Mercedes-Benz A 170 CDI L (minitest)

V loňském roce dostal nejmenší mercedes verzi s prodlouženým rozvorem. Mercedes-Benz A typu L nyní překypuje prostorem, zejména na zadních sedadlech. Áčko bývá zařazováno do nižší střední třídy, ačkoli zejména jeho delší verze nápadně připomíná MPV. Testovali jsme verzi se silnějším turbodieselem.
Mercedes-Benz A 170 CDI  L (minitest)

Mercedes-Benz A nyní nabízí volbu ze čtyř benzínových a dvou přeplňovaných vznětových pohonných jednotek systému Common Rail. Prodlouženou verzi pohání pět z nich, pouze slabší turbodiesel A 160 CDI (55 kW/75 k) je určený výlučně pro kratší variantu vozu.

Do úvodních kilometrů jsme se rozjížděli s informací o neuvěřitelně nízké spotřebě paliva 1,59 m vysokého mercedesu. Výrobce udává hodnotu pouhých 4,9 l nafty na 100 km jízdy v kombinovaném provozu. Námi testovaná verze byla vybavená automatickou převodovkou, jeho tabulková spotřeba je o necelý litr paliva vyšší - 5,8 l. Úvodní kilometry jsme absolvovali v městském provozu a spotřeba se pohybovala lehce nad hodnotou 8 l/100 km, což víceméně odpovídá údaji výrobce 7,9 l/100 km. Další ostřejší jízda po dálnici nemohla z této cifry příliš slevit. Ověřili jsme si maximální rychlost 173 km/h, když se nám ji dokonce podařilo, podle tachometru, mírně překročit. (Maximální rychlost s manuální převodovkou je 180 km/h.) Teprve volnější tempo po běžných komunikacích postupně snižovalo spotřebu paliva až k hranici 7 litrů na konci celého testu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Pružný turbodiesel

Zimou rozbité komunikace prověřily schopnost Áčka zdolávat je bez problémů a s nadhledem. Příjemný vyšší posaz řidiče i spolucestujících nerozhodily ani pasáže vhodné spíše pro vozy kategorie SUV. Mercedes-Benz A nabízí příznivý kompromis mezi sportovnější tvrdostí podvozku a komfortem. V zatáčkách se naklání přiměřeně své výšce. Rozhodně zvládá jak dlouhé táhlé oblouky, tak krátké, ostře zalomené zákruty s přehledem. Zvuk jeho přeplňovaného motoru zní syrověji než některých jiných turbodieselů vybavený technikou Common Rail. Je to spíše sportovnější tón. Odhlučnění kabiny odpovídá typu vozidla. Pohonná jednotka 170 CDI umožňuje Mercedesu A zrychlovat z 0 na 100 km za 13,2 vteřiny, s manuální převodovkou pak za 12,1 sekundy. Také pružnost v celém rozsahu otáček je poměrně dobrá, dokládá ji hodnota 180 Nm točivého momentu již při 1600 otáčkách. Díky tomuto parametru s Áčkem nemáte mnoho starostí s předjížděním.

Skvělý vnitřní prostor

Co však především dělá Mercedes-Benz A jedinečným vozidlem, je variabilita uspořádání jeho vnitřního prostoru. Pětimístný a pouze 3,77 m dlouhý vůz lze proměňovat podle řady rozdílných potřeb. Již základní zavazadlový prostor zaujímá objem 390 litrů, tedy stejně jako kratší varianta. Pokud však úplně vyjmeme zadní sedadla, získáme skvělých a těžko uvěřitelných 1930 litrů! Tato hodnota díky delšímu rozvoru převyšuje kratší verzi "áčka" o 190 litrů. Zadní sedadla jsou dělená v poměru 1:2 a objemný prostor zdaleka nemusíme získat pouze jejich vyjmutím z vozidla. Jen o něco méně místa získáme jejich složením a přiklopením na přední opěradla. Zadní sedadla, podobně jako přední, můžeme posunovat v kolejničkách, a to o plných 15 cm vpřed či vzad podle potřeby. Samozřejmě, že lze sklopit pouze opěradla, a to jak dvojici vlevo, tak samostatné pravé sedadlo.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Bezpečný i pohodlný

V důsledku známého "losího testu" dostal Mercedes A do základní výbavy elektronický stabilizační program ESP a na jistotě jízdy je to znát. Ten je navíc vylepšený o tzv. brzdového asistenta BA. Prodloužený rozvor nepochybně přispívá k plynulejší a pohodlnější jízdě. V zatáčkách se stále relativně krátké vozidlo chová překvapivě neutrálně. Je to umožněno především téměř 2,60 m dlouhým rozvorem. Do standardní výbavy patří kromě klasických airbagů i okenní bezpečnostní vaky pro řidiče i spolujezdce.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

V sériové výbavě jsou také mj. kola z lehkého kovu, nastavitelný volant potažený společně s řadicí pákou kůží a elektrické ovládání předních i zadních oken. Krajní zadní sedadla jsou vybavená integrovanými dětskými sedačkami. Toto velmi praktické zařízení ocení zejména rodiny s malými dětmi. Integrované sedačky jsou sice za příplatek 7374 Kč, avšak při srovnání s přenosnými neskladnými sedačkami, zaváhá s volbou málokdo… Pětistupňovou samočinnou převodovku jistě uvítají zejména ženy - řidičky, možnost sekvenčního manuálního řazení přijme s potěšením asi každý.

Parametry

  • Mercedes-Benz A 170 CDI L s automatickou převodovkou
  • Max. rychlost: 173km/h
  • Zrychlení 0 - 100 km/h: 13,2 vt.
  • Výkon: 70 kW/95 k
  • Max. točivý moment: 180 Nm/1600 ot.
  • Spotřeba dle výrobce: 4,6/5,8/7,9 litrů
  • Délka: 3,775 m
  • Šířka: 1,72 m
  • Výška: 1,59 m
  • Rozvor: 2,59
  • Zavazadelník: 390 - 1930 l
  • Cena: 636 000 Kč
  • Cena testované verze: 880 914 Kč

Za příplatek je například: Provedení Elegance 57 940 Kč, pětistupňová automatická převodovka: 47 956 Kč, telefon Nokia vč. sady Handsfree: 30 780 Kč, mechanická klimatizace: 43 959 Kč, integrované dětské sedačky: 7374 Kč a také dešťové čidlo pro stěrač: 3806 Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků