten isty nedotiahnuty a odflaknuty hnoj. Teraz to uz (hadam) motoricku maju podchytene lepsie, aj ked by som si urcite prvy rok-dva pockal, ako dopadne (co uz je zrejme v dnesnej dobe nevyhnutnost ako sa vyhnut ulohe testovacieho kralika). Nik totiz netusi, co vsetko k takejto transplatnacii este nalezi (nikde nie je zatial napisane, ake k.rvitka si tam MB prida, strach ide hlavne z kadejakych tzv.eko-k.rvitok). Pripadne este taka prevodovka, de-es-ge je snad dostatocnym odstrasujucim prikladom. Skratka takyto zlepenec na mile siroko-daleko zavana katovanim kostov, cize by som bol velmi obozretny a (Acko za auto nepovazujem), modelu B by som sa asi v tejto motorizacii (aspon prve dva roky vyroby) vyhol kilometrovym oblukom. Za tie peniaze kupite daleko lepsiu karu. Dalsou otazkou je, coze sa stalo ked MB pristupuje k takemuto kroku. Historia je plna takychto pocinov, ktore signalizuju zaciatok upadku...

Petr
3. července • 13:38

nelze srovnávat, nesrovnatelné, to že 100KW 1,9 TD byli na začátku tisíciletí katastrofa je pravda, ale od inovací 110KW (cca 2007) patří k nejlepším motorům, 1,5 ani problémy 1,9 neměli, mnoho automobilů má cizí motory a většina lidí to ani netuší, např. Jaguar v řadě Xtype právě problémové Renault/Nissan/Ford disely a v řadách S a XJ špičkové Citroeny

Veto
3. července • 10:19

Ak sa nemylim tak mercedes ma najmensi dizel 1,8.
Teraz budu bud znovuobjavovat ameriku, nacpu do toho kopec prachov a nakoniec ani nemusia dobehnut v kvalite a emisiach najlepsich, alebo vyuziju situaciu na trhu a zvolia si vyrobcu s naj malymi dizlami na trhu, ktory ma tiez dostatok vyrobnych kapacit.
Jedina nevyhoda z toho plynie, kedysi top vyrobca a otec automobiliek strati renome este viac ako ho uz stihol stratit v prvej dekade

Demo
3. července • 8:31

Horsi to uz je jenom s tvoji gramatikou! "ostatnim"... wole. Ze se nestydis, ze te musi Cech opravovat!

C3luar
3. července • 12:16

Nikto nerieši post kde som urobil 2 chyby ... písal som to z posratého telefónu keď som čítal fórum, inak s gramatikou samotnou nemám vôbec problém. Samozrejme, vždy sa nájde rypák ako ty čo musí namiesto podstaty hľadať chyby a riešiť gramatiku.;-)

Fantomas
3. července • 16:25

No je to tvoje vizitka ;-)

Doporučujeme

Články odjinud