Mercedes-Benz 3.0 V6 CDI: nový nafťák s třetí generací CR

Na jaro letošního roku chystá Mercedes-Benz zcela nový naftový motor, třílitrový šestiválec s výkonem 165 kW a maximálním točivým momentem 510 Nm. Tento motor nahradí současný šestiválcový motor 320 CDI, který má objem 3.2 l a uspořádání válců v řadě; novinka už používá na místo méně náročné uspořádání do V. Slabší variantou bude motor 280 CDI, který nahradí současný pětiválec 270 CDI a šestiválec 280 CDI, které mají oba řadové uspořádání. Starý 280 CDI má stejný objem jako 320 CDI, zatímco objem motoru 270 CDI odpovídá jeho názvu. Nový 280 CDI bude mít výkon 140 kW a točivý moment 440 Nm.

Kromě snížení emisí, zvýšení výkonu a zachování spotřeby je výhodou nového motoru možnost použít pohon všech kol 4Matic, který je v současné době nabízen pouze s benzínovými šestiválci a osmiválci. To je umožněno kompaktnějšími rozměry motoru. Oba nové motory, 280 CDI a 320 CDI, mají piezoelektrické ovládání vstřikovacích ventilů, což umožňuje zvýšit počet vstřiků na jeden cyklus. Nový motor totiž používá třetí generaci vstřikování common rail. Oběma motorům nechybí mezichladič stlačeného vzduchu a bezaditivní filtr pevných částic. Jako jediný nafťák Mercedes-Benzu bude nabízen s novou automatickou převodovkou 7G-Tronic.

Premiéru si odbude nejprve model 320 CDI, a to v březnu tohoto roku, ohlášeny byly oba nové motory také v nové třídě M.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků