Mercedes-Benz 500 E slaví 25 let. Vyrábělo ho Porsche

Jednalo se o vrcholný model řady W124 tehdejšího Mercedesu třídy E. Pod kapotou pracoval pětilitrový osmiválec o výkonu 240 kW (326 k).
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz 500 E
  2. Fotogalerie: Mercedes-Benz 500 E

Před čtvrt stoletím se na autosalonu v Paříži představil Mercedes-Benz 500 E (někdy se setkáte i s označením E500). Jednalo se o vrcholný model řady W124 tehdejšího Mercedesu třídy E. Dnes je to vyhledávaná klasika, jejíž cena nezadržitelně letí nahoru. Kupujte, dokud jsou za lidsky únosné peníze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S vývojem, výrobou a montáží pomáhalo Porsche. Možná i to stojí za ikonickým postavením jinak na první pohled obyčejného Mercedesu třídy E generace W124

Pod kapotou pracoval pětilitrový osmiválec o výkonu 240 kW (326 k), spojený s čtyřstupňovým automatem. Síla motoru pochopitelně putovala na zadní kola. Stovku tento supersedan zvládal za 6,1 sekundy a v rozletu ho zarazil omezovač na 250 km/h. V roce 1992 musel být kvůli emisím snížen výkon na asi 320 koní a změnil se i stálý převod.

Mercedes-Benz W124 (1984): zlatý věk stuttgartské střední řady

Mercedes-Benz W124 (1984): zlatý věk stuttgartské střední řady

Technické detaily ale vynechme, protože o speciální pětistovce by se daly popsat stohy papíru. Za zmínku stojí ale i to, že s vývojem auta a dokonce i výrobou pomáhalo ve Stuttgartu Porsche. Technici Porsche provedli i finální doladění a jednotlivé kusy jsou vlastně ruční práce. Dalo by se s nadsázkou říct, že Mercedes 500 E je taková Panamera, která předběhla dobu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz 500 E
  2. Fotogalerie: Mercedes-Benz 500 E
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků