Mercedes ani BMW se do USA se čtyřválci neodváží

34 komentářů

EF
30. dubna • 9:38

Tak i já si přisadím. Mám Volvo S80 3,2 l benzín a auto při jízdě plynulou a svižnou jízdou bede okolo 9,2 l, na dálnici při rychlostech do 150 km okolo 11 l ave městě okolo 15 l. počítač ukazuje dlouhodobý průměr 10,5 l. Kolega má to samé v D5 a spotřeba je zhruba o 2 litry nižší. řeč je samozřejmě o automatech.

Petr
3. května • 11:17

Pochop, ze tohle je na nic udaj ... pokud tydne najezdis 800km dalnice a 100km mesto tak je jasny ze prumer muze byt kolem 10. Opacne pokud jezdis svizne ve meste a okoli tak prumer vyrazne stoupa...proto jsou udaje typu ja jezdim za tolik a tolik irelevantni. Ani spritmonitor vetsinou neukazuje nic jineho nez mimomestsky provoz dlouhe km.

Petr
29. dubna • 12:58

Jak to kurna delate ... ja ma spotrebu 11-13 kombi, at jezdim s R6 nebo V6:)...8litru je real tak ve 110-120 na dalnici na tempomat

Ja
30. dubna • 6:44

Ja mam kombi na 2.5TDI asi 7.7 podle kompa a to se s tim nesmolim

Petr
30. dubna • 11:02

No ale ja mluvim o benzinu ... proste spotreba kolem 9 je holy nesmysl a jestli uz s tim nekdo jezdi jak s hnojem, tak si mel koupit do mesta HTP:D ... k cemu silny motor se kterym se jezdi na spotrebu. Moc se bavim, kdyz se porad nekdo pta za kolik mi to jezdi a ze to velke benziny jsou nesmysl:D

homer
30. dubna • 9:32

naftovej osobák co si dlouhodobě vezme přes 6 l/100km je ekonomická zhovadilost

Bob
1. května • 11:07

Ale proč jako? Nafta mi bere dlouhodobě 11, srovnatelný benzín by bral asi 15-16. Ale asi jezdím divně

Leon78
29. dubna • 7:42

Už několikrát jsem viděl v článcích, že se pomlouvá spotřeba nízkoobjemových přeplňovaných motorů s vyšším výkonem.
Mohl by mi někdo vysvětlit, proč tomu tak je?
Podle mého názoru nejspíše tím, že je motor tak nízké spotřeby schopen dosáhnout, ale řidič stejně využívá potenciál výkonu motoru k jízdě, což si samozřejmě musí vzít i více paliva. (Když chci energii použít k akceleraci, musím ji také někde dodat.)
Jinak by si mohl koupit klidně výkonově slabší motor.

RedBaron
29. dubna • 8:56

Turbomotor funguje optimálně při nízké až střední zátěži, tam je jeho účinnost perfektní. Ale jakmile se jede "na krev", proti srovnatelně výkonnému atmosférickému motoru baští okolo dvojnásobku.

Dusan
29. dubna • 11:56

Problem je ovsem v posledni dobe, kdy se zacina s extremnim downsizingem jehoz vysledkem je, ze v oblasti "na krev" muze takovy motor stravit velkou cast sveho zivota. Ono umistit nejake 1.4 turbo do MPVcka ci SUVcka neni uplne ten nejlepsi napad.

RX8
29. dubna • 8:48

Objem nicim nenahradis - ty turbovyhoneny motory zas tak super nejsou - i s 3.5V6 se da jezdit za 7.5 v aute stredni tridy a kultivovanost 6valce je uplne nekde jinde ....

Jirka
29. dubna • 11:25

Včera jsem měl možnost vyzkouset Seata Ibi.1.9 TDI načipovanou se 125k, nic moc jasný,ale za svého myšáka 1.8 s 90KW bych to v životě nevyměnil. Největší chybu jsem udělal když jsem prodal BMW 6V a koupil jsem Alfu Rom. Ještě doma mám hlinikáče Z bavora,čtyřdíra v supr stavu,nemá někdo zájem?

Radek Ondrášík
29. dubna • 8:53

Ano, z kopce na volnobeh proc ne.

RX8
29. dubna • 9:02

To mluvis z hladu nebo ze zkusenosti? Kolik mas najeto s motorama o objemu 3L a vic? BTW podle nicku muzes videt ze zrovna nemam nutnost obhajovat velkoobjemovy motory ....

Radek Ondrášík
29. dubna • 9:06

Nicku jsem tu uz videl tolik, ze dle nich by mel kazdy druhy Lambo a vilu na riviere, takze zhruba to k anonymnim vykrikum na internetu.Najeto s podobnymi motory mam dost, kolik presne netusim, nepocitam kazdy kilometr v kazdem aute. 7.5 l s motory 3,5 V6 apod. je zhruba stejne dosazitelne, jako u HTP tech jejich 6 litru pri 160 nebo 3 litry pri mestskem jezdeni s TDI. Ale jo, ono to pujde, ale tak po rovine na tempomat pri 70 kmh s vetrem v zadech a modlenim se. Bezne dosazitelna spotreba na jakykoli delsi usek to neni.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jirka
29. dubna • 11:14

Nezlob se na ně, on totiž má každý u svého autika takovou touhu přesvědčit druhé, že mu to jezdí za mín než ve skutečnosti papá.:-)))

josé
29. dubna • 22:36

... autik ... papá.
Božínku!

RX8
29. dubna • 9:16

Hahaha - evidente nevis o cem mluvis. Poradna 3.5V6 bude mit pri 70km/h tak 1200 otacek, to ani nevim kolik by to zralo. Ale pri 110 si to v pohode bezne brumla pod 2000 a to fakt moc nezere ....BTW ja sou tou RX fakt jezdim a zere mi to tak 12-15 (nekdy i vic). Docela dost na 1.3ku, ale za tu legraci to stoji ...

WISAStar
29. dubna • 9:21

Cech proste nepochopi ze 2.0 v mondeu zere min nez 1.6..... proste vidi mensi objem tak to musi i min zrat :-D Ale ze ma auto 1500 kg to ho nezajima. Jezdil sem se ctyrma trilitrama a 7 litru spotreba mimo mesto nebyla problem. Mesto uz bylo za 12-13 a plnej knedlik okolo 18-19. Ale chod sestivalce nic nenahradi..

Jirka
29. dubna • 11:08

Celkem souhlasím, ještě jsi se zapoměl zmínit o profilu krajiny, zda jezdíš v kopcích či po rovině. A doufám že nesrovnáváš naftaky s benzínem. Nějaké auto jsem už zažil a u nás v podkrnoší bych volil větší obsah. Je ovšem také pravda,že vybavenost motorů je dnes mnohem lepší než třeba před 5 lety.Chci říci,že 1.4 může mít 100 kobyl jako 2.0.

Radek Ondrášík
29. dubna • 9:25

Jasna paka, normalne nas ctyrlitr jezdi za 5-6 litru, nalozeny, tak kilo pade po okresce. Kdyz se hamujeme, tak jde i ke trem litrum.

petr
29. dubna • 10:11

ja predpokladam, ze to byla reakce na predchozi odpoved a zkousel ji zesmesnit, ale nikdo z tech co pozdeji reagovali to nepochopili :)

Radek Ondrášík
29. dubna • 10:15

;)

WISAStar
29. dubna • 9:35

pane ondrasiku to ze vase htp zere pri svejch smrtelnejch 120 kmh 12/100 neznamena ze trilitr zere pri stejne rychlosti 40/100 :-D

Radek Ondrášík
29. dubna • 9:44

no okej, koukam, ze nekolika pubertakum asi zkratili dneska vyuku...

RX8
29. dubna • 9:31

Paneboze a takovyhleho cloveka zamestnavate? Pak to ma mit nejakou uroven ... ach jo ...

Radek Ondrášík
29. dubna • 9:44

RX: hele mne tu nikdo nezamestnava, neplette si mne s tim redaktorem, co tu psal kdysi!

Marty
29. dubna • 10:28

Já jezdím s 2,7 V6 za 9,2 (průměr za 2650 km), a ano, za 7,7 už sem jel taky, stylem klobouk, průměr za 80 km na mělnicku nebo hradecku..
Dá se to ale musí být rovinka a moc na to nešlapat...

Leonardo
29. dubna • 11:36

Ale jo, s 3.2 V6 se da ject za malo, treba za 8.5 pri pomerne nadstandardni dalnicni rychlosti.
Ve meste je to uz ale horsi. A automat, ani 235mm siroke gumy tomu nepridaji.Verim tomu, ze s nejakou 2.0T bych mel spotrebu o neco mensi, hlavne ve meste a hlavne kdyby to nebyl automat, atd... Ale za jinak srovnatelnych podminek (stejnej jizdni styl, stejnej pomer mesto/mimomesto, stejne siroke gumy, stejne velke a tezke auto, stejnej automat, ...) ten rozdil velkej nebude.A ano, kdyby si clovek poridil nejakou atmosferickou 1.8, bude jezdit za min. Ale jen pokud bude jezdit umerne tomu motoru, tedy pomaleji, duchodcovsteji. Pokud se bude snazit dynamikou a rychlosti "dohnat" tu V6, mozna ji ve spotrebe predezene!Kazdopadne je uchylne davat ctyrvalec do BMW ci Medaku! Jednak se tim spotreba moc nezlepsi a i kdyby ano, usetrena tisicovka mesicne na PHM je uplne nic oproti nakladum na servis, pojistku a leasing takoveho auta. Pokud nekdo chce trochu usetrit palivo, at radeji zkusi pouvazovat treba o naftovem 335d... to ho aspon nebude nutit vytocit motor na 7000ot, kdyz se bude chtit normalne rozject a nezdrzovat na semaforech :-D

Jirka
29. dubna • 11:11

co máš za mašinku? tu spotřebu jsi ani trošku nesnížil?

Radek Ondrášík
29. dubna • 10:38

S tím taky souhlasím, že se to dá, ale ne normální jízdou.

RX8
29. dubna • 9:31

Paneboze a takovyhleho cloveka zamestnavate? Pak to ma mit nejakou uroven ... ach jo ...

risomas
29. dubna • 7:55

Samozremje papierova spotreba je merana stylom dochodca. Skutocne tak jazdia iba socky vo fabkach. Turbomotor ked vyuzivas tak ta spotreba urcite nebude nizsia ako atmosfery s rovnakym vykonom

Jirka
29. dubna • 10:59

Vyjádřil ses jasně, děkujem odejděte!

Doporučujeme

Články odjinud