Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II slaví 25 let

Před čtvrt stoletím v roce 1990 se na autosalonu v Ženevě představil Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II. Jednalo se vlastně o homologační speciál pro závody skupiny A. Mercedes poháněl řadový čtyřválec 2,5 l o výkonu 173 kW (235 k), jehož hlava byla přepracována společností Cosworth.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vyráběla se i civilní verze bez tohoto bodykitu, ale ta nemá takové kouzlo jako
originál postavený kvůli homologaci závodního vozu pro skupinu A

Výkon se proti první verzi Evo zvednul o 40 koní a nový model akceleroval na stovku za 7,1 sekundy. Maximální rychlost byla 250 km/h. Závodní provedení, které bylo k vidění především v populární sérii DTM, bylo samozřejmě výkonnější. Ve vrcholné formě dosahovalo výkonu přibližně 370 koní.

Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 (1984): rekordman

Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 (1984): rekordman

Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 byla první verze a veřejnost se s ní mohla seznámit v roce 1984 při příležitosti slavnostního otevření nového závodního okruhu Nürburgring. Na exhibiční závod se tu sešli závodníci Formule 1 a mezi nimi i nějaký brazilský mladík Ayrton Senna, kterého v té době ještě nikdo neznal... Jen tak mimochodem tento exhibiční závod vyhrál.

Podle pravidel FIA pro homologaci závodního speciálu skupiny A postavil Mercedes 502 kusů modelů 2.5-16 Evo a 2.5-16 Evo II (500 homologačních kusů v černé a dvě auta navíc stříbrná). Protože je těch aut mnohem méně než tehdejšího BMW M3 E30, stal se z něj vyhledávaný sběratelský artikl. Ceny se pohybují vysoko. Pokud máte zájem o originál s bodykitem, připravte si minimálně 1,5 milionu korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků