Mercedes zveřejnil české ceny nové třídy A. Většina motorů je od Renaultu

České zastoupení značky Mercedes-Benz u nás zatím nabízí novou třídu A s jedním vznětovým a dvěma zážehovými motory. Dva agregáty současné nabídky pocházejí od Renaultu.

K představení nové generace Mercedesu třídy A veřejnosti došlo teprve na ženevském autosalonu, my už jsme však měli možnost si vůz prohlédnout na začátku února v rámci novinářské prezentace v Amsterdamu. Během ní německá automobilka zveřejnila kompletní informace včetně základních technických dat trojice motorů, s nimiž se vůz poprvé vydá na světové trhy.

Nový Mercedes A poprvé naživo: Zvenku žádné drama, zato uvnitř revoluce

Nový Mercedes A poprvé naživo: Zvenku žádné drama, zato uvnitř revoluce

Trochu paradoxně není nejdostupnější verze aktuální nabídky zážehová, ale vznětová. Patnáctistovka A 180 d pochází z dílen Renaultu, nabízí výkon 85 kW, točivý moment 260 N.m a vůz s ní pořídíte od 721.160 korun. Nová zážehová třináctistovka A 200, kterou můžeme znát pod označením TCe 160 z vozů Renault, nabízí 120 kW, 250 N.m a začíná na 732.050 korunách, vrcholem je dvoulitrové A 250 se 165 kW a 350 N.m za 929.280 korun.

Zatímco první dva zmíněné agregáty jsou z základu kombinovány s manuální šestistupňovou převodovkou, vrcholná verze A 250 standardně spolupracuje se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. I tuto skříň však lze pro motory A 180 d a A 200 můžete pořídit, a sice za příplatek 54.450 korun.

Nový Mercedes-Benz A (W177) oficiálně. Je skutečně inteligentní!

Nový Mercedes-Benz A (W177) oficiálně. Je skutečně inteligentní!

Standardní výbava zahrnuje například multimediální systém MBUX s ovládáním prostřednictvím touchpadu, couvací kameru či komfortní podvozek. Vozy s motory A 180 d a A 200 vyjíždějí na 16palcových kolech s velkoplošnými kryty, vrcholné A 250 už ve standardu nabízí linii Style s litými sedmnáctkami či diodovými světlomety. Pořídit ji lze i pro zbylé agregáty za 27.999 korun.

Zvolit lze také linie Progressive (pro A 180 d a A 200 za 41.000 Kč, pro A 250 za 17.500 Kč), která přidá například automatickou klimatizaci Thermotronic, případně sportovnější linii AMG za 63.000, respektive 84.500 korun. Z bezpečnostní výbavy jmenujme například sedm airbagů, asistent prevence kolize Active Break Assist či aktivní asistent pro jízdu v pruzích.

Mercedes-Benz A W177 - ceny na českém trhu
Motor A 200 (OM 282) A 250 (OM 260) A 180 d (OM 608)
Převodovka 6M(7A) 7A 6M(7A)
Zdvihový objem [cm3] 1332 1991 1461
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Vrtání/zdvih [mm] 72,2/81,4 83/92 76/80,5
Největší výkon [kW/min] 120/5500 165/5500 85/4000
Točivý moment [N.m/min] 250/1620-4000 350/1800-4000 260/1750-2500
Kompresni poměr 10,6:1 10,5:1 15,1:1
Komb. spotř. [l/100 km] 5,6(5,1) 6 (4,1)
Maximální rychlost [km/h] 225 250 (202)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,2(8,2) 6,2 (10,5)
Základní cena [Kč] 732.050 929.280 721.160
Příplatek za automat činí 54.450 Kč, tech. data pro A 180 d 6M zatím chybí

 

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Audi Q5 3.0 TDI quattro: Náskok díky šesti válcům?

Audi Q5 3.0 TDI quattro (minitest)

Obligátní třílitrový turbodiesel obohatil nabídku Audi Q5 na českém trhu teprve nedávno. Jde o druhý nejdražší a zároveň druhý nejsilnější agregát nabídky, otázkou ale zůstává, jestli je ho vůbec potřeba.

dnes | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků