Mercedes-Benz 3.0 V6 CDI: nový nafťák s třetí generací CR

Na jaro letošního roku chystá Mercedes-Benz zcela nový naftový motor, třílitrový šestiválec s výkonem 165 kW a maximálním točivým momentem 510 Nm. Tento motor nahradí současný šestiválcový motor 320 CDI, který má objem 3.2 l a uspořádání válců v řadě; novinka už používá na místo méně náročné uspořádání do V. Slabší variantou bude motor 280 CDI, který nahradí současný pětiválec 270 CDI a šestiválec 280 CDI, které mají oba řadové uspořádání. Starý 280 CDI má stejný objem jako 320 CDI, zatímco objem motoru 270 CDI odpovídá jeho názvu. Nový 280 CDI bude mít výkon 140 kW a točivý moment 440 Nm.

Kromě snížení emisí, zvýšení výkonu a zachování spotřeby je výhodou nového motoru možnost použít pohon všech kol 4Matic, který je v současné době nabízen pouze s benzínovými šestiválci a osmiválci. To je umožněno kompaktnějšími rozměry motoru. Oba nové motory, 280 CDI a 320 CDI, mají piezoelektrické ovládání vstřikovacích ventilů, což umožňuje zvýšit počet vstřiků na jeden cyklus. Nový motor totiž používá třetí generaci vstřikování common rail. Oběma motorům nechybí mezichladič stlačeného vzduchu a bezaditivní filtr pevných částic. Jako jediný nafťák Mercedes-Benzu bude nabízen s novou automatickou převodovkou 7G-Tronic.

Premiéru si odbude nejprve model 320 CDI, a to v březnu tohoto roku, ohlášeny byly oba nové motory také v nové třídě M.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků