Přivítejte dosud nejvýkonnější produkční model od AMG. Přezdívka „Rudá svině“ se nejspíš hodí i tady.
Vrcholné čtyřdveřové „kupé“ od AMG další koně zrovna nepotřebovalo, přesto nyní můžeme po řadě upoutávek přivítat nejnovější Mercedes-AMG GT 63 S E Performance. S dodatkem E Performance jde o první plug-in hybrid od sportovní divize německé automobilky a zároveň taky o její dosud nejvýkonnější produkční model.
Svůj již dostatečně výkonný základ se čtyřlitrovým twin-turbo V8 tedy AMG elektrifikovalo přidáním 6,1kWh baterie a elektromotoru na zadní nápravě. Čísla jsou působivá. Systémový výkon čítá 843 koní (620 kW) a točivý moment dosahuje maximální hodnoty 1470 N.m. Součástí jednotky vzadu je i dvourychlostní převodovka a samosvorný diferenciál.
S pohonem všech kol a dále optimalizovanou devítistupňovou automatickou převodovkou vystřelí novinka z nuly na 100 km/h za 2,9 sekundy a maximálně dosáhne rychlosti 316 km/h. Pohotovostní hmotnost AMG zatím neuvádí, pro auto definitivně přesahující 2 tuny jde však o působivou dynamiku.
Není pochyb, že dojezd čistě na elektřinu je s malou a lehkou baterií (89 kg) pro AMG až druhořadý. Plug-in hybrid tak zvládne ujet v elektrickém režimu pouhých 12 km. Kontrastem pro šetrný provoz je na druhé straně už klasicky i drift režim, který udělá ze čtyřdveřového kupé zadokolku s chutí pálit pneumatiky.
Stejně jako u nižších variant čtyřdveřového AMG GT je také plug-in hybrid standardně vybaven adaptivním vzduchovým odpružením, dále tu nechybí karbon-keramická brzdová soustava a až 21palcová kola (pro novinku E Performance v nových designech).
Mercedes-AMG GT 63 S E Performance se naživo představí na veletrhu mobility IAA v Mnichově (6. – 12. září 2021). Datum uvedení do prodeje a cenovky zatím neznáme.