Mercedes-Benz 600 W100 (1963-1981): Svatý grál

7 komentářů

R.Š.
8. listopadu • 20:10

Pro doplnění landaulety byly ve dvou verzích. Vzácnější tzv. prezidentské verzi stahovací střecha sahala až k Bsloupkům. Německá vláda měla k dispozici pancéřovou verzi se zvýšenou střechou (nyní v muzeu MB.) V Americe je předělavaly na pickupy. Existovala šestikolová verze a šílená úprava Buchmann.

Zombot
8. listopadu • 15:21

Pěkný článek a hlavně super auto! Akorát bych úplně nesouhlasil s kritikou, že "využívaly pouze čtyřstupňový automat". Vzhledem k roku výroby to musela být špičková převodovka když tehdejší konkurence (Rolls Camargue, Caddy Series 70 v několika generacích až do 1984) měla ještě 3rychlostní převodovky. Cadillac už sice předtím 4rychlostní automaty používal u Series 70/75 v několika generacích od konce třicátých let do 1965, ale opět se k nim vrátil až u generace 1985–1987. V Americe se navíc 4rychlostní automaty běžně používaly u všech výrobců zhruba do roku 2010 (Chrysler 300, Sebring, Impala, Crown Victoria...), takže se W100 rozhodně nemá za co stydět.

Václav Holec
10. listopadu • 13:25

Výraz "pouze" byl myšlen tak, že v nabídce byl jen čtyřstupňový automat, žádná jiná převodovka - viz další věta.

JirkaK
8. listopadu • 17:12

Ještě bych dodal, že v sedmdesátých letech byly standardem i čtyřrychlostní manuální převodovky, natož automaty. Navíc klasické automaty tehdy neměly přemostění hydraulického měniče, který sám o sobě funguje jako přídavná převodovka. Samozřejmě za cenu přídavné ztráty výkonu.

E430
8. listopadu • 9:56

Článek moc pěknej, ale rozhodně bych nesouhlasil, že od té doby nedostal nástupce.

Driver
8. listopadu • 13:34

Záleží na úhlu pohledu. Dnešní Maybach s naklápěním sedaček do polohy lehátek je skoro zázrak, tam se nechytá ani RR či B. Ale když chceš vzadu diskutovat ve 4řech odděleně od řidiče, tak už pochopíš, jak to myslel autor článku. Problém ale je, že nikdo nechce čuchat prdy ostatní posádky. Oni chtějí jezdit ve dvou vzadu s buchtama a být v klidu. Protože jednoduše pro více lidi už je vhodnější V klasse, dělat 4 zadní lehátka v Maybachu nikdo nežádá. Diskuse v létě není příjemná, to je vývoj. Vyrábí se to, o co je zájem. Stejně jsou dnes vrtulníky a stíhačky takže ty extrémně luxusní auta jsou jen k převozu na letiště, pokud nemáš svoje soukromé.

Fantomas
8. listopadu • 17:30

"ve 4řech"
Neuvěřitelný patvar 3-[

Doporučujeme

Články odjinud