Mercedes-Benz 3.0 V6 CDI: nový nafťák s třetí generací CR

Na jaro letošního roku chystá Mercedes-Benz zcela nový naftový motor, třílitrový šestiválec s výkonem 165 kW a maximálním točivým momentem 510 Nm. Tento motor nahradí současný šestiválcový motor 320 CDI, který má objem 3.2 l a uspořádání válců v řadě; novinka už používá na místo méně náročné uspořádání do V. Slabší variantou bude motor 280 CDI, který nahradí současný pětiválec 270 CDI a šestiválec 280 CDI, které mají oba řadové uspořádání. Starý 280 CDI má stejný objem jako 320 CDI, zatímco objem motoru 270 CDI odpovídá jeho názvu. Nový 280 CDI bude mít výkon 140 kW a točivý moment 440 Nm.

Kromě snížení emisí, zvýšení výkonu a zachování spotřeby je výhodou nového motoru možnost použít pohon všech kol 4Matic, který je v současné době nabízen pouze s benzínovými šestiválci a osmiválci. To je umožněno kompaktnějšími rozměry motoru. Oba nové motory, 280 CDI a 320 CDI, mají piezoelektrické ovládání vstřikovacích ventilů, což umožňuje zvýšit počet vstřiků na jeden cyklus. Nový motor totiž používá třetí generaci vstřikování common rail. Oběma motorům nechybí mezichladič stlačeného vzduchu a bezaditivní filtr pevných částic. Jako jediný nafťák Mercedes-Benzu bude nabízen s novou automatickou převodovkou 7G-Tronic.

Premiéru si odbude nejprve model 320 CDI, a to v březnu tohoto roku, ohlášeny byly oba nové motory také v nové třídě M.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků