V základní motorizaci bude Mercedes-AMG Sl dávat mnohým jistě smysl. I když to tak na první pohled nemusí vypadat.
Aktuální generace Mercedesu-AMG SL se díky emisním normám vrátila po více než šesti dekádách také k čtyřválcovému motoru. Vedle dvakrát přeplňovaného osmiválce tak mild-hybridní motor M139 o objemu 2,0 litru zastupuje základní variantu. Disponuje výkonem 280 kW (380 koní) v 6750 otáčkách, s autem zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a dosáhne rychlosti 275 km/h. Navíc je to pouze zadokolka.
Nyní už má tato motorizace také české ceny. Mercedes-AMG SL 43 stojí 3.257.320 Kč. Oproti osmiválci SL 55 4Matic+ tak sice ušetříte více než milion korun, ale na druhou stranu jde o nejdražší auto se čtyřválcovým motorem na trhu. Částka to ale nemusí být finální, po zvolení motoru se vám otevírá obsáhlý katalog příplatkové výbavy.
Za pár desítek tisíc jsou pro AMG SL 43 různé designové pakety, třeba chromované lišty exteriéru za 29.968 Kč nebo sada AMD Night za 23.659 Kč. Žlutý lak je bez příplatku, za ostatní se dává minimálně 42.586 Kč. Sada Premium za 183.401 Kč pak obsahuje světlomety Digital Light, rozšířenou konektivitu, vyhřívaný volant, 360stupňovou kameru, sportovní zvuk AMG Real Performance či černou kůži Nappa.
Nadstavba Premium Plus za 287.564 Kč přidává head-up displej, ortopedická sedadla vpředu s funkcí ventilování nebo rozšířenou realitu pro navigaci. K nejdůležitějším příplatkům můžeme zařadit sadu AMG Dynamic Plus za 127.757 Kč, se kterou získáte sportovní podvozek AMG Ride Control, uzávěrku zadního diferenciálu s elektronickým řízením svornosti a jako třešničku na dortu ještě žlutě lakované brzdové třmeny.
Tento příplatek lze ovšem kombinovat pouze s 20palcovými koly. Dále si lze připlatit ještě lepší audiosystém s 3D efektem za 117.031 Kč. Celkově vás může výbavou nadupané AMG SL 43 vyjít klidně i na čtyři miliony korun. Ani tak se tedy nedostanete na základní cenu V8. Ve prospěch SL 43 může mluvit navíc fakt, že to může být zadokolka se samosvorem.