Mercedes-Benz A: facelift městského medvídka

Německá automobilka Mercedes-Benz v uplynulých týdnech intenzivně omlazuje své modely. Poté co „omládly“ třídy CLS a B, přichází řadu i na oblíbené Áčko. Změny se přitom tentokrát nevyhnuly ani interiéru a pohonným agregátům.

Jak to už ale bývá zvykem, nejvíce změn lze spatřit při pohledu na příď vozu, přední světlomety jsou nyní větší a více protažené. Nový je i přední nárazník s většími otvory a sportovnějším vzhledem, přičemž samozřejmostí jsou implantované mlhovky, stejně jako u „předfaceliftové“ verze. Automobilka si přichystala i několik nových vzorů pro mřížku vyplňující díry v nárazníku a možnost výběru bude závislá od stupně výbavy. Modifikací se dočkala i záď vozu, kde jsou mírně pozměněna světla a nárazník.
 
Jak už bylo řečeno, několik novinek najdeme i v interiéru, přesněji řečeno v nabídce čalounění a materiálů. Dostáváme se však k, již avizovaným, motorickým úpravám. Mercedes u agregátů A150 a A170 přichází s použitím technologie Start-Stop, což v praxi znamená celkem obvyklé fungování - motor se například na křižovatce, kdy řidič čeká na zelenou, uvede do zvláštního šetrného režimu (de facto vypnutí), přičemž do normálního chodu „naskočí“ takřka hned po lehkém stlačení spojkového či v případě automatu plynového pedálu. Motor s označením A150 je navíc z řady BlueEfficiency a vyznačuje se průměrnou spotřebou 5,8 l/100 km, a výkonem 95 koní, čímž se stává ideální volbou do městského provozu.
 
Snížení spotřeby avizuje automobilka i u ostatních agregátů, čehož docílila zlepšením aerodynamiky, použitím pneumatik s nižším valivým odporem a podařilo se i mírně zredukovat hmotnost.
 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Mercedes Benz A facelift
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků