Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II slaví 25 let

Před čtvrt stoletím v roce 1990 se na autosalonu v Ženevě představil Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II. Jednalo se vlastně o homologační speciál pro závody skupiny A. Mercedes poháněl řadový čtyřválec 2,5 l o výkonu 173 kW (235 k), jehož hlava byla přepracována společností Cosworth.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vyráběla se i civilní verze bez tohoto bodykitu, ale ta nemá takové kouzlo jako
originál postavený kvůli homologaci závodního vozu pro skupinu A

Výkon se proti první verzi Evo zvednul o 40 koní a nový model akceleroval na stovku za 7,1 sekundy. Maximální rychlost byla 250 km/h. Závodní provedení, které bylo k vidění především v populární sérii DTM, bylo samozřejmě výkonnější. Ve vrcholné formě dosahovalo výkonu přibližně 370 koní.

Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 (1984): rekordman

Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 (1984): rekordman

Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 byla první verze a veřejnost se s ní mohla seznámit v roce 1984 při příležitosti slavnostního otevření nového závodního okruhu Nürburgring. Na exhibiční závod se tu sešli závodníci Formule 1 a mezi nimi i nějaký brazilský mladík Ayrton Senna, kterého v té době ještě nikdo neznal... Jen tak mimochodem tento exhibiční závod vyhrál.

Podle pravidel FIA pro homologaci závodního speciálu skupiny A postavil Mercedes 502 kusů modelů 2.5-16 Evo a 2.5-16 Evo II (500 homologačních kusů v černé a dvě auta navíc stříbrná). Protože je těch aut mnohem méně než tehdejšího BMW M3 E30, stal se z něj vyhledávaný sběratelský artikl. Ceny se pohybují vysoko. Pokud máte zájem o originál s bodykitem, připravte si minimálně 1,5 milionu korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků