Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Antiautomat  |  06. 01. 2014 08:53

Vynikajuci test, precital som jednym dychom...nadhera. A ano, vitaz bol jasny odzaciatku, chlapska masina ma byt presne taka, tam nagelovany debilek od playstationu naozaj nema co hladat. Parada, davam jedna plus a bravo impreza :)

Odpovědět  |   | 
Petr  |  06. 01. 2014 11:18

jen dva dny jsem strávil v obou autech a mohu vám řici, že MB nagelvaný není ani trochu, je to prostě modernější auto, které stejné jízdní vlasnosti dokáže nabídnout ne za cenu zničených zad a zadku i když o nějakém konfortu nemůže být reč, stále je to pěkně surové auto, já bych raději bral MB, prostě nechci poslouchat strašné rázy do interiéru a neustálé vrzání ze všech částí auta i interiéru, už jsme v 21 století, to neznamená, že si Sti nevážím a nefascinuje mne

Odpovědět  |   | 
lamal_SK  |  07. 01. 2014 20:22

ja si nemyslim, ze nova impreza je taky rozhegany stary KRAP kde vsetko rezonouje...

autor si pozica k testu zubozene auto, vylietane a od serioveho setupu znacne odladene a ide tu nieco pisat o komforte poddajnosti ked vsetko nasvadcuje tomu, ze si pozical auto na okruhy zamerne co najtvrdsie ladene...navyse ani neuvadza co ma najazdene, ale kazdemu ja jasne ako..

autor si mal pozicat Acko i Imprezu oba nove kusy so zhodnym najazdom a setupom seriovym a potom nieco pisat o interieri a jeho pazvukoch

osobne si myslim, ze interier acka nemusi byt na tom ovela lepsie co sa tyka pazvukom po tom co si odzije to iste ako ipreza... impreza ma sice jednoduchy ale kvalitne postaveny interier ako kazde subaru

Odpovědět  |   | 
Deff  |  08. 08. 2014 16:14

Jo tahle konkrétní impreza už je hodně známá, prošla snad každou redakcí v ČR
Ale víc by mě zajímal test nové STI 2015 vs Áčko.

Odpovědět  |   | 
Patrik  |  25. 12. 2014 22:06

Chtěl bych jet s oběma motory po 200000,jestli by tedy ještě žily

Odpovědět  |   | 
jenda  |  06. 01. 2014 08:54

Tak jsem si přečetl první kapitolu a zjistil jsem, že musím zase dementně klikat na další kapitolu tak na to kašlu. Sbohem

Odpovědět  |   | 

To mě mrzí. Na druhou stranu, testy na AutoRevue.cz jsou rozdělené do kapitol už léta letoucí

Jiří Červenka, AutoRevue.cz

Odpovědět  |   | 
asd  |  06. 01. 2014 11:01

Dřív se Vám totiž při překliknutí na další kapitolu v roletovém daná kapitola načetla, takže šlo jednotlivé kapitoly přeskakovat, teď je kapitol více než bývalo zvykem a musí se jít postupně přes tlačítko další....
Není to sice tak odporné a obtěžující jako udělat žebřiček deseti aut, žadnou z těch kapitol pro jistotu nenazvat a na dané stránky umístit jen jednu fotku, ale stále děláte vše, aby ste se zbavili co největšího počtu čtenářů.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  07. 01. 2014 12:10

Nevím co máš za prohlížeč, mi ve Firefoxu normálně funguje rozbalovací roletka umístěná dole mezi knoflíky PŘEDCHOZÍ a NÁSLEDUJÍCÍ a tam můžu přímo skočit na libovolnou kapitolu.

Odpovědět  |   | 
snoblondrei  |  06. 01. 2014 17:15

já ji teda taky přeskočil, tak jako prvních 30 stránek v jinak super románu, ale musím říct, že bych dal řazení kapitol spíše pod sebe tak aby to čtenáře, kteří si nechtějí číst úvodní pindy prostě neodradilo a mohli si scrollovat kolečkem dolů..fair enough

Odpovědět  |   | 
A7Gkiller  |  06. 01. 2014 09:41

Pěkně napsáno, velmi čtivý text. Jen mi tam chybí konkrétní rychlostní srovnání, alespoň nějaký malý test na čas a porovnání schopností aut.

Odpovědět  |   | 

Dobrý den, měli jsme to v plánu, ale okolnosti nám bohužel záměr znemožnily. Snad příště. Uvědomuji si, že v článcích o sportovních autech by to nějaké naměřené srovnání chtělo.

Jiří Červenka, AutoRevue.cz

Odpovědět  |   | 

Nedavno ( v lete ) jsem mel moznost svezt se a ridit behem jednoho tydne mj. Fiat 131 Abarth, Corolla AE86, BMW 2002 tii, E21 Alpina, Autobianchi A112 Abarth, 911 2.7 RS a jeste par dalsich zajimavych aut. Kazde z nich je legenda, sperk, ale zaroven dinosaurus plnej chyb. Lacine plasty, slovo ergonomie v dobe jejich vzniku snad jeste ani neexistovalo, plynovemu pedalu nelze verit ( bud po seslapnuti auto opravdu zrychli, nebo nejdriv jenom prskne a co ted v lehkem driftu ve vyjezdu ze zatacky? ), ona vune interieru starych aut je ve skutecnosti jenom smrad kterej zustane v obleceni jeste po vyprani, ... Domu jsme pak jeli moji F10 530D chipnutou na 320 koni ktera v jakemkoliv parametru vsechna ta stara auta predci - jede skoro sama, voni kuzi, ticha, usporna, hbita, rychla, pohodlna, ... Ale oproti tem dinosaurum neskutecne nudna. Nekdy nejsou cisla vsechno a ja vidim ten clanek jako dokonalej, vserikajici a hlavne objektivni, protoze zpracovani a materialy v Impreze jsou naprosta katastrofa, ale kdyz se chci opravdu svezt, tak je mi jedno, jestli ma auto alcantarovej strop nebo zadnej.

Odpovědět  |   | 
Q  |  07. 01. 2014 19:05

"...chipnutou na 320 koni..."


prober se, blbe!

Odpovědět  |   | 
Honza Plzenský  |  06. 01. 2014 10:07

fakt díky, úplně mám sladko v hubě, jak jste to hezky napsal...přál bych si umět psaným slovem vyjádřit taky tolik emocí.
Přeju hodně dalších takových článků.
J.

Odpovědět  |   | 
Jiří Přibík  |  06. 01. 2014 10:33

Děkuji za super počtení. !!! Možná to byl jeden z nejlepších auto-testů za loňský i letošní rok ve všech médiích. Ještě jednou děkuji za na mě přenesený úžasný zážitek.

Odpovědět  |   | 
Ivi  |  06. 01. 2014 10:41

Ano Imprezu uznavam sa mi aj velmi lubi ale tak si povedzme pravdu ,ze mercedes je mercedes a oni chceli nieco ine vytvorit, to co my, ktorý vieme jazdit na impreze nedokazu mozu si splnit sen, ze mercedes bude davat na nich pozor a robit to za nich. Pre mna su obaja 100% vitazy, predsa oby dva su nejaky iny odvar a oba by som rad mal v garazi.

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  06. 01. 2014 10:48

Perfektní čtivý článek, tady to dělení na kapitoly konečně dává smysl.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  06. 01. 2014 13:07

Hezký článek, řídit Imprezu STI je skutečný boj, ale když ji přepereš je to bomba. Chtěl bych jen upozornit, že kdyby pro porovnání přidali do testu dvoukolku, tak se na tom mokrém asfaltu ze zatáček vůbec nechytá.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  14. 01. 2014 14:48

Jj, treba Imprezu predokolku. Kdo ridil, vi sve...

Odpovědět  |   | 
Haselzde  |  06. 01. 2014 16:06

P. Cervenkovi klobouk dolu. Tohle je ctivo co "chlapy" zajima! Je mi jasne, ze neni mozne podobne testy psat kazdy den, ba ani tyden. Nicmene kdyz se obcas podobny clanek ukaze, rad prehodnotim svuj status ze "ctenar nastvany z Top10 a Skoda auto clanku" na "ctenar velice spokojeny!".

Odpovědět  |   | 
Haselzde  |  06. 01. 2014 16:11

A jeden maly dotaz jsem zapomel pripsat, jiste jste uz nekdy vyzkousel Nissan GTR. J to mozna hloupy dotaz, nicmene obe auta mi prijdou krom kastle hodne podobna. Proto by me zajimalo jestli je A amg stejne jako GTR o kterem rikam ze je jako "pohlavni styk pres dve gumy"
Proto pokud smim zadat jednovetne srovnani GTR vs. A amg?
Dekuji

Odpovědět  |   | 

Děkuji Děláme, co můžeme. Pokud tím myslíte, že je s oběma auty jednoduché jet opravdu příšerně rychle a že netrestají drobné chyby, pak ano, v tom jsou si podobné. Ale neřekl bych, že je to jak přes dvě gumy. Pořád je to sranda

Jiří Červenka, AutoRevue.cz

Odpovědět  |   | 
snoblondrei  |  06. 01. 2014 17:56

"bez gumy" by se mohlo zdát být GTRko či Áčko tak možná v barum rally nebo závodech do vrchu...nicméně v běžném provozu a dokonce i dni otevřencýh dveří na okruhu bude 99,98% řidičů rádo za ESP a jiné život zachraňující systémy rádo...

Odpovědět  |   | 
P  |  06. 01. 2014 19:35

Uff, tak to jsem rád, že patřím v Brně s A45 mezi ty 0,02% )

Odpovědět  |   | 
KFL  |  06. 01. 2014 17:31

Jirko, ja te nemam rad! Vyborny cteni, jako obvykle :).

Odpovědět  |   | 
Shpoony  |  06. 01. 2014 21:46

Autorevue jsem měl vždy za naprosto nemožný server, kde je nejenom nuda, ale navíc nejsou žádné testy apod... ale máte obrovský palec nahoru!!! Auto.cz je propaganda Ringieru, co je polo bulvár, na Autowebu si Filip Rakovan léčí komplexy články jako malé děcko, ale Autorevue pro mě aktuálně jako jediná dokáže nabídnout to, co si chci najít. I když si podobné auta asi nikdy nekoupím, články docela rychle zhltnu, protože jsem přece jenom fanda... jen tak dál pánové! Věřím, že se vám dobrá práce co nejdříve vrátí

Odpovědět  |   | 
Petr  |  06. 01. 2014 23:22

souhlas, v ČR je veká bída na kvalitní autor weby (zdá se mi, že braťa Slováci jsou na to lépe /např. Chvála SME/), ale jedna vlašťovka jaro nedělá, doufejme, že tak skvěle budou pokračovat

Odpovědět  |   | 

Dovoluji si skromně připomenout, že vlaštovek podobného druhu jsme měli v poslední době už několik;) Například

Audi R8 vs. Porsche 911
http://www.autorevue.cz/duel-audi-r8-42-fsi-vs-po... ...

2x Renault Clio RS vs. Ford Fiesta ST
http://www.autorevue.cz/test-renault-clio-rs-2013... ...

nebo Porsche Panamera Turbo vs. BMW M6
http://www.autorevue.cz/bmw-m6-gran-coupe-vs-pors... ...


Jiří Červenka, AutoRevue.cz

Odpovědět  |   | 
Štěpán  |  14. 01. 2014 15:25

Dobrý den, samozřejmě článek se snaží velice objektivně hledat klady a zápory obou vozů.
Možná by bylo dobré u některých detailů zmínit proč to tak je. Např. ony díly, které na STI byly namontovány jsou určeny pro nadšence nikoliv rally, ale okruhového ježdění..proto ta tuhost,drncání atd....Klasické STI má jiné jízdní vlastnosti a nebál bych se napsat lepší než právě testovaný model. Jak se ony vozy chovají a řídí jste vystihl krásně...ale STI rozhodně dává řidiči velkou zpětnou vazbu od volantu a kol...Neznám moc aut, která to umí tak dobře..
A vlastně už na začátku se musel boj hlasů pro to či ono auto značně rozdělit, protože člověk, který má jakékoliv sympatie k Mercedesu nemůže ocenit kvalitu vozů Subaru jako takovou ne jen STI.
Můj názor a to i po možnosti řídit STI nějakou dobu je prostě zaměření obou aut úplně jinde, STI si kupuje každý právě kvůli tomu drncání,motoru,dokonalému pohonu AWD a oné surovosti a nebezpečnosti...a jak někdo psal,když se Vám podaří auto zkrotit...nesmysl, to nelze u normálního smrtelníka docílit...auto je stále před Vámi.
A Mercedes...to je prostě dražší Golf GTI s pohen 4matic,plný High end vymožeností...a k tomu super motor a podvozek...ale je to prostě jen parádička co jezdí rychle...jako každý Mercedes...
Proto bych si dovolil v některých pasážích s Vámi nesouhlasit...protože jste vlastně testoval upravené STI na okruhové ježdění proti auto do normálního provozu a z toho plynou zkrátka jasné rozdíly..

Ale děkuji za článek rád čtu srovnání klasické školy proti New Shool, která zatím pro mne nemá co nabídnout.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  07. 01. 2014 09:09

Fanoušci Subaru by se skutečně ušklíbli, když by si přečetli tvrzení v testu, že třecí lamelová spojka Mercedesu při plném sepnutí přenáší dozadu (jen) 50 procent točivého momentu. Skutečnost je samozřejmě jiná, schopnosti spojky jsou v tomhle směru výrazně vyšší a nevidím důvod proč je takto před konkurencí znevažovat.
Přesto považuju systém použitý v testovaném Subaru za mnohem lepší.

Odpovědět  |   | 
ACE  |  07. 01. 2014 09:34

Vím že to asi není ve vašich možnostech, ale bylo by zajímavé zjistit, jak budou obě auta fungovat jak po krátkodobé intenzivní zátěži tak po několika desítkách tisících mnohdy ostřejších km.

Odpovědět  |   | 
ja-ne  |  08. 01. 2014 14:24

prefektny clanok

Odpovědět  |   | 
Jindřich  |  10. 01. 2014 09:53

Při čtení jsem se výborně bavil . Dozvěděl jsem se dost a slabých i silných stránkách obou vozů. Nechybý ani srozumitelný popis, komu jsou určené.
Výborně! Jen tak dál.

Jindřich.

Odpovědět  |   | 
Jacob  |  17. 01. 2014 09:15

Jak můžete srovnávat Rally legendu jako je SUBARU IMPREZA a nějaké prdítko s nápisem AMG bez minulosti od Mercedesu Impreza má jediného rivala a tím je EVO .. nikoliv Mercl

Odpovědět  |   | 
Kyle  |  18. 01. 2014 00:21

Mergl vypadá v tomhle barevném provedení fakt děsně. Jako tuzingová masírka. Připomíná mi to tuzexové angličáky s polepy, které jsme se jako děti dostávali občas pod stromek.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  28. 04. 2014 20:14

STI je skvele auto, o tom neni pochyb, nenecham na nej dopustit, protoze s nim jezdim uz par let a znam ho. Ale pro autora: verte, srovnavat tempo testovaneho STI s temprem, ktere se jezdi ve stejne kategorii (PWRC, N3 apod.) v rychlostnich zkouskach je ponekud optimisticke. STI by toto tempo vydrzelo odhadem tak tri kilometry :) Pak by putovalo v lepsim pripade na repasi. Stejne STI pro rally je na jednu stranu velmi podobne, ale nesmite zapomenout na o hodne pevnejsi vyvarenou karoserii, jine brzdy, ma lyzinu, o kterou je mozne se v katech oprit, apod. Zkratka a dobre, seriove auto to (rally zachazeni) vydrzet nemuze a je to normalni. Zavodak je zavodak a auto (jakekoli) do normalniho provozu je proste normalni auto. I kdyz v tomto pripade uzasne.

Ale vyborny clanek, diky!

Odpovědět  |   | 
červenka  |  19. 11. 2014 16:02

Taky bych dal přípomínku. Rally auta nejsou stavěná na rally (ve smyslu je to na to stavěné, ono to vydrží). Po závodech se mění velká část podvozku... A servisní intervaly dílů pro Fábii S2000 je taky zajímavý...
Například s brzdama mají problém téměř všechny sériová auta, ale většinou lze sehnat pěkné brzdy (z kategorie produkční vozy), které vydrží teplo (nezkroutí se) a dokonce i brzdí při zahřátí při zachování rozumné ceny úprav. Neznám osobně novou imprezu, ale u starých gt se brzdy vařily docela snadno V kopcích, v okolí kde bydlím nevydrží ani sériové brzdy z 3/5kové BMW a to jsou údajně prémiové značky... Rozsvítí se, zkroutí a je problém ze 70ky zabrzdit. Např Zimmerman pravidelně žhavené do červená za použití keramických destiček zastaví a mám je na autě už rok a půl (sériové se povedlo i po prvním nočním poježdění zkroutit)
Lyžina na rally je pak samozřejmost, ale to je trošku jiná záležitost, než na kterou jsem chtěl poukázat

Odpovědět  |   | 
R  |  24. 12. 2014 12:36

No konecne pane Cervenkou, uz jsem myslel, že doba Carauta posleze Autocaru ve vaši duši se ztratila...diky za test.

Odpovědět  |   | 

Ale neztratila, já bych nejradši dělal jenom tohle – myslím formu i obsah. Lidí, které to zajímá, je ale u nás bohužel velmi málo. Články tohoto typu tedy můžeme dělat jen jednou za čas jako bonus pro hrstku nadšenců a taky trochu pro sebe

Jiří Červenka, AutoRevue.cz

Odpovědět  |   | 
R  |  25. 12. 2014 20:11

no jo, jen jsem měl o Vás trochu strach, cože se to s Vámi děje... a že lidé jsou takoví jací jsou, hlavně technicky a možná i jinak ne zrovna chytří...to už je daň době...např. taky jsem se snažil pár lidem vysvětlovat rozdíl mezi tzv. tuhou a víceprvkovou zadní nápravou..(to je jen ten vrcholek ledovce...-)) a myslíte si, že to pochopili? odpověď: která bude levnější?...-(((
Jinak pěkný den a šťastný Nový rok.
R

Odpovědět  |   | 
bflmpsvz  |  25. 12. 2014 12:47

No teda musim říct, že když jsem článek začínal číst, o autorovi jsem si udělal rychle názor: zakomplexovanej pitomec, co neumí vzít za volant - proto tady teď bude protěžovat meďoura, a házet špínu na imprezu. A jak já jsem se zmýlil - opravdu pěkně napsanej test, přečetl jsem to, jak už napsal spolukomentující výše, jedním dechem. Palec hore! :)

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 53 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků

Nejčtenější články

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k životu. Poznáte, kde se improvizovalo?

Legendární Tatra T148 6x6 se vrátila zpět k…

I zmenšené modely reálných vozů si zaslouží pořádnou renovaci. Klasický náklaďák od Tatry je toho důkazem.

23.  12.  2020 | | 24 N/A
David Rusol
RenovaceTatraRetro
České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je extrémně vzácné, slaví 50 let

České kupé ÚVMV 1100 GT předběhlo dobu. Je …

Ne nadarmo se říká zlaté české ručičky. Možná to zní jako fráze, ale přísloví je víc než pravdivé. Přesvědčil se o tom i věhlasný italský designer Giorgetto Giugiaro, když na výstavě IEMA – Člověk a automobil v Praze spatřil v roce 1970 sportovní kupé ÚVMV 1100 GT.

25.  12.  2020 | | 104 N/A
Jindra Lasík
Sportovní autaRetro
Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takto. Stepway s CVT už víc mít nemůže

Nejdražší Dacia Sandero v Česku vypadá takt…

S uvedením ceníků rozjela Dacia i konfigurátor, ve kterém se můžeme kouknout, jak vypadá ta vůbec nejdražší varianta nového Sandera.

11.  1.  2021 | | 79 N/A
Daniel Fuglevič
Dacia SanderoČeský trhCeny
Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  12.  2020 | | 17 N/A
David Rusol
PolicieLuxusní auta
Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být stále levný, ale o víc peněz se říct nebojí

Nový Fiat Tipo dorazil do Česka. Umí být st…

Fiat Tipo prošel omlazením v loňském říjnu a vedle standardních karosářských variant se nám ukázal i jako crossover. Startuje lehce nad 300 tisíci, není ale problém přesáhnout půl milionu.

6.  1.  2021 | | 28 N/A
Vladimír Kadera
České cenyFiat