Mercedes-Benz 4x4² je menší brácha 6x6. Používá motor z AMG GT

Mercedes-Benz 4x4² je menší brácha 6x6. Používá motor z AMG GT

Poté, co Mercedes oznámil konec výroby G63 AMG 6x6, přichází jeho menší sourozenec. V mnohém si jsou obě auta podobná, ale nové G 500 4x42 má pouze dvě nápravy. A navíc už tahle novinka dostala nový benzinový osmiválec, který se představil spolu se sportovním AMG GT.

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 vzali zákazníci útokem. Je vyprodáno

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 vzali zákazníci útokem. Je vyprodáno

G 500 4x42 používá stejné nápravy, jaké mělo 6x6, na karoserii najdete karbonové díly, nárazník z G63/65 AMG a v interiéru očekávejte výbavu z programu Designo. Nový osmiválec nabízí objem čtyř litrů, dvojité přeplňování a přímý vstřik paliva. V Géčku dává řidiči k dispozici 310 kW (422 k), další technické detaily týkající se dynamiky automobilka zatím nezveřejnila. Nicméně motor samozřejmě plní normu Euro 6.

Podvozek G 500 4x42 nabídne světlou výšku 450 mm, což je pro jízdu v terénu příslib hodně zajímavých vlastností. Nájezdový úhel vpředu je 52°, vzadu 54° a přechodový úhel má 47°. Zároveň se můžete těšit na možnost projet metr hluboký brod. Verze, které budou jezdit po silnici, dostanou disky o velikosti 22" s pneumatikami 325/55 R22. K dispozici ale jsou také terénní pláště nasazené na osmnáctipalcových kolech.

A Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 na závodním okruhu jste už viděli?

A Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 na závodním okruhu jste už viděli?

Nové Géčko samozřejmě používá stálý pohon všech kol a redukci, stejně jako jsou k dispozici uzávěrky všech tří diferenciálů. U každého kola navíc najdeme dvě pružiny a dva tlumiče. Jeden pár pracuje klasicky, druhý má elektronicky nastavitelný tlumič. Řidič si tak může vybrat mezi sportovním nebo komfortním nastavením podvozku.

Mercedes ještě neučinil definitivní rozhodnutí o tom, zda a případně kdy odstartuje sériovou výrobu tohoto speciálu. Vše údajně závisí na tom, jaké budou reakce na tento téměř sériový výstavní exemplář. Vzhledem k úspěchu 6x6 si ale troufneme tvrdit, že o sériové výrobě této verze není pochyb a že je jen otázkou času, kdy Mercedes začne 4x42 prodávat. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 193 078 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2006
Stav: 163 510 km
Cena: 276 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 97 958 km
Cena: 620 000 Kč
Mercedes Viano 2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 969 km
Cena: 372 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 119 323 km
Cena: 480 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků