Mercedes ani BMW se do USA se čtyřválci neodváží

Zatímco v Evropě jsou čtyřválcové zážehové i vznětové motory značek BMW a Mercedes-Benz dobře známé, v USA se nabízí jen šesti a víceválce. Obě automobilky před časem oznámily, že i za oceán hodlají vtrhnout se svými čtyřválci, ale jak se zdá, dochází jim kuráž. BMW zde v roce 1999 naposledy nabízelo nepříliš úspěšný čtyřválec 318ti, zatímco Mercedes odtud před nějakými pěti lety stáhl čtyřválcové modely tříd C a SLK. Zdá se, že požadavky na papírovou hospodárnost provozu a nízké emise budou muset ustoupit základním charakteristikám motorů skutečně luxusních vozů - vysokému výkonu a kultivovanému chodu.

BMW přitom připravuje nový zážehový čtyřválec s dvojitým přeplňováním a přímým vstřikováním, který se objeví v modelech 1, 3, připravovaném X1 a X3 další generace, má disponovat stejnými parametry jako současné šestiválce, ovšem při nesrovnatelně nižší (papírově) resp. vyšší (ve skutečnosti) spotřebě benzínu. Na druhou stranu jsou stávající konvenční šestiválce výrobně levnější, také z tohoto důvodu proto BMW počká s jeho uvedením v USA teprve na to, až vláda představí své limity na papírovou spotřebu. Mercedes přitom minulý měsíc představil svoji studii E250 Bluetec, pod jehož kapotou se objevil vznětový čtyřválec 2,2 l s výkonem 204 koní (150 kW) a průměrnou spotřebou pod 6 l/100 km, jenž časem zamíří i do vozů tříd C a GLK. Rovněž Mercedes uvedení tohoto čtyřválce na trhy USA stále zvažuje.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků