Mercedes-AMG GLS 63 oficiálně: Vila na kolech povýšila na 612 koní, stovku dá za 4,2 s

Také „esková“ limuzína na chůdách již obdržela plnohodnotnou péči od divize AMG. Pod kapotou jí pomáhá elektřina.

Velké luxusní SUV od Mercedesu přijíždí ve výkonné variantě AMG GLS 63, zatímco si stále udržuje veškerý komfort a praktičnost standardního modelu, který se nám představil již letos v dubnu. Sedmimístné a 5,2 metru dlouhé SUV vypadá po úpravách divize AMG mnohem zlověstněji, zde není třeba více slov. K designu jen dodáme, že novinka má kromě bodykitu také standardně lehčí 21palcová kola, ale příplatkově může jezdit až na 23palcových.

Nový Mercedes GLS oficiálně: Je to přes 5,2 metru německé dokonalosti

Nový Mercedes GLS oficiálně: Je to přes 5,2 metru německé dokonalosti

GLS 63 je poté dalším AMG, které si pomáhá elektrifikovanou jednotkou pod kapotou. Známý čtyřlitrový a dvakrát přeplňovaný V8 tedy doplňuje mild-hybridní 48V systém s malým elektromotorem (16 kW/22 k), rovněž suplujícím funkci startéru/alternátoru. Ve výsledku tak nabízí SUV výkon 450 kW (612 koní) a točivý moment 850 N.m.

Na místě je také devítistupňová automatická převodovka a plně variabilní pohon všech kol 4Matic+, který zvládá poslat až 100 % síly na zadní kola. Standardně nechybí ani adaptivní vzduchové odpružení s aktivními stabilizátory v rámci 48V sítě, řízení s proměnlivým účinkem posilovače a nakonec posílená brzdová soustava, používající na přední nápravě šestipístkové třmeny s odvětrávanými kotouči o průměru 400 mm.

U Mercedesu se bude propouštět. Koncern Daimler chce ušetřit až 1 miliardu euro

U Mercedesu se bude propouštět. Koncern Daimler chce ušetřit až 1 miliardu euro

Sečteno podtrženo, přibližně 2,5tunové SUV si touto technikou pomáhá k velmi slušné akceleraci z nuly na 100 km/h za pouhých 4,2 vteřiny. Maximální rychlost je standardně limitována na 250 km/h, ale jak už to známe, při dokoupení AMG Driver’s balíčku vám bude omezovač posunut na 280 km/h.

V interiéru došlo na standardní úpravy ve formě AMG sportovního volantu, AMG sedaček (samozřejmě zahrnující vyhřívání, odvětrávání a masážní funkce), jiných možností čalounění a prošívání, přičemž výbavou je i standardně vyhřívaná druhá řada sedaček nebo vrcholný infotainment MBUX s dvojicí 12,3palcových, opticky propojených displejů.

Mercedes-AMG C63 přijde o motor V8. Místo něj dostane hybridní benzinový čtyřválec

Mercedes-AMG C63 přijde o motor V8. Místo něj dostane hybridní benzinový čtyřválec

Infotainment dostává novou grafiku a dodatečné funkce, například stopky, kdybyste náhodou zamýšleli s touto vilou na kolech vyrazit na okruh. Nicméně si GLS 63 stále ponechává i jízdní režimy Trail (šotolina) a Sand (písek) pro výlety mimo zpevněné silnice.

Datum uvedení Mercedesu-AMG GLS 63 na trh zatím neznáme, stejně jako české cenovky. Určitě ale očekávejte mnohem vyšší cenovku než u nás nejdražší standardní GLS 400 d za cenu od 2,3 milionu korun.

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

dnes | Vladimír Kadera
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 64 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 55 příspěvků