Mercedes-AMG nabídne ještě více modelů. O velké motory nepřijdeme

Sportovní divize Mercedes-AMG má úspěch. Němci chtějí nadále nabízet širokou paletu motorizací. Od čtyřválců, přes šestiválce do V i v řadě, až po dvanáctiválce.

Zákazníci dnes touží po sportovně laděných vozech, což je dobře vidět i na příkladu dnes už samostatné značky Mercedes-AMG. I když jsou stále v nabídce supervýkonné osmiválcové agregáty, mnoho zákazníků už má s logem AMG šestiválce nebo dokonce čtyřválce. 

Největší zásluhu na zvyšujících se prodejích AMG má řada 43. Těchto šestiválcových modelů najdeme v portfoliu značky celou řadu: C43 (sedan, kombi, kupé a kabriolet), E43, GLC43 (SUV a kupé), GLE43 (SUV a kupé), či SLC43. Podle šéfa divize Tobiase Moerse se jedná o vděčnou vstupní řadu AMG.

Zároveň však tyto umírněnější modely umožňují řadu 63 ještě více přiostřit. "S řadou 63 se díky tomu můžeme posunout výš, osmiválce pro nás stále hodně znamenají," řekl Moers pro britský Autocar.

Na zvýšení prodejů nemá vliv pouze šestiválcová řada 43, ale i čtyřválce v derivátech třídy A. Ty jsou možná trošku nelogicky pojmenovány 45. Moers však ve stejném rozhovoru potvrdil jejich nástupce. O ostré mercedesy nižší střední třídy tedy rozhodně nepřijdeme.

Mercedes-AMG pracuje na vozech s hybridním a elektrickým pohonem

Mercedes-AMG pracuje na vozech s hybridním a elektrickým pohonem

Pokud lze na příkladu nějaké řady u Mercedesu reprezentovat velký vzestup modelů AMG, je to nové "éčko". K dosavadní E43, využívající šestiválec do V a osmiválcové E63 ještě přibude verze E50 s řadovým šestiválcem.

Návrat klasické koncepce pohonu do třídy E přinese výkon lehce přes 400 koní, což vyplní vcelku malou mezeru mezi zmíněnými modely AMG - 43 disponuje výkonem 367 koňských sil, zatímco 63 jich má 585. Karosářská varianta E kupé verzi 63 nedostane, tudíž bude E50 znamenat vrchol dvoudveřové varianty.

Mercedes-AMG GT R má rekord na Nordschlaife. Záznam z jízdy bere dech!

Mercedes-AMG GT R má rekord na Nordschlaife. Záznam z jízdy bere dech!

Mercedes i s ještě většími motory, což svými slovy potvrzuje i Moers: "Motory V12 u nás mají stále budoucnost," uklidnil všechny fanoušky nejprestižnější řady 65. Právě tyto vozy jsou ze všeho nejvíc o prestiži a luxusu, nejsou tak brutálně nastavené jako osmiválcové verze, což je další výhodou široké modelové řady.

Absolutní vrchol však bude tvořit plánovaný hypersport, kterého bychom se měli dočkat na podzimním autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 158 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 856 km
Cena: 310 000 Kč
Mercedes GLK 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 125 544 km
Cena: 350 000 Kč
Mercedes Viano 2,1
Rok výroby: 2006
Stav: 187 647 km
Cena: 290 000 Kč
Mercedes CLS 3,5
Rok výroby: 2005
Stav: 185 012 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 34 727 km
Cena: 470 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků