Mercedes-AMG SL bude mít světovou premiéru ve čtvrtek 28. října v 16:00.

Mercedes-AMG SL bude mít světovou premiéru ve čtvrtek 28. října v 16:00.

První fotky silně maskovaných prototypů nové, v pořadí již osmé generace vlajkového roadsteru SL nám Mercedes ukázal již loni v srpnu.

První fotky silně maskovaných prototypů nové, v pořadí již osmé generace vlajkového roadsteru SL nám Mercedes ukázal již loni v srpnu.

Teď německá značka potvrzuje, že testování novinky nastupuje do finále se zkušebními jízdami v mrazivém Švédsku, načež model čeká i konečné ladění na Severní smyčce Nürburgringu.

Teď německá značka potvrzuje, že testování novinky nastupuje do finále se zkušebními jízdami v mrazivém Švédsku, načež model čeká i konečné ladění na Severní smyčce Nürburgringu.

Na nových fotkách už mají prototypy nového SL lehčí kamufláž, která odhaluje příbuznost vozu minimálně po designové stránce se současným kupé a roadsterem AMG GT.

Na nových fotkách už mají prototypy nového SL lehčí kamufláž, která odhaluje příbuznost vozu minimálně po designové stránce se současným kupé a roadsterem AMG GT.

Ostatně vývoj modelu je nyní kompletně v rukách divize AMG. Komfort pro cestování na dlouhých trasách by však neměl roadsteru s konfigurací 2+2 chybět.

Ostatně vývoj modelu je nyní kompletně v rukách divize AMG. Komfort pro cestování na dlouhých trasách by však neměl roadsteru s konfigurací 2+2 chybět.

Ve Švédsku inženýři prověřovali i pohon všech kol 4Matic+, který dostane SL vůbec poprvé.

Ve Švédsku inženýři prověřovali i pohon všech kol 4Matic+, který dostane SL vůbec poprvé.

Schopnosti a odolnost se pak řešily také v případě nového mechanismu elektricky ovládané plátěné střechy, která nebude v nabídce modelu chybět ani v červené barvě.

Schopnosti a odolnost se pak řešily také v případě nového mechanismu elektricky ovládané plátěné střechy, která nebude v nabídce modelu chybět ani v červené barvě.

Mercedes-Benz nám jen pár dnů před premiérou  nové generace limuzíny třídy S  prezentuje i vůbec první oficiální fotografie nového roadsteru SL. 

Mercedes-Benz nám jen pár dnů před premiérou nové generace limuzíny třídy S prezentuje i vůbec první oficiální fotografie nového roadsteru SL. 

Novinka nyní zahájila finální etapu vývojového programu s maskovanými prototypy na silnicích. Odhalení bychom se měli dočkat někdy v průběhu příštího roku.

Novinka nyní zahájila finální etapu vývojového programu s maskovanými prototypy na silnicích. Odhalení bychom se měli dočkat někdy v průběhu příštího roku.

Určité proporce nové generace SL si už můžeme z prototypů odvodit – dlouhá kapota, krátká zakulacená záď nejspíš po vzoru AMG GT, rovněž doplněná o úzké LED svítilny.

Určité proporce nové generace SL si už můžeme z prototypů odvodit – dlouhá kapota, krátká zakulacená záď nejspíš po vzoru AMG GT, rovněž doplněná o úzké LED svítilny.

Automobilka ostatně potvrzuje, že tentokrát byl kompletní vývoj roadsteru svěřen do rukou sportovní divize AMG. Komfort pro cestování na dlouhých trasách by však neměl novince chybět.

Automobilka ostatně potvrzuje, že tentokrát byl kompletní vývoj roadsteru svěřen do rukou sportovní divize AMG. Komfort pro cestování na dlouhých trasách by však neměl novince chybět.

 „Myslím, že je čas na lehčí změnu charakteru SL a přivést zpět trochu historie s cestovním DNA modelu,“  uvedl dříve bývalý šéf AMG Tobias Moers (ještě před svým odchodem k Aston Martinu).

„Myslím, že je čas na lehčí změnu charakteru SL a přivést zpět trochu historie s cestovním DNA modelu,“ uvedl dříve bývalý šéf AMG Tobias Moers (ještě před svým odchodem k Aston Martinu).

S vývojem u AMG se nicméně objevuje možnost použití nové lehké platformy, kterou by později využila právě i nová generace AMG GT.

S vývojem u AMG se nicméně objevuje možnost použití nové lehké platformy, kterou by později využila právě i nová generace AMG GT.

Po stránce motorizací se očekává základ v podobě řadových šestiválců, dále směřující k výkonným osmiválcovým verzím.

Po stránce motorizací se očekává základ v podobě řadových šestiválců, dále směřující k výkonným osmiválcovým verzím.

Pravděpodobný je i příchod elektrifikované techniky, a to nejen po stránce mild-hybridů, ale i plug-in hybridní varianty.

Pravděpodobný je i příchod elektrifikované techniky, a to nejen po stránce mild-hybridů, ale i plug-in hybridní varianty.

Mercedes pomalu odhaluje novou generaci roadsteru SL. Po upoutávkách  s maskovanými prototypy  a  představením konstrukce  otevřeného modelu nám německá značka již naplno ukazuje také interiér.

Mercedes pomalu odhaluje novou generaci roadsteru SL. Po upoutávkách s maskovanými prototypy a představením konstrukce otevřeného modelu nám německá značka již naplno ukazuje také interiér.

Novinka se přitom vrací ke konfiguraci míst 2+2, kterou mělo SL naposledy u generace R129 z let 1989 až 2001.

Novinka se přitom vrací ke konfiguraci míst 2+2, kterou mělo SL naposledy u generace R129 z let 1989 až 2001.

Nová generace bude tedy chtít zajistit komfort na delších cestách, ačkoliv zadní sedačky poslouží především pro cestující s menším vzrůstem či děti nebo pro dodatečné uložení zavazadel.

Nová generace bude tedy chtít zajistit komfort na delších cestách, ačkoliv zadní sedačky poslouží především pro cestující s menším vzrůstem či děti nebo pro dodatečné uložení zavazadel.

Jinak připomíná styl kabiny a architektura palubní deska limuzínu třídu S. Kabriolet nicméně přichází s jednou vlastní vychytávkou.

Jinak připomíná styl kabiny a architektura palubní deska limuzínu třídu S. Kabriolet nicméně přichází s jednou vlastní vychytávkou.

Velký uprostřed zasazený displej infotainmentu lze totiž částečně naklonit dopředu. Řidič tak může v otevřeném autě zmírnit odrazy slunce na lesklém povrchu obrazovky, jak zrovna potřebuje.

Velký uprostřed zasazený displej infotainmentu lze totiž částečně naklonit dopředu. Řidič tak může v otevřeném autě zmírnit odrazy slunce na lesklém povrchu obrazovky, jak zrovna potřebuje.

Displej přístrojového štítu je poté z obdobného důvodu schován ve stínu hluboké kapličky před řidičem. Na palubě se objevuje i nejnovější volant Mercedesu s dotykovými plochami.

Displej přístrojového štítu je poté z obdobného důvodu schován ve stínu hluboké kapličky před řidičem. Na palubě se objevuje i nejnovější volant Mercedesu s dotykovými plochami.

Na odhalení exteriéru nového SL si ještě musíme počkat. O vnitřnostech ale Mercedes již pár detailů vypustil. Nová konstrukce pochází od divize AMG, která má vývoj SL na starosti.

Na odhalení exteriéru nového SL si ještě musíme počkat. O vnitřnostech ale Mercedes již pár detailů vypustil. Nová konstrukce pochází od divize AMG, která má vývoj SL na starosti.

Oproti předchozí generaci má novinka zajistit o 18 % vyšší torzní tuhost, a tedy i vyšší úroveň bezpečnosti a lepší jízdní vlastnosti. Elektricky ovládaná střecha bude u nového SL plátěná.

Oproti předchozí generaci má novinka zajistit o 18 % vyšší torzní tuhost, a tedy i vyšší úroveň bezpečnosti a lepší jízdní vlastnosti. Elektricky ovládaná střecha bude u nového SL plátěná.

Vůbec poprvé pak SL přijede s pohonem všech kol 4Matic+. Po stránce motorizací se zatím očekává základ v podobě řadových šestiválců, dále směřující k výkonným osmiválcovým verzím.

Vůbec poprvé pak SL přijede s pohonem všech kol 4Matic+. Po stránce motorizací se zatím očekává základ v podobě řadových šestiválců, dále směřující k výkonným osmiválcovým verzím.

Pravděpodobný je i příchod elektrifikované techniky, a to nejen po stránce mild-hybridů, ale i plug-in hybridní varianty.

Pravděpodobný je i příchod elektrifikované techniky, a to nejen po stránce mild-hybridů, ale i plug-in hybridní varianty.

Spekulace o vrcholné verzi tak padají na hybrid označený jako SL 73, který by mohl zajistit výkon přes 800 koní (588 kW).

Spekulace o vrcholné verzi tak padají na hybrid označený jako SL 73, který by mohl zajistit výkon přes 800 koní (588 kW).

Více podrobností se určitě dozvíme postupně s dalšími upoutávkami. Samotnou premiéru chystá Mercedes ještě na letošní rok, přesné datum ale zatím neznáme.

Více podrobností se určitě dozvíme postupně s dalšími upoutávkami. Samotnou premiéru chystá Mercedes ještě na letošní rok, přesné datum ale zatím neznáme.

 Zdroj: Mercedes-AMG

| Zdroj: Mercedes-AMG

 Zdroj: Mercedes-AMG

| Zdroj: Mercedes-AMG

 Zdroj: Mercedes-AMG

| Zdroj: Mercedes-AMG

 Zdroj: Mercedes-AMG

| Zdroj: Mercedes-AMG

 Zdroj: Mercedes-AMG

| Zdroj: Mercedes-AMG

První fotky silně maskovaných prototypů nové, v pořadí již osmé generace vlajkového roadsteru SL nám Mercedes ukázal již loni v srpnu.
Teď německá značka potvrzuje, že testování novinky nastupuje do finále se zkušebními jízdami v mrazivém Švédsku, načež model čeká i konečné ladění na Severní smyčce Nürburgringu.
Na nových fotkách už mají prototypy nového SL lehčí kamufláž, která odhaluje příbuznost vozu minimálně po designové stránce se současným kupé a roadsterem AMG GT.
Ostatně vývoj modelu je nyní kompletně v rukách divize AMG. Komfort pro cestování na dlouhých trasách by však neměl roadsteru s konfigurací 2+2 chybět.
34
Fotogalerie

Mercedes-AMG SL se oficiálně představí už za týden. Co o novince zatím víme?

Nová generace oblíbeného modelu nahradí tu předchozí po deseti letech. Premiéra bude 28. října.

Nová generace vlajkového dvoudveřáku automobilky Mercedes-Benz na sebe láká už opravdu dlouho. Nyní už ale konečně víme, kdy bude s čekáním konec. Nejnovější zprávy přicházejí z Affalterbachu. Jak už se totiž vědělo, model SL si vzala pod svá křídla sportovní divize. Mercedes-AMG SL bude mít světovou premiéru ve čtvrtek 28. října v 16:00.

Premiéra proběhne online a sledovat ji můžete pod tímto odkazem. Co zatím o osmé generaci modelu víme? Jak už bývá zvykem, ladění proběhlo všude možně po světě. Vedle mrazivého Švédska navštívili testovací jezdci samozřejmě i Nürburgring. Podle fotografií kamuflovaných vozů byla vidět designová příbuznost s roadsterem AMG GT.

Vůbec poprvé bude mít model SL pohon všech kol 4Matic+, který se testoval právě ve Švédsku. Očekává se, že pod kapotou budou šestiválce a osmiválce. Téměř jistá je i plug-in hybridní varianta. Vrchol v podobě SL 73 by měl mít 800 koní, ale zatím to jsou vše jen spekulace.

SL se vrátí ke konfiguraci míst 2+2 a slibuje o 18 % větší torzní tuhost. Elektricky ovládaná střecha bude plátěná. Automobilka nám dokonce ukázala už i interiér. Zajímavé je třeba to, že infotainment lze naklánět pro zmírnění odrazů slunce při jízdě se staženou střechou. Digitální přístrojový štít je zase schován v hluboké kapličce. Více se toho o novém Mercedesu-AMG SL dozvíme až při premiéře. Očekávání jsou vysoká.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud