Mercedes B55: malé „Béčko” s velkým V8

Přímo Mercedes opatřil svůj kompaktní model B osmiválcem s výkonem téměř 400 koní. Nechybí ani pohon zadních kol. K čemu to?

Pokud máte podobně bizarní kreace rádi a po některé z nich toužíte, nechte si v tomto případě zajít chuť, protože značka Mercedes-Benz prohlásila, že jde o jediný prototyp. Jde o iniciativu několika zaměstnanců továrny koncernu Daimler v Rastattu, kteří během jedné přestávky vymysleli, že by pod krátkou kapotu kompaktního modelu řady B vměstnali osmiválcový motor s enormním výkonem. A vedení tento odvážný projekt podpořilo, ačkoli jeho skutečný význam nám zůstává utajen.

Je to opravdový ďábel v andělském balení, neboť na první pohled se prakticky neliší od sériového provedení. A totéž platí i o interiéru, kde si všimneme snad jen otáčkoměru s červeným polem až na hranici 8 000 ot./min. Technika se ale změnila zásadně.

Dvanáctičlenný tým si vzal do parády bílý Mercedes-Benz v provedení B200 CDI a původní vznětové srdce nahradili robustním osmiválcem řady M273 s objemem 5,5 l, převzatý ze sedanu E500. A jeho výkonové parametry jsou s ohledem na rozměry a hmotnost vozu znamenité. Osmiválcový motor s atmosférickým plněním dosahuje výkonu 383 koní (282 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 530 Nm a navazuje na něj známá sedmistupňová převodovka 7G-Tronic s automatizovaným řazením. Jak je patrno z přiložených snímků, motorový prostor vypadá opravdu zaplněně, ale úhledně. Na fotkách zaznamenáme také osmnáctipalcové lité ráfky AMG nebo interiér čalouněný kombinací kůže a Alcantary.

Ale je zde ještě jedna zásadní konstrukční odlišnost. Skupina mladých konstruktérů totiž podvozek vozu přepracovala na pohon zadních kol. Díky tomu lze tuto bizarní stavbu ovládat, navíc vznikl prostor pro již zmíněnou převodovku G-Tronic, již si vypůjčili z jednoho vyřazeného sedanu E430. Ačkoli se jedná o „hračku pro velké kluky“, nezůstala stranou zájmu ani aktivní bezpečnost. Podvozek je opatřen nově kalibrovanými soustavami ABS, ASR a ESP, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. „Brutálnímu béčku“ naměřili zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,2 s.

Celá stavba trvala 8 měsíců a na konci stanul stroj, který by byl schopen utkat se s nejlepšími zástupci kategorie hot-hatch. Zda firma použije něco z této kreace i pro sériovou výrobu, na to si musíme ještě počkat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz B55
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 28 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků