Mercedes zveřejnil české ceny nové třídy A. Většina motorů je od Renaultu

České zastoupení značky Mercedes-Benz u nás zatím nabízí novou třídu A s jedním vznětovým a dvěma zážehovými motory. Dva agregáty současné nabídky pocházejí od Renaultu.

K představení nové generace Mercedesu třídy A veřejnosti došlo teprve na ženevském autosalonu, my už jsme však měli možnost si vůz prohlédnout na začátku února v rámci novinářské prezentace v Amsterdamu. Během ní německá automobilka zveřejnila kompletní informace včetně základních technických dat trojice motorů, s nimiž se vůz poprvé vydá na světové trhy.

Nový Mercedes A poprvé naživo: Zvenku žádné drama, zato uvnitř revoluce

Nový Mercedes A poprvé naživo: Zvenku žádné drama, zato uvnitř revoluce

Trochu paradoxně není nejdostupnější verze aktuální nabídky zážehová, ale vznětová. Patnáctistovka A 180 d pochází z dílen Renaultu, nabízí výkon 85 kW, točivý moment 260 N.m a vůz s ní pořídíte od 721.160 korun. Nová zážehová třináctistovka A 200, kterou můžeme znát pod označením TCe 160 z vozů Renault, nabízí 120 kW, 250 N.m a začíná na 732.050 korunách, vrcholem je dvoulitrové A 250 se 165 kW a 350 N.m za 929.280 korun.

Zatímco první dva zmíněné agregáty jsou z základu kombinovány s manuální šestistupňovou převodovkou, vrcholná verze A 250 standardně spolupracuje se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. I tuto skříň však lze pro motory A 180 d a A 200 můžete pořídit, a sice za příplatek 54.450 korun.

Nový Mercedes-Benz A (W177) oficiálně. Je skutečně inteligentní!

Nový Mercedes-Benz A (W177) oficiálně. Je skutečně inteligentní!

Standardní výbava zahrnuje například multimediální systém MBUX s ovládáním prostřednictvím touchpadu, couvací kameru či komfortní podvozek. Vozy s motory A 180 d a A 200 vyjíždějí na 16palcových kolech s velkoplošnými kryty, vrcholné A 250 už ve standardu nabízí linii Style s litými sedmnáctkami či diodovými světlomety. Pořídit ji lze i pro zbylé agregáty za 27.999 korun.

Zvolit lze také linie Progressive (pro A 180 d a A 200 za 41.000 Kč, pro A 250 za 17.500 Kč), která přidá například automatickou klimatizaci Thermotronic, případně sportovnější linii AMG za 63.000, respektive 84.500 korun. Z bezpečnostní výbavy jmenujme například sedm airbagů, asistent prevence kolize Active Break Assist či aktivní asistent pro jízdu v pruzích.

Mercedes-Benz A W177 - ceny na českém trhu
Motor A 200 (OM 282) A 250 (OM 260) A 180 d (OM 608)
Převodovka 6M(7A) 7A 6M(7A)
Zdvihový objem [cm3] 1332 1991 1461
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Vrtání/zdvih [mm] 72,2/81,4 83/92 76/80,5
Největší výkon [kW/min] 120/5500 165/5500 85/4000
Točivý moment [N.m/min] 250/1620-4000 350/1800-4000 260/1750-2500
Kompresni poměr 10,6:1 10,5:1 15,1:1
Komb. spotř. [l/100 km] 5,6(5,1) 6 (4,1)
Maximální rychlost [km/h] 225 250 (202)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,2(8,2) 6,2 (10,5)
Základní cena [Kč] 732.050 929.280 721.160
Příplatek za automat činí 54.450 Kč, tech. data pro A 180 d 6M zatím chybí

 

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků