Mercedes-Benz 600 W100 (1963-1981): Svatý grál

E430  |  08. 11. 2015 09:56

Článek moc pěknej, ale rozhodně bych nesouhlasil, že od té doby nedostal nástupce.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  08. 11. 2015 13:34

Záleží na úhlu pohledu. Dnešní Maybach s naklápěním sedaček do polohy lehátek je skoro zázrak, tam se nechytá ani RR či B. Ale když chceš vzadu diskutovat ve 4řech odděleně od řidiče, tak už pochopíš, jak to myslel autor článku. Problém ale je, že nikdo nechce čuchat prdy ostatní posádky. Oni chtějí jezdit ve dvou vzadu s buchtama a být v klidu. Protože jednoduše pro více lidi už je vhodnější V klasse, dělat 4 zadní lehátka v Maybachu nikdo nežádá. Diskuse v létě není příjemná, to je vývoj. Vyrábí se to, o co je zájem. Stejně jsou dnes vrtulníky a stíhačky takže ty extrémně luxusní auta jsou jen k převozu na letiště, pokud nemáš svoje soukromé.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  08. 11. 2015 17:30

"ve 4řech"
Neuvěřitelný patvar

Odpovědět  |   | 
Zombot  |  08. 11. 2015 15:21

Pěkný článek a hlavně super auto! Akorát bych úplně nesouhlasil s kritikou, že "využívaly pouze čtyřstupňový automat". Vzhledem k roku výroby to musela být špičková převodovka když tehdejší konkurence (Rolls Camargue, Caddy Series 70 v několika generacích až do 1984) měla ještě 3rychlostní převodovky. Cadillac už sice předtím 4rychlostní automaty používal u Series 70/75 v několika generacích od konce třicátých let do 1965, ale opět se k nim vrátil až u generace 1985–1987. V Americe se navíc 4rychlostní automaty běžně používaly u všech výrobců zhruba do roku 2010 (Chrysler 300, Sebring, Impala, Crown Victoria...), takže se W100 rozhodně nemá za co stydět.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  08. 11. 2015 17:12

Ještě bych dodal, že v sedmdesátých letech byly standardem i čtyřrychlostní manuální převodovky, natož automaty. Navíc klasické automaty tehdy neměly přemostění hydraulického měniče, který sám o sobě funguje jako přídavná převodovka. Samozřejmě za cenu přídavné ztráty výkonu.

Odpovědět  |   | 

Výraz "pouze" byl myšlen tak, že v nabídce byl jen čtyřstupňový automat, žádná jiná převodovka - viz další věta.

Odpovědět  |   | 
R.Š.  |  08. 11. 2015 20:10

Pro doplnění landaulety byly ve dvou verzích. Vzácnější tzv. prezidentské verzi stahovací střecha sahala až k Bsloupkům. Německá vláda měla k dispozici pancéřovou verzi se zvýšenou střechou (nyní v muzeu MB.) V Americe je předělavaly na pickupy. Existovala šestikolová verze a šílená úprava Buchmann.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

včera | Miro Mihálik | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Škoda Slavia mohla být jiná, ale nastala krize. Řídili jsme ji poprvé a asi naposled

Škoda Slavia 1.5 TSI DSG

Naposledy vyráběla Škodovka kabriolet v 60. letech. Že by se tento fakt měl změnit, dávají jasně najevo studenti Středního odborného učiliště Škoda Auto, kteří postavili už sedmý koncept. Počtvrté jde o otevřený vůz, nazvaný Škoda Slavia.

28.  7.  2020 | Michal Dokoupil | 17 příspěvků

Nejčtenější články

Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 51 N/A
Rusol David
Elektromobily
Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díla českého modeláře nemají obdoby

Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díl…

Zapomeňte na své vystřihovánky z ábíčka. Tady jsme na úplně jiné úrovni…

8.  7.  2020 | | 24 N/A
Rusol David
Tatra
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 51 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta
Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné není, přesto se o něj Češi možná porvou

Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné nen…

Vlastně by nás ani nemělo překvapovat, že v pozici nejlevnějšího kombi na českém trhu najdeme Dacii Logan MCV. Vůz začíná na 204.900 korunách a krásou neoplývá, přesto se o něj možná Češi ještě poperou.

27.  7.  2020 | | 84 N/A
Mička Jan
Konec výrobyDacia Logan