Mercedes-Benz 4x4² je menší brácha 6x6. Používá motor z AMG GT

Poté, co Mercedes oznámil konec výroby G63 AMG 6x6, přichází jeho menší sourozenec. V mnohém si jsou obě auta podobná, ale nové G 500 4x42 má pouze dvě nápravy. A navíc už tahle novinka dostala nový benzinový osmiválec, který se představil spolu se sportovním AMG GT.

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 vzali zákazníci útokem. Je vyprodáno

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 vzali zákazníci útokem. Je vyprodáno

G 500 4x42 používá stejné nápravy, jaké mělo 6x6, na karoserii najdete karbonové díly, nárazník z G63/65 AMG a v interiéru očekávejte výbavu z programu Designo. Nový osmiválec nabízí objem čtyř litrů, dvojité přeplňování a přímý vstřik paliva. V Géčku dává řidiči k dispozici 310 kW (422 k), další technické detaily týkající se dynamiky automobilka zatím nezveřejnila. Nicméně motor samozřejmě plní normu Euro 6.

Podvozek G 500 4x42 nabídne světlou výšku 450 mm, což je pro jízdu v terénu příslib hodně zajímavých vlastností. Nájezdový úhel vpředu je 52°, vzadu 54° a přechodový úhel má 47°. Zároveň se můžete těšit na možnost projet metr hluboký brod. Verze, které budou jezdit po silnici, dostanou disky o velikosti 22" s pneumatikami 325/55 R22. K dispozici ale jsou také terénní pláště nasazené na osmnáctipalcových kolech.

A Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 na závodním okruhu jste už viděli?

A Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 na závodním okruhu jste už viděli?

Nové Géčko samozřejmě používá stálý pohon všech kol a redukci, stejně jako jsou k dispozici uzávěrky všech tří diferenciálů. U každého kola navíc najdeme dvě pružiny a dva tlumiče. Jeden pár pracuje klasicky, druhý má elektronicky nastavitelný tlumič. Řidič si tak může vybrat mezi sportovním nebo komfortním nastavením podvozku.

Mercedes ještě neučinil definitivní rozhodnutí o tom, zda a případně kdy odstartuje sériovou výrobu tohoto speciálu. Vše údajně závisí na tom, jaké budou reakce na tento téměř sériový výstavní exemplář. Vzhledem k úspěchu 6x6 si ale troufneme tvrdit, že o sériové výrobě této verze není pochyb a že je jen otázkou času, kdy Mercedes začne 4x42 prodávat. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků