Zatímco v Evropě jsou čtyřválcové zážehové i vznětové motory značek BMW a Mercedes-Benz dobře známé, v USA se nabízí jen šesti a víceválce. Obě automobilky před časem oznámily, že i za oceán hodlají vtrhnout se svými čtyřválci, ale jak se zdá, dochází jim kuráž. BMW zde v roce 1999 naposledy nabízelo nepříliš úspěšný čtyřválec 318ti, zatímco Mercedes odtud před nějakými pěti lety stáhl čtyřválcové modely tříd C a SLK. Zdá se, že požadavky na papírovou hospodárnost provozu a nízké emise budou muset ustoupit základním charakteristikám motorů skutečně luxusních vozů - vysokému výkonu a kultivovanému chodu.
BMW přitom připravuje nový zážehový čtyřválec s dvojitým přeplňováním a přímým vstřikováním, který se objeví v modelech 1, 3, připravovaném X1 a X3 další generace, má disponovat stejnými parametry jako současné šestiválce, ovšem při nesrovnatelně nižší (papírově) resp. vyšší (ve skutečnosti) spotřebě benzínu. Na druhou stranu jsou stávající konvenční šestiválce výrobně levnější, také z tohoto důvodu proto BMW počká s jeho uvedením v USA teprve na to, až vláda představí své limity na papírovou spotřebu. Mercedes přitom minulý měsíc představil svoji studii E250 Bluetec, pod jehož kapotou se objevil vznětový čtyřválec 2,2 l s výkonem 204 koní (150 kW) a průměrnou spotřebou pod 6 l/100 km, jenž časem zamíří i do vozů tříd C a GLK. Rovněž Mercedes uvedení tohoto čtyřválce na trhy USA stále zvažuje.