Do nového roku vykračuje Mercedes-AMG S 63 E Performance s plug-in hybridním pohonem o výkonu 590 kW a sestavou vhodnou i na okruhové hrátky.
Mercedes-AMG pokračuje v padesátileté tradici dokazující, že i luxusní sedan se může proměnit ve sportovní náčiní. Vidět třídu S na okruhu sice může působit bizarně, ale věřte, že si to majitel užije naplno.
Teď je tu nová verze, která je na první pohled poznatelná podle typické masky chladiče se svislými proužky a centrálně umístěnou hvězdou. Nově se mistři z Affalterbachu připomínají plaketou na kapotě. Mercedes-AMG S 63 E Performance dostal do nového roku dravý, avšak stále distingovaný bodykit. Přední nárazník se chlubí dvojicí rozměrných otvorů po stranách. Naproti tomu prahy s leštěnou lištou působí velmi elegantně. V podobném ražení je vyvedená také záď, osvěžená difuzorem a čtveřicí hranatých koncovek. Celkový dojem dotváří 21palcová mnohopaprsková kola.
Interiér vás pozve do výjimečného světa luxusu, jehož podoba je díky personalizačním programům Mercedes-AMG ještě rozmanitější. Kombinovat lze nespočet barevných kombinací alcantary a kůže Nappa spolu s vytříbenými dekory a kontrastním prošíváním. V AMG provedení zvláště vynikají rozlehlé plochy v designu karbonového vlákna. Sedadla mají výrazné boční vedení a široký rozsah nastavení. Doplňuje je multifunkční volant AMG se specifickými tlačítky.
Dokonalý přehled o veškerých jízdních datech má řidič díky digitálnímu přístrojovému štítu s možností volby několika grafických uspořádání, preferujících údaje o spotřebě, dojezdu, ale také mapové podklady. AMG vytvořilo i speciální rozvržení věnované datům z telematiky. Stejně tak má verze AMG specifickou grafiku head-up displeje. Další informace o chodu hybridní soustavy má řidič k dispozici na centrální obrazovce systému MBUX.
S 63 E Performance tradičně překypuje jízdními asistenty usnadňujícími řízení na dlouhých cestách. Třída S vyniká úrovní autonomní jízdy, takže je zcela sama schopna udržovat rychlost zvolenou řidičem, nebo danou rychlostním limitem. Rozpoznává celou řadu dopravních značek, sebevědomě se drží v jízdních pruzích až do rychlosti 250 km/h a na pokyn mezi nimi i přejíždí. Samozřejmostí je pokročilý parkovací asistent a armáda protikolizních systémů.
Skutečnou zábavu za volantem ale zprostředkovává vyladěná hybridní soustava, jejímž základem je dvakrát přeplňovaná V8 o objemu 4.0 litru. Ta poskytuje výkon 450 kW s 900 N.m točivého momentu. Celkové hodnoty systémového výkonu 590 kW se 1430 N.m dorovnává permanentně buzený elektromotor na zadní nápravě. Ten je spojený s dvoustupňovou automatickou převodovkou a elektronicky řízeným diferenciálem. Spalovací jednotka spolupracuje s devítistupňovým automatem. Výsledkem je pokoření mety 100 km/h za 3,3 sekundy a s balíčkem AMG Driver's Package dosažení maximální rychlosti 290 km/h. V Evropě je standardně nastaven omezovač na 250 km/h.
Při návrhu 13,1kWh baterie s 1200 články využili technici znalosti z prostředí Formule 1. Baterie elektromotoru poskytuje výkon 70 kW s krátkodobým navýšením (deset sekund) na 140 kW. Nabíjí se pomocí palubní 3,7kW AC nabíječky. Optimální teplotu 45 °C stabilně udržuje vyspělý okruh se 14 litry chladiva. V elektrickém režimu ujede vůz 33 kilometrů.
Projev pohonné soustavy přenášející výkon na všechna kola má na starost sedm jízdních režimů. Jelikož se jedná o plug-in hybrid, tak tradiční módy pro komfortní, sportovní a individuální nastavení doplňují ještě volby jízdy pouze na baterie a preference motoru pro ponechání energie na poslední úsek cesty.
Ať už zvolíte jakýkoliv styl jízdy, podpoří vás aktivní podvozek vybavený tlumiči s dvojicí ventilů bleskově měnících charakteristiku tlumení. Dále ve S 63 E Performance najdete aktivní stabilizátory i držáky motoru. Důležitým prvkem je natáčení kol zadní nápravy o 2,5 ° zjednodušující parkování a zvyšující stabilitu vozu ve vysokých rychlostech. Brzdovou soustavu tvoří na přední nápravě šestipístkové třmeny zakusující se do kotoučů o rozměrech 400 x 38 mm. Vzadu je jednopístková sada s kotouči o rozměrech 380 x 32 mm.
Mercedes-AMG S 63 E Performance : Základní technická data |
Motorizace |
4.0 Twin-Turbo V8 + elektromotor |
Zdvihový objem [ccm] |
3928 |
Největší výkon motoru [kW/min] |
450/5500-6500 |
Točivý moment [N.m/min] |
900/2500-4000 |
Největší výkon el. motoru [kW/min] |
140 |
Toč. moment el. motoru [N.m/min] |
320 |
Největší výkon cenlkem [kW/min] |
590 |
Točivý moment celkem [N.m/min] |
1430 |
Dojezd v el. Režimu [Km] |
33 |
Kapacita baterií [kWh] |
13,1 |
Převodovka |
9A |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
3,3 |
Max. rychlost [km/h] |
250 (290) |
Provozní hmotnost [kg] |
2670 |
Spotřeba dle WLTP [l/100 km] |
4,4 |
Délka [mm] |
5336 |
Šířka [mm] |
1921 |
Výška [mm] |
1515 |
Rozvor [mm] |
3216 |
Objem palivové nádrže [l] |
76 |
Objem kufru [l] |
305 |