Mercedes ani BMW se do USA se čtyřválci neodváží

Zatímco v Evropě jsou čtyřválcové zážehové i vznětové motory značek BMW a Mercedes-Benz dobře známé, v USA se nabízí jen šesti a víceválce. Obě automobilky před časem oznámily, že i za oceán hodlají vtrhnout se svými čtyřválci, ale jak se zdá, dochází jim kuráž. BMW zde v roce 1999 naposledy nabízelo nepříliš úspěšný čtyřválec 318ti, zatímco Mercedes odtud před nějakými pěti lety stáhl čtyřválcové modely tříd C a SLK. Zdá se, že požadavky na papírovou hospodárnost provozu a nízké emise budou muset ustoupit základním charakteristikám motorů skutečně luxusních vozů - vysokému výkonu a kultivovanému chodu.

BMW přitom připravuje nový zážehový čtyřválec s dvojitým přeplňováním a přímým vstřikováním, který se objeví v modelech 1, 3, připravovaném X1 a X3 další generace, má disponovat stejnými parametry jako současné šestiválce, ovšem při nesrovnatelně nižší (papírově) resp. vyšší (ve skutečnosti) spotřebě benzínu. Na druhou stranu jsou stávající konvenční šestiválce výrobně levnější, také z tohoto důvodu proto BMW počká s jeho uvedením v USA teprve na to, až vláda představí své limity na papírovou spotřebu. Mercedes přitom minulý měsíc představil svoji studii E250 Bluetec, pod jehož kapotou se objevil vznětový čtyřválec 2,2 l s výkonem 204 koní (150 kW) a průměrnou spotřebou pod 6 l/100 km, jenž časem zamíří i do vozů tříd C a GLK. Rovněž Mercedes uvedení tohoto čtyřválce na trhy USA stále zvažuje.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků