Mercedes-Benz 190 slaví 40 let. Vznikl, aby šetřil palivo, nakonec se stal rekordmanem své doby

21 komentářů

Xi Xao
6. prosince • 5:56

Proč není v nadpisu, jaký to má dojezd. Když to páni redaktoři neopomenou u každého nadpisu o autě s elektromotorem. To nehejtuju to myslím vážně.To už je takové náboženství

Chytrak
6. prosince • 16:45

Odpověď na tvoji otázku je docela jednoduchá, dojezd benzínových cerzí byl zhuba 600 - 650 km. víc ne. Což není o tolik víc než dnešní elektro. Pomohlo ti to k něčemu?Když už se ptáš na tu elektriku tak ještě jeden parametr - spotřeba energie W201 benzin byla na úrovní 80 kWh na 100 km. Dnešní elektroauta jsou na a pod úrovní 20 kWh na 100 km. Podle mne slušnej rozdíl.

Twan
6. prosince • 19:00

hele a kolik těch kWh bylo třeba na tu baterii? Protože zbytek auta je přece +- na stejné úrovni jako spalovací auto. Jo a energii jsi bral z uhelné, jaderné, nebo větrné elektrárny
? Jo a taky tu baterii....jak ji zlikviduješ až přestane držet kapacitu? Jo a co že se do atmosféry všechno uvolňuje při její výrobě? No povídej, ekologu....a zmiň i kde se berou materiály na její výrobu...a klidně si i zapřeháněj. Ještě to NIKDO nikdy nesumarizoval...hádej proč ekologu :)

BcA. Rozdráždil Lumír
7. prosince • 13:01

Ty seš ale čuramedán. 😄😄😄 Tak hlavně, že výroba spalováků je přímo ekologická. Včetně milionů baterií, které mimochodem také používají. Dovoz PHM na benzínky výroba benzínu v rafinériích. Výroba olejů motorů atd atd atd atd
Náročnost výroby spalováku na energie znečistění planety a spotřebu ropy ( vč plastů olejů PHM) je mnohonásobná!

homer
6. prosince • 18:58

Který ev ujede 500km na jedno nabití? Pomoz mi.

BcA. Rozdráždil Lumír
7. prosince • 12:56

K čemu potřebuješ jet v tahu 500 km A kdy jsi to jel??? Jsi šulin obecný

homer
7. prosince • 16:18

Natankuju za dva litry a nechci pumpu měsíc vidět. Nebudu jak jouda obden voblejzat dobíjecí stojany a tvrdit že miluju promrdávat čas v nákupaku.

petr r. (petrumr)
6. prosince • 20:35

toyota

homer
7. prosince • 12:15

Konkrétně která?

Kankunen
6. prosince • 6:55

Na hladové oko jako auto s elektromotorem.

Alík
5. prosince • 21:19

Měli jsme ho v devadesátkách ve firmě a byl super. Tehdá jsem s ním jel do servisu, to tu ještě byl servis jenom od Helbigů. Jsa veden zkušenostmi s vozy východního bloku, povídám technikovi, že má auto najeto 150 tisíc a kdy se tak bude dělat spojka? Úkosem se na mě podíval a praví: "Pokud nejste Meresjev, tak spojka se mění až ve 300 tisících." A měl pravdu. Auto mělo najeto 270 tisíc, když jsme ho prodávali. Tlumiče měly pořád účinnost 75%. Při STK technik procházel kanálem a říká "To je nuda, tady nic neteče." Spodek byl jenom zaprášený. Ten mnohavrstvý lak byl i po těch kilometrech jako nový. V zatáčkách jezdil "jak po kolejích". Mohlo za to pasívní natáčení zadních kol prostřednictvím řízené deformace příčky zadního ramene. Navíc jsme prý měli za příplatek "taxikářský rejd". Nevím, zda se to dalo objednat, ale auto se otočilo "na pětníku". Pokud k tomu někdo něco víte, budu rád, když mě to objasníte.
Za celou dobu se měnil jenom spotřebák, zadní díl výfuku a stěračový motorek (tehdá stál Kč16.000,-). Ten motorek se měnil jenom proto, že kolega zapomněl, že má přimrzlé stěrače a tím ho spálil.Naprosto skvělé auto.Kdo ví, nechť poví.
Díky, L.M.

Twan
6. prosince • 18:53

Taxikářský rejd jsem nikdy neslyšel, ale dává to smysl, protože to auto najezdilo v součtu snad nejvíce kilometrů jako taxi. Upravit převod řízení není raketová fyzika, takže možná něco takového existovalo, bohužel jsem nenašel žádné informace. Každopádně bych si přál, aby levnější verze aut byly vymýšlené stejně, jako tehdy. Ale to ještě byl svět v pořádku.

!
6. prosince • 21:44

Vím, že se jim narozdíl od jiných vozů při natočení nakláněla dost kola. Možná to je toto.

Michal
5. prosince • 18:24

S tím jezdil J.R Ewing v serialu Dallas.

homer
5. prosince • 19:35

Stodevadesátkou? To byl SL.

Ef
6. prosince • 5:09

V SL jezdil bobby. J. R. Mel tridu s w116 a pozdeji w126..

petr r. (petrumr)
9. prosince • 6:47

Ano, a mercedesy pro film jim prodal kámošův strýc a měli americký rádia, kde neuměly naladit u nás 89.6 jenom po půlce.

homer
7. prosince • 12:02

A tata s mamou Ewingovi?

smějící se bestie 2
5. prosince • 10:46

Jó, tenkrát se vyráběla auta podle přání zákazníků.
Ne jako dnes, podle úředníků neumětelů v Bruseli - jejich nařízením/diktátem !

Xi Xao
6. prosince • 5:58

Prosím tě raději nic nepiš ty chytráku.😄😄😄😄😄😄
a tenkrát jsi dochoval dál a holky tě chtěly víc viď co ještě😆😆😆😆😆😆😆

OnlyTruth
5. prosince • 9:32

parada, w201 mala fakt šmrnc (osobne vsetky okrem w203 mam rad), doma mame w204 , w205 , w206 .. kde mozem povedat, ze w204 je vseobecne najlepsia , ale tak ci tak vsetky su super

Doporučujeme

Články odjinud