Mercedes-AMG GT R řádí na Nordschleife. Jaký bude mít čas na kolo?

Mercedes-Benz představil model AMG GT R už v Goodwoodu, čas na Severní smyčce Nürburgringu však ještě nezveřejnil.

Zelená bestie v Zeleném pekle – nějak tak by se dalo ve zkratce popsat představení nového Mercedesu-AMG GT R, které značka přenášela online z letošního Festivalu rychlosti v Goodwoodu.Show se účastnil také Lewis Hamilton, který vůz představil divákům.

Už standardní AMG GT S je pořádně rychlé auto, „erko“ ale dostalo 55 kW a 50 N.m navíc. Motor 4.0 V8 biturbo tedy dosahuje 430 kilowattů a 700 newtonmentrů, což mu stačí k akceleraci z 0-100 km/h za 3,6 sekundy a maximální rychlosti 318 km/h.

Zatím nejostřejší Mercedes-AMG GT R zvládne 318 km/h

Zatím nejostřejší Mercedes-AMG GT R zvládne 318 km/h

Prodej vozu v Evropě odstartuje příští rok, divize AMG má proto ještě spoustu času k ladění a zejména pilování času na severní smyčce Nürburgringu. Zatím nejrychlejším vozem AMG ne Nordscheife je SLS Black Series, okruh objelo za 7:25.67, to má ale výkon 464 kW, přičemž hmotnost 1550 kilogramů je v podstatě shodná s AMG GT R, od kterého se očekává něco kolem sedmi minut a dvaceti sekund. Zatím si alespoň poslechněte perfektní zvuk osmiválce a zhodnoťte dovednosti vozu na dráze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků