Mercedes-AMG představil roadstery GT a GT C, umí až 316 km/h!

Divize AMG automobilky Mercedes-Benz bude mít na svém pařížském stánku opravdu hodně živo. Po představení model Mercedesu-AMG GLC 43 Coupé totiž vytahuje další dva trumfy v podobě nových roadsterů GT a GT C. Jde o otevřené verze kupé AMG GT s tím, že druhá jmenovaná je interpretací  v Goodwoodu uvedeného „erka“.

Sto lidí, sto chutí, a právě proto někteří nad vzhledem kupé AMG GT ohrnovali nos, v případě otevřené varianty si ale nedovedeme představit někoho, kdo by hned při prvním pohled neřekl „wow“. Pevná střecha je pryč, místo ní je tady elektricky ovládaná plátěná, která se skládá za přední sedadla a karoserie ji při tomto stavu zcela nezakrývá. Je to atraktivní a šetří to čas, proto také stažení zabere pouze jedenáctsekund a je možné jej provést až do rychlosti 50 km/h.

Mercedes-AMG GT R řádí na Nordschleife. Jaký bude mít čas na kolo?

Mercedes-AMG GT R řádí na Nordschleife. Jaký bude mít čas na kolo?

Motor „gétéčka“ zůstal shodný s uzavřeným Mercedesem-AMG GT, jde tedy o čtyřlitrový vidlicový osmiválec s dvojicí turbodmychadel uložených mezi válci, převodovka je dvouspojková sedmistupňová (s nastavitelnými režimy Comfort, Sport, Sport+ a Individual) a síla jde vždy na zadní kola. V šesti tisících otáčkách dává tohle kladivo výkon 350 kW (476 koní) a točivý moment 630 N.m je položen už v 1750 otáčkách, na maximální příval síly si tedy moc dlouho nepočkáte.

Na stovce je tohle auto za čtyři sekundy a umí se rozjet až na 302 km/h, což je více než dost. Sílu mezi zadní kola rozděluje mechanický samosvor, její přenesení na vozovku mají na starosti pneumatiky o šířce 295 milimetrů (vpředu jsou o 40 milimetrů užší). Příjemné je, že se brzdy s kotouči o průměru 360 milimetrů vpředu i vzadu nemusejí prát s velkou hmotností – tohle auto totiž váží 1670 kilogramů, což je jenom o 25 kilogramů více než kupé!

Mercedes-AMG GT R se poodhaluje před premiérou v Goodwoodu

Mercedes-AMG GT R se poodhaluje před premiérou v Goodwoodu

A teď ta zběsilejší verze. Mercedes-AMG GT C Roadster jsme si původně představovali jako zmenšené „gétéčko“, a to i po stránce motoru, ono je tomu ale nakonec úplně jinak. Osmiválcový motor má 410 kW (kupé GT S má 375 kW) dostupných v rozmezí 5750 – 6750 otáček za minutu, točivý moment 680 N.m působí už pod dvěma tisíci otáček, a na stovce jste za 3,7 sekundy.

Mercedes AMG GT Roadster a GT C Roadster - technická data
Verze Mercedes-AMG GT Roadster Mercedes-AMG GT C Roadster
Motor V8 biturbo V8 biturbo
Zdvihový objem [cm3] 3982 3982
Válce/ventily 8/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 350/6000 410/5750-6750
Točivý moment [N.m/min] 630/1700-5000 680/1900-5750
Převodovka 7A 7A
Max. rychlost [km/h] 302 316
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,0 3,7
Komb. spotřeba [l/100 km] 9,4 11,4
Hmotnost včetně řidiče [kg] 1670 1735

Všechny klíčové oblasti byly ve srovnání se základním GT vylepšeny, případně zvětšeny, z čehož plyne například elektronicky řízený zadní diferenciál, maximální rychlost 316 km/h, vpředu jsou o 30 milimetrů větší kotouče, pneumatiky jsou širší o deset milimetrů a o jejich dokonalý kontakt s vozovkou se starají adaptivní tlumiče. Dokonce i karoserie je ve srovnání s GT širší o 57 milimetrů.

Aktivní řízení zadních kol zdědil tento zběsilý roadster po uzavřené verzi GT R, stejně jako dvouspojkovou skříň s režimem Race a aktivní lamely v předním nárazníku, které regulují množství vzduchu proudícího k motoru (má je i otevřené „gétéčko“).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 158 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 856 km
Cena: 310 000 Kč
Mercedes GLK 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 125 544 km
Cena: 350 000 Kč
Mercedes Viano 2,1
Rok výroby: 2006
Stav: 187 647 km
Cena: 290 000 Kč
Mercedes CLS 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 185 012 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 34 727 km
Cena: 470 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků