Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

42 komentářů

bflmpsvz
25. prosince • 12:47

No teda musim říct, že když jsem článek začínal číst, o autorovi jsem si udělal rychle názor: zakomplexovanej pitomec, co neumí vzít za volant - proto tady teď bude protěžovat meďoura, a házet špínu na imprezu. A jak já jsem se zmýlil - opravdu pěkně napsanej test, přečetl jsem to, jak už napsal spolukomentující výše, jedním dechem. Palec hore! :)

R
24. prosince • 12:36

No konecne pane Cervenkou, uz jsem myslel, že doba Carauta posleze Autocaru ve vaši duši se ztratila...diky za test.

Jiří Červenka
25. prosince • 7:26 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Ale neztratila, já bych nejradši dělal jenom tohle – myslím formu i obsah. Lidí, které to zajímá, je ale u nás bohužel velmi málo. Články tohoto typu tedy můžeme dělat jen jednou za čas jako bonus pro hrstku nadšenců a taky trochu pro sebe;-)

R
25. prosince • 20:11

no jo, jen jsem měl o Vás trochu strach, cože se to s Vámi děje... :-| a že lidé jsou takoví jací jsou, hlavně technicky a možná i jinak ne zrovna chytří...to už je daň době...např. taky jsem se snažil pár lidem vysvětlovat rozdíl mezi tzv. tuhou a víceprvkovou zadní nápravou..(to je jen ten vrcholek ledovce...-)) a myslíte si, že to pochopili? odpověď: která bude levnější?...-((( :-(
Jinak pěkný den a šťastný Nový rok.
R

Martin
28. dubna • 20:14

STI je skvele auto, o tom neni pochyb, nenecham na nej dopustit, protoze s nim jezdim uz par let a znam ho. Ale pro autora: verte, srovnavat tempo testovaneho STI s temprem, ktere se jezdi ve stejne kategorii (PWRC, N3 apod.) v rychlostnich zkouskach je ponekud optimisticke. STI by toto tempo vydrzelo odhadem tak tri kilometry :) Pak by putovalo v lepsim pripade na repasi. Stejne STI pro rally je na jednu stranu velmi podobne, ale nesmite zapomenout na o hodne pevnejsi vyvarenou karoserii, jine brzdy, ma lyzinu, o kterou je mozne se v katech oprit, apod. Zkratka a dobre, seriove auto to (rally zachazeni) vydrzet nemuze a je to normalni. Zavodak je zavodak a auto (jakekoli) do normalniho provozu je proste normalni auto. I kdyz v tomto pripade uzasne.Ale vyborny clanek, diky!

červenka
19. listopadu • 16:02

Taky bych dal přípomínku. Rally auta nejsou stavěná na rally :-) (ve smyslu je to na to stavěné, ono to vydrží). Po závodech se mění velká část podvozku... A servisní intervaly dílů pro Fábii S2000 je taky zajímavý...
Například s brzdama mají problém téměř všechny sériová auta, ale většinou lze sehnat pěkné brzdy (z kategorie produkční vozy), které vydrží teplo (nezkroutí se) a dokonce i brzdí při zahřátí při zachování rozumné ceny úprav. Neznám osobně novou imprezu, ale u starých gt se brzdy vařily docela snadno V kopcích, v okolí kde bydlím nevydrží ani sériové brzdy z 3/5kové BMW a to jsou údajně prémiové značky... Rozsvítí se, zkroutí a je problém ze 70ky zabrzdit. Např Zimmerman pravidelně žhavené do červená za použití keramických destiček zastaví a mám je na autě už rok a půl (sériové se povedlo i po prvním nočním poježdění zkroutit)
Lyžina na rally je pak samozřejmost, ale to je trošku jiná záležitost, než na kterou jsem chtěl poukázat

Kyle
18. ledna • 0:21

Mergl vypadá v tomhle barevném provedení fakt děsně. Jako tuzingová masírka. Připomíná mi to tuzexové angličáky s polepy, které jsme se jako děti dostávali občas pod stromek.

Jacob
17. ledna • 9:15

Jak můžete srovnávat Rally legendu jako je SUBARU IMPREZA a nějaké prdítko s nápisem AMG bez minulosti od Mercedesu :-O Impreza má jediného rivala a tím je EVO .. nikoliv Mercl

Jindřich
10. ledna • 9:53

Při čtení jsem se výborně bavil :-). Dozvěděl jsem se dost a slabých i silných stránkách obou vozů. Nechybý ani srozumitelný popis, komu jsou určené.
Výborně! Jen tak dál.Jindřich.

ja-ne
8. ledna • 14:24

prefektny clanok ;-)

ACE
7. ledna • 9:34

Vím že to asi není ve vašich možnostech, ale bylo by zajímavé zjistit, jak budou obě auta fungovat jak po krátkodobé intenzivní zátěži tak po několika desítkách tisících mnohdy ostřejších km.

Vana666
7. ledna • 9:09

Fanoušci Subaru by se skutečně ušklíbli, když by si přečetli tvrzení v testu, že třecí lamelová spojka Mercedesu při plném sepnutí přenáší dozadu (jen) 50 procent točivého momentu. Skutečnost je samozřejmě jiná, schopnosti spojky jsou v tomhle směru výrazně vyšší a nevidím důvod proč je takto před konkurencí znevažovat.
Přesto považuju systém použitý v testovaném Subaru za mnohem lepší.

Shpoony
6. ledna • 21:46

Autorevue jsem měl vždy za naprosto nemožný server, kde je nejenom nuda, ale navíc nejsou žádné testy apod... ale máte obrovský palec nahoru!!! Auto.cz je propaganda Ringieru, co je polo bulvár, na Autowebu si Filip Rakovan léčí komplexy články jako malé děcko, ale Autorevue pro mě aktuálně jako jediná dokáže nabídnout to, co si chci najít. I když si podobné auta asi nikdy nekoupím, články docela rychle zhltnu, protože jsem přece jenom fanda... jen tak dál pánové! Věřím, že se vám dobrá práce co nejdříve vrátí;-)

Petr
6. ledna • 23:22

souhlas, v ČR je veká bída na kvalitní autor weby (zdá se mi, že braťa Slováci jsou na to lépe /např. Chvála SME/), ale jedna vlašťovka jaro nedělá, doufejme, že tak skvěle budou pokračovat

Jiří Červenka
7. ledna • 6:26 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Dovoluji si skromně připomenout, že vlaštovek podobného druhu jsme měli v poslední době už několik;) Například Audi R8 vs. Porsche 911
http://www.autorevue.cz/duel-audi-r8-42-fsi-vs-po... ... 2x Renault Clio RS vs. Ford Fiesta ST
http://www.autorevue.cz/test-renault-clio-rs-2013... ... nebo Porsche Panamera Turbo vs. BMW M6
http://www.autorevue.cz/bmw-m6-gran-coupe-vs-pors... ...

Štěpán
14. ledna • 15:25

Dobrý den, samozřejmě článek se snaží velice objektivně hledat klady a zápory obou vozů.
Možná by bylo dobré u některých detailů zmínit proč to tak je. Např. ony díly, které na STI byly namontovány jsou určeny pro nadšence nikoliv rally, ale okruhového ježdění..proto ta tuhost,drncání atd....Klasické STI má jiné jízdní vlastnosti a nebál bych se napsat lepší než právě testovaný model. Jak se ony vozy chovají a řídí jste vystihl krásně...ale STI rozhodně dává řidiči velkou zpětnou vazbu od volantu a kol...Neznám moc aut, která to umí tak dobře..
A vlastně už na začátku se musel boj hlasů pro to či ono auto značně rozdělit, protože člověk, který má jakékoliv sympatie k Mercedesu nemůže ocenit kvalitu vozů Subaru jako takovou ne jen STI.
Můj názor a to i po možnosti řídit STI nějakou dobu je prostě zaměření obou aut úplně jinde, STI si kupuje každý právě kvůli tomu drncání,motoru,dokonalému pohonu AWD a oné surovosti a nebezpečnosti...a jak někdo psal,když se Vám podaří auto zkrotit...nesmysl, to nelze u normálního smrtelníka docílit...auto je stále před Vámi.
A Mercedes...to je prostě dražší Golf GTI s pohen 4matic,plný High end vymožeností...a k tomu super motor a podvozek...ale je to prostě jen parádička co jezdí rychle...jako každý Mercedes...
Proto bych si dovolil v některých pasážích s Vámi nesouhlasit...protože jste vlastně testoval upravené STI na okruhové ježdění proti auto do normálního provozu a z toho plynou zkrátka jasné rozdíly..Ale děkuji za článek rád čtu srovnání klasické školy proti New Shool, která zatím pro mne nemá co nabídnout.

KFL
6. ledna • 17:31

Jirko, ja te nemam rad! Vyborny cteni, jako obvykle :).

Haselzde
6. ledna • 16:06

P. Cervenkovi klobouk dolu. Tohle je ctivo co "chlapy" zajima! Je mi jasne, ze neni mozne podobne testy psat kazdy den, ba ani tyden. Nicmene kdyz se obcas podobny clanek ukaze, rad prehodnotim svuj status ze "ctenar nastvany z Top10 a Skoda auto clanku" na "ctenar velice spokojeny!".

Haselzde
6. ledna • 16:11

A jeden maly dotaz jsem zapomel pripsat, jiste jste uz nekdy vyzkousel Nissan GTR. J to mozna hloupy dotaz, nicmene obe auta mi prijdou krom kastle hodne podobna. Proto by me zajimalo jestli je A amg stejne jako GTR o kterem rikam ze je jako "pohlavni styk pres dve gumy"
Proto pokud smim zadat jednovetne srovnani GTR vs. A amg?
Dekuji

Jiří Červenka
6. ledna • 16:23 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Děkuji:-) Děláme, co můžeme. Pokud tím myslíte, že je s oběma auty jednoduché jet opravdu příšerně rychle a že netrestají drobné chyby, pak ano, v tom jsou si podobné. Ale neřekl bych, že je to jak přes dvě gumy. Pořád je to sranda;-)

snoblondrei
6. ledna • 17:56

"bez gumy" by se mohlo zdát být GTRko či Áčko tak možná v barum rally nebo závodech do vrchu...nicméně v běžném provozu a dokonce i dni otevřencýh dveří na okruhu bude 99,98% řidičů rádo za ESP a jiné život zachraňující systémy rádo...

P
6. ledna • 19:35

Uff, tak to jsem rád, že patřím v Brně s A45 mezi ty 0,02% :-)))

Kankunen
6. ledna • 13:07

Hezký článek, řídit Imprezu STI je skutečný boj, ale když ji přepereš je to bomba. Chtěl bych jen upozornit, že kdyby pro porovnání přidali do testu dvoukolku, tak se na tom mokrém asfaltu ze zatáček vůbec nechytá.

Tom
14. ledna • 14:48

Jj, treba Imprezu predokolku. Kdo ridil, vi sve...

Lukáš
6. ledna • 10:48

Perfektní čtivý článek, tady to dělení na kapitoly konečně dává smysl.

Ivi
6. ledna • 10:41

Ano Imprezu uznavam sa mi aj velmi lubi ale tak si povedzme pravdu ,ze mercedes je mercedes a oni chceli nieco ine vytvorit, to co my, ktorý vieme jazdit na impreze nedokazu mozu si splnit sen, ze mercedes bude davat na nich pozor a robit to za nich. Pre mna su obaja 100% vitazy, predsa oby dva su nejaky iny odvar a oba by som rad mal v garazi.

Jiří Přibík
6. ledna • 10:33

Děkuji za super počtení. !!! Možná to byl jeden z nejlepších auto-testů za loňský i letošní rok ve všech médiích. Ještě jednou děkuji za na mě přenesený úžasný zážitek.

Honza Plzenský
6. ledna • 10:07

fakt díky, úplně mám sladko v hubě, jak jste to hezky napsal...přál bych si umět psaným slovem vyjádřit taky tolik emocí.
Přeju hodně dalších takových článků.
J.

A7Gkiller
6. ledna • 9:41

Pěkně napsáno, velmi čtivý text. Jen mi tam chybí konkrétní rychlostní srovnání, alespoň nějaký malý test na čas a porovnání schopností aut.

F. Boll
6. ledna • 10:59

Nedavno ( v lete ) jsem mel moznost svezt se a ridit behem jednoho tydne mj. Fiat 131 Abarth, Corolla AE86, BMW 2002 tii, E21 Alpina, Autobianchi A112 Abarth, 911 2.7 RS a jeste par dalsich zajimavych aut. Kazde z nich je legenda, sperk, ale zaroven dinosaurus plnej chyb. Lacine plasty, slovo ergonomie v dobe jejich vzniku snad jeste ani neexistovalo, plynovemu pedalu nelze verit ( bud po seslapnuti auto opravdu zrychli, nebo nejdriv jenom prskne a co ted v lehkem driftu ve vyjezdu ze zatacky? ), ona vune interieru starych aut je ve skutecnosti jenom smrad kterej zustane v obleceni jeste po vyprani, ... Domu jsme pak jeli moji F10 530D chipnutou na 320 koni ktera v jakemkoliv parametru vsechna ta stara auta predci - jede skoro sama, voni kuzi, ticha, usporna, hbita, rychla, pohodlna, ... Ale oproti tem dinosaurum neskutecne nudna. Nekdy nejsou cisla vsechno a ja vidim ten clanek jako dokonalej, vserikajici a hlavne objektivni, protoze zpracovani a materialy v Impreze jsou naprosta katastrofa, ale kdyz se chci opravdu svezt, tak je mi jedno, jestli ma auto alcantarovej strop nebo zadnej.

Q
7. ledna • 19:05

"...chipnutou na 320 koni..."
prober se, blbe!

Jiří Červenka
6. ledna • 9:44 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Dobrý den, měli jsme to v plánu, ale okolnosti nám bohužel záměr znemožnily. Snad příště. Uvědomuji si, že v článcích o sportovních autech by to nějaké naměřené srovnání chtělo.

jenda
6. ledna • 8:54

Tak jsem si přečetl první kapitolu a zjistil jsem, že musím zase dementně klikat na další kapitolu tak na to kašlu. Sbohem

Jiří Červenka
6. ledna • 9:44 • šéfredaktor AutoRevue.cz

To mě mrzí. Na druhou stranu, testy na AutoRevue.cz jsou rozdělené do kapitol už léta letoucí;-)

snoblondrei
6. ledna • 17:15

já ji teda taky přeskočil, tak jako prvních 30 stránek v jinak super románu, ale musím říct, že bych dal řazení kapitol spíše pod sebe tak aby to čtenáře, kteří si nechtějí číst úvodní pindy prostě neodradilo a mohli si scrollovat kolečkem dolů..fair enough

asd
6. ledna • 11:01

Dřív se Vám totiž při překliknutí na další kapitolu v roletovém daná kapitola načetla, takže šlo jednotlivé kapitoly přeskakovat, teď je kapitol více než bývalo zvykem a musí se jít postupně přes tlačítko další....
Není to sice tak odporné a obtěžující jako udělat žebřiček deseti aut, žadnou z těch kapitol pro jistotu nenazvat a na dané stránky umístit jen jednu fotku, ale stále děláte vše, aby ste se zbavili co největšího počtu čtenářů.

Vana666
7. ledna • 12:10

Nevím co máš za prohlížeč, mi ve Firefoxu normálně funguje rozbalovací roletka umístěná dole mezi knoflíky PŘEDCHOZÍ a NÁSLEDUJÍCÍ a tam můžu přímo skočit na libovolnou kapitolu.

Antiautomat
6. ledna • 8:53

Vynikajuci test, precital som jednym dychom...nadhera. A ano, vitaz bol jasny odzaciatku, chlapska masina ma byt presne taka, tam nagelovany debilek od playstationu naozaj nema co hladat. Parada, davam jedna plus a bravo impreza :)

Patrik
25. prosince • 22:06

Chtěl bych jet s oběma motory po 200000,jestli by tedy ještě žily;-)

Petr
6. ledna • 11:18

jen dva dny jsem strávil v obou autech a mohu vám řici, že MB nagelvaný není ani trochu, je to prostě modernější auto, které stejné jízdní vlasnosti dokáže nabídnout ne za cenu zničených zad a zadku i když o nějakém konfortu nemůže být reč, stále je to pěkně surové auto, já bych raději bral MB, prostě nechci poslouchat strašné rázy do interiéru a neustálé vrzání ze všech částí auta i interiéru, už jsme v 21 století, to neznamená, že si Sti nevážím a nefascinuje mne

lamal_SK
7. ledna • 20:22

ja si nemyslim, ze nova impreza je taky rozhegany stary KRAP kde vsetko rezonouje... autor si pozica k testu zubozene auto, vylietane a od serioveho setupu znacne odladene a ide tu nieco pisat o komforte poddajnosti ked vsetko nasvadcuje tomu, ze si pozical auto na okruhy zamerne co najtvrdsie ladene...navyse ani neuvadza co ma najazdene, ale kazdemu ja jasne ako..autor si mal pozicat Acko i Imprezu oba nove kusy so zhodnym najazdom a setupom seriovym a potom nieco pisat o interieri a jeho pazvukochosobne si myslim, ze interier acka nemusi byt na tom ovela lepsie co sa tyka pazvukom po tom co si odzije to iste ako ipreza... impreza ma sice jednoduchy ale kvalitne postaveny interier ako kazde subaru

Deff
8. srpna • 16:14

Jo tahle konkrétní impreza už je hodně známá, prošla snad každou redakcí v ČR :-D
Ale víc by mě zajímal test nové STI 2015 vs Áčko.

Doporučujeme

Články odjinud