Mercedes-Benz A Class: zapomenutý prototyp stále brázdí Prahu…

Včera jsme v Praze na Wilsonově ulici zachytili maskovaný prototyp Mercedes-Benz A Class!

Na tom by snad ani nebylo nic až tak překvapivého, neboť značka Mercedes-Benz své maskované prototypy v české metropoli zkouší zcela běžně. Drobnou pikantérií se však v tomto případě stává skutečnost, že sériové provedení nového modelu Mercedes-Benz A Class se ve vší parádě oficiálně představilo již na letošním autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Maskovaný Mercedes-Benz A Class zachycený včera v Praze

V koloně na Wilsonově ulici jsme však prastarým telefonem čistou náhodou zachytili maskovaný vůz, který není nijak nepodobný černému prototypu Mercedesu A Class s německou SPZ FR BM136, jehož snímky jsme vám přinesli již vloni v červenci. Maskování vozu na nových obrázcích je sice podobně důkladné, ale jaksi méně nápadné.  

Mercedes-Benz třídy A má po premiéře

Mercedes-Benz třídy A má po premiéře

Také on je opatřen německou SPZ, ovšem ve znění FR AL535. Jde o pověstného „bludného Holanďana“? Zřejmě nikoli, bude to nejspíš některý z prototypů testujících v běžném provozu konkrétní konstrukční řešení, nicméně značka Mercedes-Benz model A Class v jeho plné parádě zatím před oficiálním zahájením prodejů zřejmě nechce příliš předvádět.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová generace modelu Mercedes-Benz se veřejnosti představila na letošním autosalonu v Ženevě

Připomeňme, že nové „áčko“ už není malé MPV, ale klasický pětidveřový hatchback. Generační změnu nejlépe vystihují rozměry. Vůz měří na délku 4292 mm, široký je 1780 mm a vysoký 1433 mm. V porovnání se svým předchůdcem je tak delší o plných 487 mm, širší o 15 mm a především nižší o 163 mm. Výsledkem je mimo jiné také příznivá aerodynamika s koeficientem odporu vzduchu Cx 0,26.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Mercedes A Class již není MPV, ale konvenčním hatchbackem

Pod kapotou najdeme pouze přeplňované motory. Verze A180 používá benzinovou jedna-šestku o výkonu 122 k, A200 má stejný motor, ale naladěný na 156 k a vrcholné A250 dostane přeplňovaný dvoulitr s maximem 211 k.

Naftová část nabídky začíná A180 CDI s naftovou jedna-osmičkou (109 k, 250 Nm), pokračuje A200 opět s motorem o objemu 1,8 l ale s výkonem 136 k (300 Nm) a na vrcholu stojí A220 CDI s dieselovou dva-dvojkou (170 k, 350 Nm).

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků