Mercedes-AMG GT R řádí na Nordschleife. Jaký bude mít čas na kolo?

Mercedes-Benz představil model AMG GT R už v Goodwoodu, čas na Severní smyčce Nürburgringu však ještě nezveřejnil.

Zelená bestie v Zeleném pekle – nějak tak by se dalo ve zkratce popsat představení nového Mercedesu-AMG GT R, které značka přenášela online z letošního Festivalu rychlosti v Goodwoodu.Show se účastnil také Lewis Hamilton, který vůz představil divákům.

Už standardní AMG GT S je pořádně rychlé auto, „erko“ ale dostalo 55 kW a 50 N.m navíc. Motor 4.0 V8 biturbo tedy dosahuje 430 kilowattů a 700 newtonmentrů, což mu stačí k akceleraci z 0-100 km/h za 3,6 sekundy a maximální rychlosti 318 km/h.

Zatím nejostřejší Mercedes-AMG GT R zvládne 318 km/h

Zatím nejostřejší Mercedes-AMG GT R zvládne 318 km/h

Prodej vozu v Evropě odstartuje příští rok, divize AMG má proto ještě spoustu času k ladění a zejména pilování času na severní smyčce Nürburgringu. Zatím nejrychlejším vozem AMG ne Nordscheife je SLS Black Series, okruh objelo za 7:25.67, to má ale výkon 464 kW, přičemž hmotnost 1550 kilogramů je v podstatě shodná s AMG GT R, od kterého se očekává něco kolem sedmi minut a dvaceti sekund. Zatím si alespoň poslechněte perfektní zvuk osmiválce a zhodnoťte dovednosti vozu na dráze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD AT: Umíněná kráska

Mazda CX-5 2.5 Skyactiv-G AWD

Být originální za každou cenu, když se všichni podřizují přísným emisním limitům, může být známkou punku ale i hlouposti. Skončí Mazda ve slepé uličce nebo objevila svou vlastní cestu na výsluní?

dnes | Miro Mihálik
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků