Mercedes-AMG odhaluje střední SUV s osmiválcem! Přivítejte GLC 63

Mercedes-AMG představuje vrcholnou verzi svých SUV střední třídy.

Dosud roli nejsilnější motorizace modelů GLC a GLC Coupé hrála šestiválcová verze 43. Nyní jsme po vzoru řady C, ze které tato dvojice modelů vychází, svědky představení plnotučné varianty 63. Nenechte se však zmást číslovkou, pod kapotou je nejmodernější osmiválec od AMG o objemu čtyř litrů.

Začněme tedy pohonnou jednotkou, která opravdu láká. Agregát, který známe i ze supersportu GT, je přeplňovaný dvěma turbodmychadly. V případě modelů GLC dává výkon 350 kW a točivý moment 650 Nm. Pokud zvolíte verzi S, dostanete 375 kW a 700 Nm. Zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině zabere čtyři, respektive 3,8 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Všechny varianty jsou spojeny s devítistupňovou automatickou převodovkou AMG Speedshift a pohonem všech kol s elektromechanickou mezinápravovou spojkou.

V Česku se letos prodá rekordní množství modelů Mercedes AMG

V Česku se letos prodá rekordní množství modelů Mercedes AMG

Po vzoru větších modelů AMG je na zadní nápravě ve standardu mechanický samosvor, zatímco "eskovému" modelu ve výjezdech ze zatáček pomáhá elektronicky řízený diferenciál. Nastavení vozu a svým zákazníků Němci zřejmě věří. Řidiči u výkonného a vysokého SUV dovolí úplně vypnout stabilizaci. 

Design exteriéru opravdu zaujme. Maska chladiče se inspirovala u supersportu GT R. Nezbytný je nápadný bodykit a kované disky o velikosti až 21 palců. Zezadu na svůj výkon obě verze GLC upozorní tradičními hranatými koncovkami výfuku. Uvnitř najdeme speciální dekory, obšívání a hlavně sportovně tvarovaná sedadla.

Video: Z nuly na 300 km/h za 33,53 vteřin. To je Mercedes-AMG E63 S

Video: Z nuly na 300 km/h za 33,53 vteřin. To je Mercedes-AMG E63 S

Ve fotogalerii najdete také Edition 1 s matně černými a jasně žlutými doplňky uvnitř i zvenčí. Vozy bude možné objednat v červenci, přičemž první dodávky Mercedes odhaduje na září.

Podívejte se na obsáhlou fotogalerii modelu AMG GLC 63 včetně verzí kupé a S:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků