Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Má klasický japonský recept na rychlou čtyřkolku stále co nabídnout i v době sofistikovaných rychlých hatchbacků prémiových značek? Abychom to zjistili, vzali jsme nejrychlejší Subaru a nadopovanou třídu A na oblíbenou silnici.

V rychlé Impreze jsem už nějakou dobu neseděl. A nechybělo mi to. Když jsem poprvé sedl do tmavošedého exempláře, abych s ním v zamlžené Praze popojel několik stovek metrů na místo fotografování, přišla mi zoufalejší než kdy dřív. Otřesně jankovité pérování. Interiér, který na děravé pražské dlažbě rachotí jako kostnice v průvanu. A multimediální systém, o kterém čím méně toho bude řečeno, tím lépe pro Subaru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Počasí bylo v době testu zlověstné, ale tyhle nabroušené čtyřkolky se mokrého a studeného asfaltu nezaleknou

Víc než kdykoli za posledních deset let působí Subaru WRX STi jako anachronismus. Atlas sportovních a sportovně laděných aut se za tu dobu radikálně změnil, ale okřídlenému monstru z Japonska to zapomněli říct.

Relikt z dob minulých

Kdysi byla Impreza spolu se svojí Nemesis od Mitsubishi fakticky jediný způsob, jak na klikaté silnici udržet krok s dvakrát či třikrát dražšími sportovními auty a mohla se opírat o pomalu hasnoucí slávu svého angažmá ve světové rallye.

Dnes na ni zespodu útočí nesmírně schopné hatchbacky s pohonem předních kol. Shora ji ohrožují civilizovanější, ale rychlé a talentované sedany prémiových značek. A ze strany jí ukrádá ze životního prostoru renesance cenově dostupných kupé, která se nebojí obětovat dynamiku ve prospěch kvality a hloubky interakce s řidičem.

 

„Oba se snaží vypadat, že přijeli rovnou z posledního dílu herní série Gran Turismo“

 

Ostatně její dnešní soupeř je výborným příkladem. Kdo by se před několika lety nadál, že zrovna Mercedes bude vyrábět hot hatch s pohonem všech kol a tak nestydatým křídlem?

Vskutku. Černý i bílý se snaží vypadat, že přijeli rovnou z nejnovějšího dílu série Gran Turismo. A oba kvůli tomu působí jako svoje vlastní karikatura. Subaru stále cení na přihlížející svůj hladový otvor v kapotě, kterým proudí vzduch k velkému mezichladiči. Mercedes se vpředu ježí aerodynamickými prvky jako speciál DTM.

Kliď se z cesty!

Jeho kombinace bílého laku s černými pruhy a červenými detaily by se nám jindy možná zdála prvoplánově křiklavá. Ale to bychom tady nesměli mít Subaru, jehož importérovi přišlo jako dobrý nápad nalepit na přední sklo zrcadlově obrácený nápis Move Over =>. Uhni. Skvělá věc, pokud chcete všechny holky, které balíte, definitivně přesvědčit, že si tím okřídleným rychlým autem léčíte nějaký mindrák.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Slyšeli jste někdy o střízlivé eleganci? Tihle vyšňoření rváči očividně ne. 

Ale jak říkají maminky všem zakomplexovaným synkům, důležité je, co je uvnitř. V další kapitole se proto podíváme, jakým železem na sebe naši vystrojení bojovníci chrastí:

Předchozí KAPITOLY Následující
TEST Fiat 500 1.2 8v Collezione: Jen mu zkuste odolat!

Fiat 500 1.2 8v Collezione

Pětistovka oslavila v loňském roce šedesátiny. Fiat se ale výrobou nejrůznějších speciálních a limitovaných verzí vytrvale stará o to, aby novodobá generace nezestárla ani o den.

dnes | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 31 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků