Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 po špičkové renovaci Väth

V souvislosti se jménem Väth se vám jistě vybaví především ultimativní kreace na základě moderních automobilů Mercedes-Benz, ale Väth, to není pouze tuningu.

Německá společnost Väth Motortechnik Company z bavorského Hösbachu se zabývá také náročnými renovacemi klasických vozů z minulosti značky Mercedes-Benz na té nejvyšší úrovni, což ji výrazně odlišuje od konkurence v podobě „běžných“ ladičských společností. U Väthu na zakázku renovují automobily Mercedes-Benz od Adenauerů přes pagody po 300SL vyrobené po roce 1953.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejnovější dokončený projekt německé ladičské společnosti Väth Motortechnik

Ačkoli si při vyslovení jména Väth vzpomenete především na moderní stavby Mercedes-Benz C250 CGI, Väth V63RS (alias M-B E63 AMG), Mercedes-Benz CL 500 Väth nebo Mercedes-Benz CLS 63 AMG Väth s výkonem 660 koní (485 kW), tentokrát pro vás máme specialitu jiného druhu. Stává se jí znovuzrozený luxusní sedan Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 (W109) z roku 1968, který u Väthu přivedli k novému životu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Čísla 6.3 na zádi naznačují přítomnost opravdu pořádného motoru...

A aby bylo jasno, toto není žádná kocábka pro statickou obhlídku! Již cifra „6.3“ na pravé části víka zavazadlového prostoru totiž naznačuje, že se pod přední kapotou skrývá opravdu pořádný kus motoru. Je jím podélně uložený zážehový osmiválec M100 s objemem 6 332 ccm, který dosahuje výkonu 250 koní (184 kW) při 4 000 ot./min. a točivého momentu 510 Nm již při 2 800 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 v plné své znovuzrozené parádě

Ten vozu umožní zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,5 s a dosáhnout rychlosti 220 km/h. To jsou hodnoty i z dnešního pohledu vynikající, přičemž si dovedete představit, jaké pozdvižení musely budit před takřka půlstoletím. Také tento exemplář, který si můžete prohlédnout na snímcích, vyniká precizním zpracováním, jež je pro renovace firmou Väth Motortechnik typické.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Náležitá pozornost byla věnována všem detailům

Na první pohled vypadá Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 (W109) prakticky tak, jako když vyjel z továrny, přičemž kvalita zpracování kompletní rekonstrukce může být v některých ohledech dokonce lepší. Na první pohled si všimneme snad jen moderních pneumatik a mlhovky na zadním čele karoserie.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků