Mercedes-Benz A 170 CDI L (minitest)

V loňském roce dostal nejmenší mercedes verzi s prodlouženým rozvorem. Mercedes-Benz A typu L nyní překypuje prostorem, zejména na zadních sedadlech. Áčko bývá zařazováno do nižší střední třídy, ačkoli zejména jeho delší verze nápadně připomíná MPV. Testovali jsme verzi se silnějším turbodieselem.
Mercedes-Benz A 170 CDI  L (minitest)

Mercedes-Benz A nyní nabízí volbu ze čtyř benzínových a dvou přeplňovaných vznětových pohonných jednotek systému Common Rail. Prodlouženou verzi pohání pět z nich, pouze slabší turbodiesel A 160 CDI (55 kW/75 k) je určený výlučně pro kratší variantu vozu.

Do úvodních kilometrů jsme se rozjížděli s informací o neuvěřitelně nízké spotřebě paliva 1,59 m vysokého mercedesu. Výrobce udává hodnotu pouhých 4,9 l nafty na 100 km jízdy v kombinovaném provozu. Námi testovaná verze byla vybavená automatickou převodovkou, jeho tabulková spotřeba je o necelý litr paliva vyšší - 5,8 l. Úvodní kilometry jsme absolvovali v městském provozu a spotřeba se pohybovala lehce nad hodnotou 8 l/100 km, což víceméně odpovídá údaji výrobce 7,9 l/100 km. Další ostřejší jízda po dálnici nemohla z této cifry příliš slevit. Ověřili jsme si maximální rychlost 173 km/h, když se nám ji dokonce podařilo, podle tachometru, mírně překročit. (Maximální rychlost s manuální převodovkou je 180 km/h.) Teprve volnější tempo po běžných komunikacích postupně snižovalo spotřebu paliva až k hranici 7 litrů na konci celého testu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Pružný turbodiesel

Zimou rozbité komunikace prověřily schopnost Áčka zdolávat je bez problémů a s nadhledem. Příjemný vyšší posaz řidiče i spolucestujících nerozhodily ani pasáže vhodné spíše pro vozy kategorie SUV. Mercedes-Benz A nabízí příznivý kompromis mezi sportovnější tvrdostí podvozku a komfortem. V zatáčkách se naklání přiměřeně své výšce. Rozhodně zvládá jak dlouhé táhlé oblouky, tak krátké, ostře zalomené zákruty s přehledem. Zvuk jeho přeplňovaného motoru zní syrověji než některých jiných turbodieselů vybavený technikou Common Rail. Je to spíše sportovnější tón. Odhlučnění kabiny odpovídá typu vozidla. Pohonná jednotka 170 CDI umožňuje Mercedesu A zrychlovat z 0 na 100 km za 13,2 vteřiny, s manuální převodovkou pak za 12,1 sekundy. Také pružnost v celém rozsahu otáček je poměrně dobrá, dokládá ji hodnota 180 Nm točivého momentu již při 1600 otáčkách. Díky tomuto parametru s Áčkem nemáte mnoho starostí s předjížděním.

Skvělý vnitřní prostor

Co však především dělá Mercedes-Benz A jedinečným vozidlem, je variabilita uspořádání jeho vnitřního prostoru. Pětimístný a pouze 3,77 m dlouhý vůz lze proměňovat podle řady rozdílných potřeb. Již základní zavazadlový prostor zaujímá objem 390 litrů, tedy stejně jako kratší varianta. Pokud však úplně vyjmeme zadní sedadla, získáme skvělých a těžko uvěřitelných 1930 litrů! Tato hodnota díky delšímu rozvoru převyšuje kratší verzi "áčka" o 190 litrů. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 1:2 a objemný prostor zdaleka nemusíme získat pouze jejich vyjmutím z vozidla. Jen o něco méně místa získáme jejich složením a přiklopením na přední opěradla. Zadní sedadla, podobně jako přední, můžeme posunovat v kolejničkách, a to o plných 15 cm vpřed či vzad podle potřeby. Samozřejmě, že lze sklopit pouze opěradla, a to jak dvojici vlevo, tak samostatné pravé sedadlo.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Bezpečný i pohodlný

V důsledku známého "losího testu" dostal Mercedes A do základní výbavy elektronický stabilizační program ESP a na jistotě jízdy je to znát. Ten je navíc vylepšený o tzv. brzdového asistenta BA. Prodloužený rozvor nepochybně přispívá k plynulejší a pohodlnější jízdě. V zatáčkách se stále relativně krátké vozidlo chová překvapivě neutrálně. Je to umožněno především téměř 2,60 m dlouhým rozvorem. Do standardní výbavy patří kromě klasických airbagů i okenní bezpečnostní vaky pro řidiče i spolujezdce.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

V sériové výbavě jsou také mj. kola z lehkého kovu, nastavitelný volant potažený společně s řadicí pákou kůží a elektrické ovládání předních i zadních oken. Krajní zadní sedadla jsou vybavená integrovanými dětskými sedačkami. Toto velmi praktické zařízení ocení zejména rodiny s malými dětmi. Integrované sedačky jsou sice za příplatek 7374 Kč, avšak při srovnání s přenosnými neskladnými sedačkami, zaváhá s volbou málokdo… Pětistupňovou samočinnou převodovku jistě uvítají zejména ženy - řidičky, možnost sekvenčního manuálního řazení přijme s potěšením asi každý.

Parametry

  • Mercedes-Benz A 170 CDI L s automatickou převodovkou
  • Max. rychlost: 173km/h
  • Zrychlení 0 - 100 km/h: 13,2 vt.
  • Výkon: 70 kW/95 k
  • Max. točivý moment: 180 Nm/1600 ot.
  • Spotřeba dle výrobce: 4,6/5,8/7,9 litrů
  • Délka: 3,775 m
  • Šířka: 1,72 m
  • Výška: 1,59 m
  • Rozvor: 2,59
  • Zavazadelník: 390 - 1930 l
  • Cena: 636 000 Kč
  • Cena testované verze: 880 914 Kč

Za příplatek je například: Provedení Elegance 57 940 Kč, pětistupňová automatická převodovka: 47 956 Kč, telefon Nokia vč. sady Handsfree: 30 780 Kč, mechanická klimatizace: 43 959 Kč, integrované dětské sedačky: 7374 Kč a také dešťové čidlo pro stěrač: 3806 Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Mercedes E 3
Rok výroby: 2008
Stav: 195 929 km
Cena: 254 000 Kč
Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2006
Stav: 246 972 km
Cena: 128 000 Kč
Mercedes C 2
Rok výroby: 2002
Stav: 129 356 km
Cena: 116 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2008
Stav: 191 243 km
Cena: 316 000 Kč
Mercedes SL 5,5
Rok výroby: 1987
Stav: 126 007 km
Cena: 550 000 Kč
Mercedes B 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 127 509 km
Cena: 290 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků