Mercedes-AMG nabídne ještě více modelů. O velké motory nepřijdeme

Sportovní divize Mercedes-AMG má úspěch. Němci chtějí nadále nabízet širokou paletu motorizací. Od čtyřválců, přes šestiválce do V i v řadě, až po dvanáctiválce.

Zákazníci dnes touží po sportovně laděných vozech, což je dobře vidět i na příkladu dnes už samostatné značky Mercedes-AMG. I když jsou stále v nabídce supervýkonné osmiválcové agregáty, mnoho zákazníků už má s logem AMG šestiválce nebo dokonce čtyřválce. 

Největší zásluhu na zvyšujících se prodejích AMG má řada 43. Těchto šestiválcových modelů najdeme v portfoliu značky celou řadu: C43 (sedan, kombi, kupé a kabriolet), E43, GLC43 (SUV a kupé), GLE43 (SUV a kupé), či SLC43. Podle šéfa divize Tobiase Moerse se jedná o vděčnou vstupní řadu AMG.

Zároveň však tyto umírněnější modely umožňují řadu 63 ještě více přiostřit. "S řadou 63 se díky tomu můžeme posunout výš, osmiválce pro nás stále hodně znamenají," řekl Moers pro britský Autocar.

Na zvýšení prodejů nemá vliv pouze šestiválcová řada 43, ale i čtyřválce v derivátech třídy A. Ty jsou možná trošku nelogicky pojmenovány 45. Moers však ve stejném rozhovoru potvrdil jejich nástupce. O ostré mercedesy nižší střední třídy tedy rozhodně nepřijdeme.

Mercedes-AMG pracuje na vozech s hybridním a elektrickým pohonem

Mercedes-AMG pracuje na vozech s hybridním a elektrickým pohonem

Pokud lze na příkladu nějaké řady u Mercedesu reprezentovat velký vzestup modelů AMG, je to nové "éčko". K dosavadní E43, využívající šestiválec do V a osmiválcové E63 ještě přibude verze E50 s řadovým šestiválcem.

Návrat klasické koncepce pohonu do třídy E přinese výkon lehce přes 400 koní, což vyplní vcelku malou mezeru mezi zmíněnými modely AMG - 43 disponuje výkonem 367 koňských sil, zatímco 63 jich má 585. Karosářská varianta E kupé verzi 63 nedostane, tudíž bude E50 znamenat vrchol dvoudveřové varianty.

Mercedes-AMG GT R má rekord na Nordschlaife. Záznam z jízdy bere dech!

Mercedes-AMG GT R má rekord na Nordschlaife. Záznam z jízdy bere dech!

Mercedes i s ještě většími motory, což svými slovy potvrzuje i Moers: "Motory V12 u nás mají stále budoucnost," uklidnil všechny fanoušky nejprestižnější řady 65. Právě tyto vozy jsou ze všeho nejvíc o prestiži a luxusu, nejsou tak brutálně nastavené jako osmiválcové verze, což je další výhodou široké modelové řady.

Absolutní vrchol však bude tvořit plánovaný hypersport, kterého bychom se měli dočkat na podzimním autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků