Mercedes-AMG odhaluje střední SUV s osmiválcem! Přivítejte GLC 63

Mercedes-AMG představuje vrcholnou verzi svých SUV střední třídy.

Dosud roli nejsilnější motorizace modelů GLC a GLC Coupé hrála šestiválcová verze 43. Nyní jsme po vzoru řady C, ze které tato dvojice modelů vychází, svědky představení plnotučné varianty 63. Nenechte se však zmást číslovkou, pod kapotou je nejmodernější osmiválec od AMG o objemu čtyř litrů.

Začněme tedy pohonnou jednotkou, která opravdu láká. Agregát, který známe i ze supersportu GT, je přeplňovaný dvěma turbodmychadly. V případě modelů GLC dává výkon 350 kW a točivý moment 650 Nm. Pokud zvolíte verzi S, dostanete 375 kW a 700 Nm. Zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině zabere čtyři, respektive 3,8 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Všechny varianty jsou spojeny s devítistupňovou automatickou převodovkou AMG Speedshift a pohonem všech kol s elektromechanickou mezinápravovou spojkou.

V Česku se letos prodá rekordní množství modelů Mercedes AMG

V Česku se letos prodá rekordní množství modelů Mercedes AMG

Po vzoru větších modelů AMG je na zadní nápravě ve standardu mechanický samosvor, zatímco "eskovému" modelu ve výjezdech ze zatáček pomáhá elektronicky řízený diferenciál. Nastavení vozu a svým zákazníků Němci zřejmě věří. Řidiči u výkonného a vysokého SUV dovolí úplně vypnout stabilizaci. 

Design exteriéru opravdu zaujme. Maska chladiče se inspirovala u supersportu GT R. Nezbytný je nápadný bodykit a kované disky o velikosti až 21 palců. Zezadu na svůj výkon obě verze GLC upozorní tradičními hranatými koncovkami výfuku. Uvnitř najdeme speciální dekory, obšívání a hlavně sportovně tvarovaná sedadla.

Video: Z nuly na 300 km/h za 33,53 vteřin. To je Mercedes-AMG E63 S

Video: Z nuly na 300 km/h za 33,53 vteřin. To je Mercedes-AMG E63 S

Ve fotogalerii najdete také Edition 1 s matně černými a jasně žlutými doplňky uvnitř i zvenčí. Vozy bude možné objednat v červenci, přičemž první dodávky Mercedes odhaduje na září.

Podívejte se na obsáhlou fotogalerii modelu AMG GLC 63 včetně verzí kupé a S:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků