Po ultra výkonném hybridu, který umí jezdit potichu městem, míří do nabídky Mercedesu i vrcholné AMG GT z opačného spektra.
Po premiéře v červenci letošního roku se již přiostřený Mercedes-AMG GT 63 s dodatkem Pro stává oficiálně nejdražší variantou této modelové řady. Nejsilnější varianta kupé bez elektrifikace zaměřená pro ještě efektivnější využití na okruhu startuje v Česku na částce 5.724.510 Kč. Upravený twin-turbo čtyřlitrový V8 o výkonu 612 koní (450 kW) však není jediným vylepšením nového modelu.
Ve srovnání s plug-in hybridem AMG GT 63 S E Performance (od 5.664.010 Kč) je tedy verze Pro dražší, ačkoliv nabízí slabší výkon i nižší dynamiku v přímce – na stovce je za 3,2 sekundy a maximálně dosáhne 317 km/h, oproti 2,8 sekundám a 320 km/h u hybridu s mocným systémovým výkonem 816 koní (600 kW). Přednosti verze Pro se nicméně nachází v ještě ostřejším okruhovém naladění.
Standardně tedy zájemci za své peníze obdrží i účinnější chlazení osmiválcového motoru a diferenciálů pohonu všech kol 4Matic+ nebo upravenou aerodynamiku s karbonovým bodykitem a pevným zadním spoilerem pro vyšší přítlak. Nová lehčí 21palcová kovaná kola je pak možné obout bez rozdílu ceny do pneumatik Michelin Pilot Sport 5 nebo do ještě lepivějších Pilot Sport Cup 2R.
Jinak vozu nechybí standardně devítistupňová převodovka AMG Speedshift, sportovní podvozek AMG Active Ride Control s poloaktivní stabilizací, systém natáčení kol zadní nápravy nebo brzdový systém s karbon-keramickými kotouči o průměru 420 mm vpředu. V kabině jsou pak sportovní sedačky AMG Performance s lepším bočním vedením, zatímco volant je standardně čalouněn kombinací Nappa kůže a mikrovlákna Microcut.
AMG je německá společnost, která se zabývá závodními úpravami a sportovním tuningem vozů Mercedes-Benz. Společnost byla založena v roce 1967 dvojicí Hans Werner Aufrecht a Erhard Melcher. Většinou se značka uvádí jako Mercedes-AMG.
Mercedes-AMG GT Black Series • Mercedes-AMG GLB