Mercedes-AMG slaví úspěch Rudé svině. Trojice speciálů však závodit nebude

Moderní závoďáky Mercedesu oslavují jednu legendární a zatraceně rychlou limuzínu.

Letošní ročník vytrvalostního závodu 24 hodin ve Spa je pro Mercedes a přesněji divizi AMG důležitým výročím. Přesně před 50 lety zde totiž převedla neskutečný výkon upravená limuzína AMG 300 SEL 6.8, kterou dnes nikdo nenazve jinak než Rudá svině (Rote Sau). Právě ona započala slavnou éru tehdy ještě nezávislého úpravce AMG.

Rudou svini v roce 1971 dovezla v belgickém Spa posádka Schickentanz/Heyer na celkové druhé místo, a to vůči podstatně lehčí a závody osvědčené technice. Toto umístění pro zavalitou limuzínu jednoduše nikdo nečekal. Kompletní příběh nezvyklého závoďáku jsme už v minulosti přinesli. A teď Mercedes-AMG oslavuje zmíněné výročí trojicí novodobých závodních strojů.

Přesněji se jedná o edici „50 Years Legend of Spa“, do které zapadá jak poslední Mercedes-AMG GT3, tak jeho dřívější specifikace z roku 2016 a rovněž staré SLS AMG GT3. Všechny vozy jsou samozřejmě vyvedeny v červeném zbarvení s dodatečnými polepy, odkazujíc na barvy Rudé svině. Uvnitř nechybí výroční plaketa s podpisem Hanse Wernera Aufrechta, jednoho ze zakladatelů AMG, nebo speciální polstrování karbonových skořepin.

Rudá svině započala úspěšnou éru AMG. Ukázala světu, zač je toho hrubá síla

Rudá svině započala úspěšnou éru AMG. Ukázala světu, zač je toho hrubá síla

Zaměření spíše na sběratele a zámožné účastníky okruhových dnů pak dokazuje fakt, že jednotlivé exempláře nezamíří k zákazníkům se závodní homologací FIA. To rovněž znamená, že motory těchto vozů nejsou přiškrcené dle regulí pro třídu GT3. Pod kapotami tak pracují atmosférické 6,3litrové V8 o maximálním výkonu 650 koní (478 kW). Zbytek specifikace ale jinak odpovídá plně závodním ekvivalentům.

Každého modelu speciální edice je vyroben pouze jeden kus, více jich Mercedes-AMG nechystá. Dřívější specifikace Mercedesu-AMG GT3 z roku 2016 je pak šasi č. 100, zatímco pro tvorbu výročního SLS AMG GT3 (vyráběného do roku 2015) sáhla automobilka po posledním dostupném šasi, které měla ve skladu.

Tři úrovně šílenosti. Německý tuner dostal z Mercedesu-AMG S63 940 koní!

Tři úrovně šílenosti. Německý tuner dostal z Mercedesu-AMG S63 940 koní!

Trojice výročních závoďáků bude vystavena během podniku 24 hodin ve Spa. Za současné AMG GT3 (2020) v edici „50 Years Legend of Spa“ chce značka 575.000 eur (asi 14,7 milionu korun), za předchozí specifikaci AMG GT3 (2016) žádá rovných 500.000 eur (asi 12,8 mil. korun), nejdráž vyjde SLS AMG GT3 za 650.000 eur (asi 16,6 mil. korun).

AMG

AMG je německá společnost, která se zabývá závodními úpravami a sportovním tuningem vozů Mercedes-Benz. Společnost byla založena v roce 1967 dvojicí Hans Werner Aufrecht a Erhard Melcher. Většinou se značka uvádí jako Mercedes-AMG.

Mercedes-AMG GT Black Series • Mercedes-AMG GLB

DS 4 je synonymem pařížského luxusu. Už jsme se svezli a máme dobré zprávy

DS 4 PureTech a E-Tense

Tři roky po ukončení výroby se vrací DS 4 ve druhé generaci. Jak jezdí, jsme vyzkoušeli v zemi, kde je tenhle kompaktní model s nádechem luxusu doma: ve Francii.

včera | David Šprincl | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Arteon R 2.0 TSI SB: Chladnokrevně efektivní bijec v kvádru

Vokswagen Arteon R Shooting Brake

Velké benzinové kombi s pořádnou porcí výkonu a bez elektromotorů? Do budoucna půjde o stále vzácnější zboží. V téhle formě je snadné odpustit mu i drobné nedokonalosti.

14.  9.  2021 | Richard Herbich | 35 příspěvků
Poprvé za volantem nové Dacie Duster: Opět se vyplatilo poslouchat zákazníky

Dacia Duster TCe 130 EDC

Nové funkce, automatická převodovka, lepší interiér. Facelift dokazuje, že skvělá Dacia Duster může být ještě lepší.

12.  9.  2021 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků