Mercedes Benz a Chrysler v Brně: CLK 320 Cabrio vs. Crossfire

Mercedes-Benz ohromil studií F 400 Carving, milovníky otevřených automobilů lákal spíše čtyřmístný kabriolet CLK 320. Chrysler se v Brně prezentoval modelem Crossfire, rodinu Smartů zastupoval Roadster a Roadster Coupé.
Mercedes Benz a Chrysler v Brně: CLK 320 Cabrio vs. Crossfire
Seznam kapitol
  1. F 400 Carving, obletovaný CLK 320 Cabrio
  2. Chrysler Crossfire, Smart Roadster a Roadster Coupé

Také Mercedes měl v Brně svoji STAR. Nad úroveň ostatních modelů byla vyzvednuta studie jménem F 400 Carving. VIP místo ale nemusí nutně znamenat úspěch, což se u F 400 Carving docela potvrdilo. Návštěvníci zůstali nohama na zemi a hlavní díl pozornosti směřovali místo technickému skvostu, spíše civilním, sériovým vozům. Stánek Mercedesu jako tradičně oplýval luxusem. 

F 400 Carving

Studie Mercedes-Benz F 400 Carving je více než sportovním automobilem, pojízdnou laboratoří Mercedesu, na níž si německá automobilka testuje možnosti podvozku. F 400 Carving je vybavena systémem, který u kol sleduje vnější poloměr zatáčky a mění podle jízdní situace jejich postavení až do výchylky 20°. V kombinaci se speciálními  pneumatikami se má výrazně zlepšit kontakt automobilu s vozovkou, což povede k vyšší stabilitě vozu při průjezdu zatáčkou.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz F400 Carving zaujal místo na šikmé ploše (věru zajímavé spojení)

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Všechno se na automobilu otevírá směrem nahoru - jak také jinak. Mercedes nemůže
zůstat v tomto ohledu pozadu

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Několik detailů - motor studie F400 carving, světlomety "živené" optickými vlákny, interiér

Pohyby volantu snímají čidla, které předávají impulsy elektricky ovládané převodovce řízení. Technické finesy završuje systém osvětlení. K hlavním světlometům je světlo dodáváno z jednoho výbojkového zdroje v motorovém prostoru prostřednictvím optických vláken, což umožňuje vysoký světelný výkon. Pokud vás Mercedes-Benz F 400 Carving neoslovil technickými specifikami, vzhledem to asi nedokáže. Automobilka sice tvrdí, že křivky vozu jsou revoluční (tedy oslnivě krásné), osobně však tipuji, že F 400 Carving mnoho bodů za design neposbírá.

Mercedes CLK 320 Cabrio

Mercedes CLK 320 Cabrio patřil společně se studií F400 Carving k nejzajímavějším modelům na stánku Mercedesu. Tento čtyřmístný kabriolet, jenž má pro Mercedes mimořádný význam, přitahoval pozornost většiny kolemjdoucích. Mercedes CLK 320 Cabrio nabídne svému majiteli především velkorysý prostor (kabriolet je zase o něco větší - délka vzrostla o 71 mm na 4644 mm, rozvor o 25 mm). S Mercedesem samozřejmě kupujete také pořádnou porci exkluzivity a množství technických vymožeností. Nic z toho by vám v tomto kabrioletu chybět nemělo.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Jedna z hvězd stánku Mercedesu - čtyřmístný kabriolet CLK 320 Cabrio. -- Za volantem se
vám tak zalíbí, že nebude chtít z automobilu vystoupit. Návštěvník za volantem je typický příklad

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Čtyři plnohodnotná místa k sezení jsou skutečností. Vyzkoušeli jsme to na vlastní kůži

K dispozici je automatická skládací střecha, která se po zmáčknutí knoflíku dálkového ovládání poměrně rychle složí, či rozloží nad hlavami pasažérů, dešťový senzor, tempomat, automatická klimatizace, multifunkční kožený volant, příplatkový navigačním systém, automatická klimatizace se systémem Thermotronic (se slunečním senzorem) či bi-xenonové světlomety. Při převrácení kabrioletu zajistí bezpečnost posádky ochranné oblouky za zadními sedadly, adaptivní airbagy a tužší karosérie. Informace o motorech naleznete zde.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. F 400 Carving, obletovaný CLK 320 Cabrio
  2. Chrysler Crossfire, Smart Roadster a Roadster Coupé
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků