Mercedes-Benz A160 a B160 CDI dostaly motory Renault 1,5 dCi

Automobilka Mercedes-Benz zahajuje prodeje nejlevnějších verzí svých modelů A a B. Mají motory, které známe i z Dacií…
Mercedes-Benz A160 a B160 CDI dostaly motory Renault 1,5 dCi

Pokud vám premiéra užitkového modelu Mercedes-Benz Citan coby jen nepatrné modifikace vozu Renault Kangoo přišla jako dobrý vtip, tentokrát se budete smát, až se budete za břicho popadat. Jistě, mezikoncernové sdílení motorů či rovnou celých aut je zcela běžným jevem současné doby, ale třeba právě v případě Citan/Kangoo to může vyznívat zcela nepatřičně: zatímco značka Mercedes-Benz si dlouhodobě zakládá na bezpečnosti, v nárazových testech EuroNCAP Mercedes Citan získal jen tři hvězdy

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ale spolupráce automobilek Mercedes-Benz a Renault pokračuje dále. Nejnověji jde o zástavbu kompaktních vznětových motorů Renault 1,5 dCi (K Series) do nejlevnějších verzí modelových řad Mercedes-Benz A Class a B Class. Tyto motory se ve verzích s výkonem 80 kW do vozů A180 CDI a B180 CDI montují již od začátku. Vozy se jmenují A160 CDI a B160 CDI, a zatímco u „áčka“ zatím cenu neznáme, „béčko“ u nás dle aktuálního českého ceníku začíná na ceně 545 000 Kč. A jelikož v záhlaví tohoto ceníku čteme výzvu „Poznej pravdu“, pojďme se na ni podívat.

Vozy Renault a Dacia s motory 1,5 dCi patří ve svých kategoriích k nejlevnějším dieselovým automobilům současnosti. Připomeňme, že v poslední době jsme s tímto motorem zkoušeli vozy Renault Grand Scenic a Dacia Duster 4x4. V případě obou nových modelů Mercedes-Benz bude motor 1,5 dCi naladěn na výkon 90 koní (66 kW), nabídne tedy totéž co třeba Dacia Logan.

Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - malá hvězda

Test: Mercedes-Benz B 180 CDI - malá hvězda

V souvislosti s novým použitím v mercedesech působí docela pikantně informace, že Renault postupně přechází na zcela novou generaci vznětových čtyřválců 1,6 dCi, takže to může vypadat dokonce až tak, že značce Mercedes-Benz dodává výběhové zboží. To ale nic nemění na skutečnosti, že motor Renault 1,5 dCi se v uplynulých letech v podstatě osvědčil, navíc šlo o jeden z prvních malých dieselů, který výrobce dokázal vybičovat k obdivuhodným výkonům.

Mercedes A 45 AMG: áčko s nejvýkonnějším čtyřválcem na trhu

Mercedes A 45 AMG: áčko s nejvýkonnějším čtyřválcem na trhu

Ale zpět k novým vozům Mercedes-Benz. Modely A160 CDI a B160 CDI mají dosahovat rychlosti 180 km/h a zrychlovat z 0 na 100 km/h pod 14 s, přičemž kombinovány budou výhradně s manuálně řazenými šestistupňovými převodovkami (stejně jako u A180 CDI a B180 CDI). A spotřeba? Ta u modelu A160 CDI dosáhne v průměru 3,8 l/100 km a u většího B160 CDI se ustálí na rovných 4,0 l/100 km.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků