Mercedes-AMG představil roadstery GT a GT C, umí až 316 km/h!

Divize AMG automobilky Mercedes-Benz bude mít na svém pařížském stánku opravdu hodně živo. Po představení model Mercedesu-AMG GLC 43 Coupé totiž vytahuje další dva trumfy v podobě nových roadsterů GT a GT C. Jde o otevřené verze kupé AMG GT s tím, že druhá jmenovaná je interpretací  v Goodwoodu uvedeného „erka“.

Sto lidí, sto chutí, a právě proto někteří nad vzhledem kupé AMG GT ohrnovali nos, v případě otevřené varianty si ale nedovedeme představit někoho, kdo by hned při prvním pohled neřekl „wow“. Pevná střecha je pryč, místo ní je tady elektricky ovládaná plátěná, která se skládá za přední sedadla a karoserie ji při tomto stavu zcela nezakrývá. Je to atraktivní a šetří to čas, proto také stažení zabere pouze jedenáctsekund a je možné jej provést až do rychlosti 50 km/h.

Mercedes-AMG GT R řádí na Nordschleife. Jaký bude mít čas na kolo?

Mercedes-AMG GT R řádí na Nordschleife. Jaký bude mít čas na kolo?

Motor „gétéčka“ zůstal shodný s uzavřeným Mercedesem-AMG GT, jde tedy o čtyřlitrový vidlicový osmiválec s dvojicí turbodmychadel uložených mezi válci, převodovka je dvouspojková sedmistupňová (s nastavitelnými režimy Comfort, Sport, Sport+ a Individual) a síla jde vždy na zadní kola. V šesti tisících otáčkách dává tohle kladivo výkon 350 kW (476 koní) a točivý moment 630 N.m je položen už v 1750 otáčkách, na maximální příval síly si tedy moc dlouho nepočkáte.

Na stovce je tohle auto za čtyři sekundy a umí se rozjet až na 302 km/h, což je více než dost. Sílu mezi zadní kola rozděluje mechanický samosvor, její přenesení na vozovku mají na starosti pneumatiky o šířce 295 milimetrů (vpředu jsou o 40 milimetrů užší). Příjemné je, že se brzdy s kotouči o průměru 360 milimetrů vpředu i vzadu nemusejí prát s velkou hmotností – tohle auto totiž váží 1670 kilogramů, což je jenom o 25 kilogramů více než kupé!

Mercedes-AMG GT R se poodhaluje před premiérou v Goodwoodu

Mercedes-AMG GT R se poodhaluje před premiérou v Goodwoodu

A teď ta zběsilejší verze. Mercedes-AMG GT C Roadster jsme si původně představovali jako zmenšené „gétéčko“, a to i po stránce motoru, ono je tomu ale nakonec úplně jinak. Osmiválcový motor má 410 kW (kupé GT S má 375 kW) dostupných v rozmezí 5750 – 6750 otáček za minutu, točivý moment 680 N.m působí už pod dvěma tisíci otáček, a na stovce jste za 3,7 sekundy.

Mercedes AMG GT Roadster a GT C Roadster - technická data
Verze Mercedes-AMG GT Roadster Mercedes-AMG GT C Roadster
Motor V8 biturbo V8 biturbo
Zdvihový objem [cm3] 3982 3982
Válce/ventily 8/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 350/6000 410/5750-6750
Točivý moment [N.m/min] 630/1700-5000 680/1900-5750
Převodovka 7A 7A
Max. rychlost [km/h] 302 316
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,0 3,7
Komb. spotřeba [l/100 km] 9,4 11,4
Hmotnost včetně řidiče [kg] 1670 1735

Všechny klíčové oblasti byly ve srovnání se základním GT vylepšeny, případně zvětšeny, z čehož plyne například elektronicky řízený zadní diferenciál, maximální rychlost 316 km/h, vpředu jsou o 30 milimetrů větší kotouče, pneumatiky jsou širší o deset milimetrů a o jejich dokonalý kontakt s vozovkou se starají adaptivní tlumiče. Dokonce i karoserie je ve srovnání s GT širší o 57 milimetrů.

Aktivní řízení zadních kol zdědil tento zběsilý roadster po uzavřené verzi GT R, stejně jako dvouspojkovou skříň s režimem Race a aktivní lamely v předním nárazníku, které regulují množství vzduchu proudícího k motoru (má je i otevřené „gétéčko“).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků