Mercedes-AMG GLE 63 S kupé je vrcholem nabídky. Na stovku vystřelí za 3,8 vteřiny

Nejsilnější specifikace od AMG již přichází také do nabídky posledního SUV GLE s karoserií kupé. Koně pod kapotou mu samozřejmě chybět nebudou.

Mercedes uvádí nejsilnější recepturu divize AMG i pro nejnovější GLE kupé. Stejně jako u dalších modelů je i specifikace s číslovkou 63 nabízena ve dvou úrovních naladění, přičemž pod kapotou najdete v obou případech mild-hybridním systémem podporovaný čtyřlitrový V8 s dvojicí turbodmychadel. A v obou případech budete mít síly habaděj.

Standardní verze GLE 63 kupé tak nabízí 420 kW (571 koní) a točivý moment 750 N.m. Kdo ovšem zvolí GLE 63 S kupé, bude zápasit s celkem 450 kW (612 koní) a 850 N.m. To znamená, že na 100 km/h s pomocí pohonu všech kol a devítistupňového automatu vystřelí více jak dvoutunové SUV za 4 vteřiny, respektive ve verzi S již za 3,8 vteřiny. Maximální rychlost je udávaných 250 km/h, v případě verze S až 280 km/h.

Mercedes ukázal vodní dělo s výkonem 2700 koní. Ladí k němu i speciální Géčko

Mercedes ukázal vodní dělo s výkonem 2700 koní. Ladí k němu i speciální Géčko

Výkonné SUV je standardně vybaveno adaptivním vzduchovým podvozkem s aktivními stabilizátory, elektronicky uzamykatelným diferenciálem vzadu a stojí na 21palcových nebo 22palcových kolech (verze S), za kterými se schovávají vpředu šestipístkové třmeny s kotouči o průměru 400 mm, vzadu poté jednopístkové plovoucí třmeny s 370mm kotouči. Karbon-keramická sada je za příplatek.

Nechybí zde AMG posilovač řízení s proměnlivým účinkem a charakter vozu je dále měněn pomocí celkem sedmi jízdních režimů – Comfort, Sport, Sport+, Individual, Race a pro jízdu po nezpevněných cestách i Trail (šotolina) nebo Sand (písek).

Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Zvenku jde u GLE 63 kupé o tradiční proměnu s mřížkou chladiče AMG Panamericana, agresivnějšími nárazníky vpředu i vzadu, čtyřmi koncovkami výfuku vzadu a dalšími maličkostmi. Stejně tak je vyšperkován interiér, který je čalouněný kůží Nappa, obkládaný karbonem, dostává sportovní sedačky a volant AMG, nehledě na infotainment MBUX se speciální obrazovkou s funkcí stopek, ukazateli přetížení nebo teploty oleje motoru či převodovky.

Uvedení na trh Evropy ani cenovky jednotlivých specifikací Mercedesu-AMG GLE 63 kupé zatím automobilka neupřesňuje.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 57 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků