Mercedes-Benz 500 E slaví 25 let. Vyrábělo ho Porsche

Jednalo se o vrcholný model řady W124 tehdejšího Mercedesu třídy E. Pod kapotou pracoval pětilitrový osmiválec o výkonu 240 kW (326 k).
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz 500 E
  2. Fotogalerie: Mercedes-Benz 500 E

Před čtvrt stoletím se na autosalonu v Paříži představil Mercedes-Benz 500 E (někdy se setkáte i s označením E500). Jednalo se o vrcholný model řady W124 tehdejšího Mercedesu třídy E. Dnes je to vyhledávaná klasika, jejíž cena nezadržitelně letí nahoru. Kupujte, dokud jsou za lidsky únosné peníze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S vývojem, výrobou a montáží pomáhalo Porsche. Možná i to stojí za ikonickým postavením jinak na první pohled obyčejného Mercedesu třídy E generace W124

Pod kapotou pracoval pětilitrový osmiválec o výkonu 240 kW (326 k), spojený s čtyřstupňovým automatem. Síla motoru pochopitelně putovala na zadní kola. Stovku tento supersedan zvládal za 6,1 sekundy a v rozletu ho zarazil omezovač na 250 km/h. V roce 1992 musel být kvůli emisím snížen výkon na asi 320 koní a změnil se i stálý převod.

Mercedes-Benz W124 (1984): zlatý věk stuttgartské střední řady

Mercedes-Benz W124 (1984): zlatý věk stuttgartské střední řady

Technické detaily ale vynechme, protože o speciální pětistovce by se daly popsat stohy papíru. Za zmínku stojí ale i to, že s vývojem auta a dokonce i výrobou pomáhalo ve Stuttgartu Porsche. Technici Porsche provedli i finální doladění a jednotlivé kusy jsou vlastně ruční práce. Dalo by se s nadsázkou říct, že Mercedes 500 E je taková Panamera, která předběhla dobu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz 500 E
  2. Fotogalerie: Mercedes-Benz 500 E
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

včera | Miro Mihálik | 7 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 36 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků